|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ÖZKAN BEYAZ (ozkanbeyaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| herkes için sporun yararlarını, yaygınlaşmasını, Türkiye’de ve dünyadaki herkes için spor anlayışı ve yapılaşmasını sunmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Herkes için sporu ile ilgili genel tanımları kavrar. |
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Herkes için sporun anlam ve felsefesini kavrar. |
PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur. PÇ-17 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğinin toplumdaki diğer meslekler arasındaki yerini ve önemini takdir eder. PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Herkes için sporun gelişimini açıklar. |
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Herkes için sporun bilimsel alanlar ile olan ilişkilerini kavrar. |
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Herkes için sporun uygulamaları ile ilgili çalışmalar ve yorumlar yapar. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-6 | Herkes için sporu alanında yapılan çalışmaları değerlendirir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Herkes için sporun anlam ve felsefesini, herkes için spor aktivitelerinde güncel sorunları ve geleceğini, spor aktivitelerinin tanıtımının ve uygulanmasının öğretilmesi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Herkes için spor anlayışı (HİS) nedir? Herkes için spor anlayışı neden, nasıl doğdu? | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 2 | Çocuk ve Spor | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 3 | Yaşlılarda Spor | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 4 | Kadın ve Spor | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 5 | Hipertansiyon ve Spor | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 6 | Koah ve Spor | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 7 | Diyabet ve Spor | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Obezite ve Spor | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 10 | Osteoporoz ve Spor | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 11 | Kardiovaskuler Hastalıklar ve Spor | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 12 | Engellilerde Spor | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 13 | Stres ve Spor | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 14 | Endokrin Sistem ve Spor | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 15 | Genel tekrar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Zorba, Erdal: Herkes İçin Spor Ve Fiziksel Uygunluk. GSGM Yayını:149, Ankara, 1999 Uğur, Erol, Özer Baysaling: Herkes İçin Spor. İlpress Basım Yayım. İstanbul | |
| 2 | Öztürk, Füsun: Toplumsal Boyutlarıyla Spor. Bağırgan Yayınevi, Ankara, 1998 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 20 | 1 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 20 | 1 | 20 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 126 | ||