|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | ÇİN DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MAIERHABA MAIMAITI (maierhaba.maimaiti@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, ileri düzeyde okumaya, okuma tekniklerini pekiştirmeye, okuma metinleri içindeki kültürel öğeleri tespit edip kavramaya, çeşitli konulardaki okuma metinlerini detaylarıyla anlamaya yönelik bilgi ve becerilerini kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 |
PÇ-1 Çin dili, Çince dilbilgisi, Çin kültürü, edebiyatı, felsefesi ve tarihi alanlarında bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-2 Çince konuşma, okuma, yazma ve dinleme becerisi kazanırlar. PÇ-5 Çin ile ilgili güncel konu ve bilgileri Çince kaynaklardan toplama becerisi kazanırlar ve bu bilgileri analiz ederek ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşabilirler. PÇ-23 Çince karakterleri okuma-yazma becerilerini geliştirirler. PÇ-24 Çince metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanırlar. PÇ-26 Çince dilbilgisi yapılarını çözümleme yeterliliği kazanırlar. |
||
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| İleri düzey okuma teknikleri, deyimler, güncel konular, istatiksel bilgi içeren metinler, konuşma metinleri, teklif ve öneri metinleri, tanıtım metinleri | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | 1. “休闲与游戏” başlıklı metnin okuması, incelemesi ve ilgili alıştırmaların yapılması. | Okuma öncesi hazırlık, Süre sınırlayarak bireysel okuma, anlatma, Gurup çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
| 2 | 1. ““没什么 和 “有什么”” başlıklı metnin okuması, incelemesi ve ilgili alıştırmaların yapılması. 2. “散步的益处” başlıklı metnin okuması, incelemesi ve ilgili alıştırmaların yapılması. 3. “吃面的学问” başlıklı metnin okuması, incelemesi ve ilgili alıştırmaların yapılması. | Okuma öncesi hazırlık, Süre sınırlayarak bireysel okuma, anlatma, Gurup çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
| 3 | 1.“拒绝的吸引力” başlıklı metnin okuması, incelemesi ve ilgili alıştırmaların yapılması. 2. “罗京的较真” başlıklı metnin okuması, incelemesi ve ilgili alıştırmaların yapılması. | Okuma öncesi hazırlık, Süre sınırlayarak bireysel okuma, anlatma, Gurup çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
| 4 | 1.“面试的误区” başlıklı metnin okuması, incelemesi ve ilgili alıştırmaların yapılması. 2. “大学生眼中的中国电影” başlıklı metnin okuması, incelemesi ve ilgili alıştırmaların yapılması. 3. Yukarıdaki metinlerle ilgili bazı alıştırmaların (s. 15) ödev olarak verildi. | Okuma öncesi hazırlık, Süre sınırlayarak bireysel okuma, anlatma, Gurup çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
| 5 | 1. Verilmiş ödevler incelendi ve anlatıldı. 2. “宗月大师” başlıklı metnin okuması, incelenmesi ve ilgili alıştırmaların yapılması. | Okuma öncesi hazırlık, Süre sınırlayarak bireysel okuma, anlatma, Gurup çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
| 6 | 1. “说 “门”” başlıklı metnin okuması, incelemesi ve ilgili alıştırmaların yapılması. 2.“'熊' 是怎样从 '能' 变来的” başlıklı metnin okuması, incelemesi ve ilgili alıştırmaların yapılması. 3.Vize Sınav formatı ve sorumlu konularla ilgili bilgi verildi. | Okuma öncesi hazırlık, Süre sınırlayarak bireysel okuma, anlatma, Gurup çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
| 7 | Bayram tatilinden dolayı ders yapılmadı. | Okuma öncesi hazırlık, Süre sınırlayarak bireysel okuma, anlatma, Gurup çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | 1. Vize sınavıyla ilgili dikkat edilmesi gereken noktalar vurgulandı. 2. "减轻压力有良方" (s.24)ve “从丈夫,先生到老公” (s.28) başlıklı metinlerin okuması, incelemesi 3. s.29-30 ilgili alıştırmalar ödev olarak verildi. | Okuma öncesi hazırlık, Süre sınırlayarak bireysel okuma, anlatma, Gurup çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
| 10 | 1.s.29-30 ilgili alıştırmaların çözümü ve anlatımı. 2. “ '小丁' 的快乐观” başlıklı metnin okuması, incelemesi ve ilgili alıştırmaların yapılması (s.30-32). 3. “钱钟书与读书笔记” başlıklı metnin okuması, incelemesi ve ilgili alıştırmaların yapılması (s.32-33). 4. “老高的' 私家车 '” metni ve ilgili alıştırmalar (s.33-34) ödev olarak verildi. | Okuma öncesi hazırlık, Süre sınırlayarak bireysel okuma, anlatma, Gurup çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
| 11 | 1. “老高的' 私家车 '” metni okundu, incelendi ve ilgili alıştırmalar (s.33-34) yapıldı. 2. “金庸热---奇异的阅读现象” başlıklı metnin okuması, incelemesi yapıldı, ilgili alıştırmalar ödev olarak verildi. | Okuma öncesi hazırlık, Süre sınırlayarak bireysel okuma, anlatma, Gurup çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
| 12 | 1. Bir önceki hafta verilen ödevler kontrol edildi, anlatıldı. 2. "三十年阅读变迁" (s. 39-40) metni okundu, anlatıldı, ilgili alıştırmalar yapıldı. 3. “中国的古桥” (s. 41-42) başlıklı metnin okundu, ilgili alıştırmalar ödev olarak verildi. | Okuma öncesi hazırlık, Süre sınırlayarak bireysel okuma, anlatma, Gurup çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
| 13 | 1.“搞笑的学生社团” başlıklı metnin okuması, incelemesi ve ilgili alıştırmaların yapılması. 2. “书法名城绍兴” başlıklı metnin okuması, incelemesi ve ilgili alıştırmaların yapılması. | Okuma öncesi hazırlık, Süre sınırlayarak bireysel okuma, anlatma, Gurup çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
| 14 | 1.“成语的特点” başlıklı metnin okuması, incelemesi ve ilgili alıştırmaların yapılması. 2. “扇子的历史” başlıklı metnin okuması, incelemesi ve ilgili alıştırmaların yapılması. | Okuma öncesi hazırlık, Süre sınırlayarak bireysel okuma, anlatma, Gurup çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
| 15 | HSK 5 okuma alıştırmaları | Okuma öncesi hazırlık, Süre sınırlayarak bireysel okuma, anlatma, Gurup çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | 汉语水平考试五级真题 | |
| 2 | 发展汉语高级阅读(一) | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı, internet kaynakları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 11 | 11 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| ödev | 2 | 14 | 28 |
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||