|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİ VE EDEBİYATLARI (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | TUĞBA BAYRAKDARLAR (tbayrakdarlar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türk Dünyası sözlü edebiyatı türlerini tanıma, kavrama ve çözümleme yöntemlerini öğretmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türk Dünyası sözlü edebiyatının temel kavramlarını tanımlayabilir. |
PÇ-2 Genel olarak edebiyat kavramını ve Türk edebiyatının tüm sahalarındaki tür, şekil özelliklerini açıklar. PÇ-7 Türk Dünyasında edindiği bilgi ve kazanımlar çerçevesinde çeşitli saha çalışmaları yapabilir. PÇ-8 Türk topluluklarının sahip olduğu ortak kültürel özellikleri nitelendirir ve her topluluğun ortak kültür mirasına katkılarını ifade eder. PÇ-10 Dilbilim ve edebiyat terimlerinin dünya ve Türk literatüründeki anlamlarını tanımlar. PÇ-11 Türk Dünyası ile ilgili her türlü sanatsal, sosyal, kültürel etkinliği başarıyla başlatabilir, yürütebilir ve sonlandırabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türk Dünyası sözlü edebiyat türleri hakkında genel bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-2 Genel olarak edebiyat kavramını ve Türk edebiyatının tüm sahalarındaki tür, şekil özelliklerini açıklar. PÇ-7 Türk Dünyasında edindiği bilgi ve kazanımlar çerçevesinde çeşitli saha çalışmaları yapabilir. PÇ-10 Dilbilim ve edebiyat terimlerinin dünya ve Türk literatüründeki anlamlarını tanımlar. PÇ-11 Türk Dünyası ile ilgili her türlü sanatsal, sosyal, kültürel etkinliği başarıyla başlatabilir, yürütebilir ve sonlandırabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türk Dünyası sözlü edebiyat türlerini çözümleyebilir |
PÇ-2 Genel olarak edebiyat kavramını ve Türk edebiyatının tüm sahalarındaki tür, şekil özelliklerini açıklar. PÇ-7 Türk Dünyasında edindiği bilgi ve kazanımlar çerçevesinde çeşitli saha çalışmaları yapabilir. PÇ-8 Türk topluluklarının sahip olduğu ortak kültürel özellikleri nitelendirir ve her topluluğun ortak kültür mirasına katkılarını ifade eder. PÇ-9 Türkçenin çağdaş lehçe ve edebiyatlarına hâkim olduğu için Türk Dünyası ile ilgili her türlü sosyal projelerde görev alabilir. PÇ-10 Dilbilim ve edebiyat terimlerinin dünya ve Türk literatüründeki anlamlarını tanımlar. PÇ-11 Türk Dünyası ile ilgili her türlü sanatsal, sosyal, kültürel etkinliği başarıyla başlatabilir, yürütebilir ve sonlandırabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Türk Dünyası sözlü edebiyatlarını karşılaştırmalı olarak analiz edebilir. |
PÇ-2 Genel olarak edebiyat kavramını ve Türk edebiyatının tüm sahalarındaki tür, şekil özelliklerini açıklar. PÇ-7 Türk Dünyasında edindiği bilgi ve kazanımlar çerçevesinde çeşitli saha çalışmaları yapabilir. PÇ-8 Türk topluluklarının sahip olduğu ortak kültürel özellikleri nitelendirir ve her topluluğun ortak kültür mirasına katkılarını ifade eder. PÇ-9 Türkçenin çağdaş lehçe ve edebiyatlarına hâkim olduğu için Türk Dünyası ile ilgili her türlü sosyal projelerde görev alabilir. PÇ-11 Türk Dünyası ile ilgili her türlü sanatsal, sosyal, kültürel etkinliği başarıyla başlatabilir, yürütebilir ve sonlandırabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türk Dünyası sözlü geleneğine ilişkin terminoloji; yapılmış çalışmalar, sözlü edebiyatın kaynakları; Türk Dünyası halk edebiyatı türleri ve örnekleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Konu, kapsam, kaynaklar | Konu anlatımı |
2 | Türk Dünyası Atasözleri (Güney-Batı ve Güney-Doğu Sahası) | Konu anlatımı, tartışma |
3 | Türk Dünyası Atasözleri (Kuzey-Batı ve Kuzey-Doğu Sahası) | Konu anlatımı, okuma-çözümleme, tartışma |
4 | Türk Dünyası Atasözleri İnceleme Yöntemleri | Okuma-çözümleme, tartışma |
5 | Türk Dünyasında Alkış ve Kargışlar (Güney-Batı ve Güney-Doğu Sahası) | Konu anlatımı, okuma-çözümleme, tartışma |
6 | Türk Dünyasında Alkış ve Kargışlar (Kuzey-Batı ve Kuzey-Doğu Sahası) | Konu anlatımı, okuma-çözümleme, tartışma |
7 | Türk Dünyasında Alkış ve Kargış İnceleme Yöntemleri | Okuma-çözümleme, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türk Dünyası Fıkraları (Güney-Batı ve Güney-Doğu Sahası) | Konu anlatımı, okuma-çözümleme, tartışma |
10 | Türk Dünyası Fıkraları (Kuzey-Batı ve Kuzey-Doğu Sahası) | Konu anlatımı, okuma-çözümleme, tartışma |
11 | Türk Dünyası Fıkra İnceleme Yöntemleri | Konu anlatımı, okuma-çözümleme, tartışma |
12 | Türk Dünyası Türküleri (Güney-Batı ve Güney-Doğu Sahası) | Konu anlatımı, okuma-çözümleme, tartışma |
13 | Türk Dünyası Türküleri (Kuzey-Batı ve Kuzey-Doğu Sahası) | Konu anlatımı, okuma-çözümleme, tartışma |
14 | Türk Dünyası Türkü İnceleme Yöntemleri | Konu anlatımı, okuma-çözümleme, tartışma |
15 | Genel Tekrar ve Değerlendirme | Tartışma ve değerlendirme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Türk Dünyası Edebiyat Tarihi 1-2-3-, Ankara: AKMB Yay., 2002. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, Bilgisayar, Yansıtma Cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 7 | 7 | 49 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 7 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 4 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 5 | 35 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |