|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI GÜVENLİK VE TERÖRİZM ANABİLİM DALI/DOKTORA(ÖNERİLEN) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İLHAN ARAS (ilhanaras@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
İLHAN ARAS, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, uluslararası politikanın en önemli aktörü olan Amerikan Dış Politikası'nın 20. yüzyıl dış politikasını uluslararası güvenliğe olumlu veya olumsuz etkileri açısından incelemektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | ABD dış politikasının temel dinamiklerini açıklayabilir. |
PÇ-4 Güvenlik ve terörizm konularındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. PÇ-6 Uluslararası örgütlerin ve devletlerin ulusal ya da uluslararası güvenlik sorunlarına yaklaşımını kavrar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | ABD'nin güvenlik ve terör politikasını analiz edebilir. |
PÇ-1 Güvenliğin uluslararası ilişkilerdeki rolünü ve devletler üzerindeki etkilerini kavrar. PÇ-2 Güvenlik ve terör sorunlarını teorik ve kavramsal açıdan analiz edebilir. PÇ-6 Uluslararası örgütlerin ve devletlerin ulusal ya da uluslararası güvenlik sorunlarına yaklaşımını kavrar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | ABD'nin uluslararası güvenlikte yarattığı riskleri ve fırsatları açıklayabilir. |
PÇ-2 Güvenlik ve terör sorunlarını teorik ve kavramsal açıdan analiz edebilir.
PÇ-4 Güvenlik ve terörizm konularındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. PÇ-6 Uluslararası örgütlerin ve devletlerin ulusal ya da uluslararası güvenlik sorunlarına yaklaşımını kavrar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | ABD'nin terörle mücadele politikasını açıklayabilir. |
PÇ-4 Güvenlik ve terörizm konularındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. PÇ-7 Terörün ideolojik, hukuksal ve toplumsal boyutunu kavrar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
ABD Başkanlarının doktrinleri, Soğuk Savaş dönemi ABD dış politikası, Soğuk Savaş sonrası dönem ABD dış politikası, 11 Eylül sonrası dönem ABD dış politikası, ABD'nin savaşları, ABD'nin terörizmle mücadele politikası, ABD'nin uluslararası güvenliğe yarattığı riskler | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | ABD Tarihine Genel Bir Bakış | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
2 | 2. Dünya Savaşı ve ABD | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
3 | Soğuk Savaş Döneminde Sovyetler Birliği İlişkileri ve Uluslararası Güvenlik | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
4 | Soğuk Savaş Sonrası Uluslararası Güvenlik | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
5 | 11 Eylül ve Terörizmle Mücadele | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
6 | Afganistan ve Irak Savaşlarının Uluslararası Güvenliğe Etkileri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
7 | Genel Değerlendirme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | ABD-Rusya İlişiklerinin Uluslararası Güvenliğe Etkileri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
10 | ABD-Çin İlişiklerinin Uluslararası Güvenliğe Etkileri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
11 | ABD-İsrail İlişkilerinin Orta Doğu'ya Etkileri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
12 | ABD'nin Terörizmle Mücadelesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
13 | ABD ve NATO | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
14 | ABD ve Avrupa Güvenliği | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
15 | Genel Değerlendirme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Steven W. Hook, John Spanier, Amerikan Dış Politikası, İnkılap Kitabevi | |
2 | Perry Anderson, Amerikan Dış Politikası ve Düşünürleri, Notabene Yayınları | |
3 | Murat Yorulmaz, Amerika Birleşik Devletleri-Rusya Federasyonu ilişkilerinde Güvenlik İkilemi (2001-2012), Nobel Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, Makale |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 184 |