Dersin İçeriği |
Okul dışı eğitim ve öğrenme kavramları; okul dışı öğrenmenin kapsamı ve önemi; okul dışı ortamlarda öğretim; okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem, teknikleri (proje tabanlı öğrenme, istasyon tekniği vb.) ve öğretim materyalleri; okul dışı öğrenme ortamları (müzeler, bilim merkezleri, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri, planetaryumlar, sanayi kuruluşları, millî parklar, bilim şenlikleri, bilim kampları, doğal ortamlar vb.); okul dışı öğrenme alan ve ortamlarının geliştirilmesi; okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Okul dışı eğitim ve öğrenme kavramları |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt, araştırma-inceleme |
2 |
Okul dışı ortamlarda öğretim |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt, araştırma-inceleme |
3 |
Okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem ve teknikleri (proje tabanlı öğrenme, istasyon tekniği vb.) ve materyaller |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt, araştırma-inceleme |
4 |
Müzeler • Müze Kavramı ve çeşitleri • Müze Eğitiminde kullanılan öğrenme kuramları • Müze için Örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt, araştırma-inceleme |
5 |
Bilim ve Teknoloji Merkezleri (BTM) • Türkiye’deki Önemli Bilim ve Teknoloji Merkezleri • Eğitimde Bilim ve Teknoloji Merkezlerinin kullanımı • BTM gezileri için Örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt, araştırma-inceleme |
6 |
Hayvanat Bahçeleri • Türkiye’deki Önemli Hayvanat • Eğitimde Hayvanat Bahçelerinin kullanımı • Hayvanat bahçesi için Örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt, araştırma-inceleme |
7 |
Botanik Bahçeleri ve Herbaryum • Türkiye’deki Önemli Botanik Bahçeleri • Eğitimde Botanik Bahçelerinin kullanımı • Botanik Bahçeleri için Örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt, araştırma-inceleme |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Bilim şenlikleri ve Bilim kampı • Eğitimde Bilim şenlikleri ve Bilim kamplarının kullanımı • Bilim şenlikleri ve Bilim kamplarında örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt, araştırma-inceleme |
10 |
Planetaryumlar • Planetaryum kavramı • Planetaryumların amacı ve önemi • Türkiye’deki Önemli Planetaryumlar • Eğitimde Planetaryumların kullanımı • Planetaryum gösterileri ve içerikleri • Planetaryumlar için örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt, araştırma-inceleme |
11 |
Milli Parklar • Dünya’da ve Türkiye’de Milli Park Kavramı • Türkiye’deki Önemli Milli Parklar • Eğitimde Milli Parkların kullanımı • Milli Parklar için Örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt, araştırma-inceleme |
12 |
Akvaryumlar • Türkiye’deki Akvaryumlar • Eğitimde Akvaryumların kullanımı • Akvaryumlar için Örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt, araştırma-inceleme |
13 |
Doğa Eğitimleri • TÜBİTAK Doğa Eğitimleri • Doğa Eğitimi Örnekleri Okul Dışı Öğrenme Ortamları ve Değerlendirme |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt, araştırma-inceleme |
14 |
Kamu ve Özel sektör (sanayi) kuruluşları Eğitimde Kamu ve Özel sektör (sanayi) kuruluşları kullanımı Kamu ve Özel sektör (sanayi) kuruluşları öğrenme etkinliklerinin planlanması ve örnek etkinlikler |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt, araştırma-inceleme |
15 |
Ders sonu değerlendirmesi ve sunumların yapılması. |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt, araştırma-inceleme |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Şen, A. İ. (2019). Okul Dışı Öğrenme Ortamları, Ankara: Pegem-A Yayıncılık. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Şen, A. İ. (2019). Okul Dışı Öğrenme Ortamları, Ankara: Pegem-A Yayıncılık.
|