|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÇİN DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MAIERHABA MAIMAITI (maierhaba.maimaiti@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilerin ileri düzeyde Çince sözlü anlatım becerilerini pekiştirmek, belli sosyal olay hakkındaki görüşlerini ileri düzeydeki sözcükler, cümle kalıpları ve deyimleri kullanarak sözlü olarak aktarabilmelerini amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-1 Çin dili, Çince dilbilgisi, Çin kültürü, edebiyatı, felsefesi ve tarihi alanlarında bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-2 Çince konuşma, okuma, yazma ve dinleme becerisi kazanırlar. PÇ-3 Çin dili, kültürü ve edebiyatı alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakar ve evrensel bilinç kazanırlar. Aynı zamanda farklı kültürlere saygı duymayı, tarihi ve kültürel miraslara sahip çıkmayı öğrenirler. PÇ-4 Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygularlar. PÇ-7 Çin dili ve edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal faaliyet, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir ve bu katılımların neticesinde elde ettikleri çıkarımlara dayanarak topluma yeni değerler katabilirler. PÇ-8 Öğrendikleri dil ile alana ait konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. PÇ-9 Mesleki gelişmeleri izler ve bu gelişmelere katkı sağlarlar. PÇ-10 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilirler. PÇ-12 Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve edindiği bu becerilerini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilirler. PÇ-13 Çin dili, tarihi, kültürü, edebiyatı, felsefesi gibi alanlarda bilgi edinerek Çin dilini öğrenmesinin yanı sıra Çin toplumu hakkında da bilgi sahibi olurlar. PÇ-17 Çince konuşma dili becerisine sahip olarak Çinli firma, kurum ve kuruluşlarda istihdam edebilirler. PÇ-20 Ulusal ve uluslararası platformda düzenlenen etkinliklerde Çince olarak kendilerini ifade edebilirler. PÇ-21 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar. PÇ-25 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanırlar. PÇ-29 Yabancı bir kültürde doğup gelişen ve o kültürün yaşayan bir parçası olan dili, kültür öğeleriyle birlikte öğrenerek elde ettikleri çıkarımları kültürlerarası etkileşimde kullanırlar. PÇ-30 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanırlar. |
Sözlü Sınav Performans Ödevi |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Samimiyet, Evlilik, Çalışma hayatı, İlk izlenim, Ayrımcılık yapmak konularında ilgili kelimeler, cümle yapıları, deyimler ve sözel görüş beyanları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | 1. 1.Ünitedeki İlgili cümle kalplarını incelemek ve örnek cümle kurmak. 2. “说谎是人生的一部分" ve "说谎是生存的重要本领" başlığı altında ilgili metinleri incelemek. 3. Metinlerin özetini anlatmak. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Gurup Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
2 | 1. "说谎癖" metnini incelemek. 2. Metin özetini anlatmak 3. İlgili alıştırmalar | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Gurup Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
3 | 1. 2.Ünitedeki İlgili cümle kalplarını incelemek ve örnek cümle kurmak. 2. “结婚证应该设有效期" ve "结婚证设有效期可能带来的趣事" başlığı altında ilgili metinleri incelemek. 3. Metinlerin özetini anlatmak. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Gurup Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
4 | 1. "结婚证设有效期是画蛇添足" metnini incelemek. 2. Metin özetini anlatmak 3. İlgili alıştırmalar 4. Sunum ödevi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Gurup Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
5 | 1. 3.Ünitedeki İlgili cümle kalplarını incelemek ve örnek cümle kurmak. 2. “产生工作狂的原因" ve "经理人都是工作狂吗" başlığı altında ilgili metinleri incelemek. 3. Metinlerin özetini anlatmak. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Gurup Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
6 | 1. "工作狂是幸福的" metnini incelemek. 2. Metin özetini anlatmak 3. İlgili alıştırmalar 4. Sunum ödevi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Gurup Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
7 | Sınav öncesi konu tekrarı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Gurup Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | 1. 4.Ünitedeki İlgili cümle kalplarını incelemek ve örnek cümle kurmak. 2. “什么是第一印象" ve "影响第一印象的主要因素" başlığı altında ilgili metinleri incelemek. 3. Metinlerin özetini anlatmak. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Gurup Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
10 | 1. "日久见人心" metnini incelemek. 2. Metin özetini anlatmak 3. İlgili alıştırmalar 4. Sunum ödevi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Gurup Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
11 | 1. 5.Ünitedeki İlgili cümle kalplarını incelemek ve örnek cümle kurmak. 2. “女性专用车厢" ve "女性车厢体现关怀" başlığı altında ilgili metinleri incelemek. 3. Metinlerin özetini anlatmak. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Gurup Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
12 | 1. "设女性车厢是否必要" metnini incelemek. 2. Metin özetini anlatmak 3. İlgili alıştırmalar 4. Sunum ödevi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Gurup Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
13 | 1. 6.Ünitedeki İlgili cümle kalplarını incelemek ve örnek cümle kurmak. 2. “熟视无睹的歧视" ve "别对歧视太敏感" başlığı altında ilgili metinleri incelemek. 3. Metinlerin özetini anlatmak. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Gurup Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
14 | 1. "歧视不一定是坏事" metnini incelemek. 2. Metin özetini anlatmak 3. İlgili alıştırmalar 4. Sunum ödevi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Gurup Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
15 | Sınav öncesi konu tekrarı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Gurup Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 发展汉语高级口语 II | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
görsel ve işitsel materyaller |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 1 | 11 | 11 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 189 |