|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ULUSLARARASI GÜVENLİK VE TERÖRİZM ANABİLİM DALI/DOKTORA(ÖNERİLEN) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | İLHAN ARAS (ilhanaras@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, Avrupa güvenliğini tehdit eden siyasi sorunları analiz etmek, Avrupa Birliği'nin ve Avrupa devletlerinin güvenlik sorunlarını çözme yöntemlerini göstermek, Avrupa güvenliğinin sağlanmasının önemini ve sağlanamamasının yaratacağı riskleri tespit etmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Avrupa'nın güvenlik sorunlarını analiz edebilir |
PÇ-1 Güvenliğin uluslararası ilişkilerdeki rolünü ve devletler üzerindeki etkilerini kavrar. PÇ-2 Güvenlik ve terör sorunlarını teorik ve kavramsal açıdan analiz edebilir. PÇ-7 Terörün ideolojik, hukuksal ve toplumsal boyutunu kavrar. PÇ-8 Teknolojinin terör ve güvenlik sorunlarındaki etkisini değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Avrupa ülkelerindeki terör faaliyetlerinin neden ve sonuçlarını açıklayabilir |
PÇ-1 Güvenliğin uluslararası ilişkilerdeki rolünü ve devletler üzerindeki etkilerini kavrar. PÇ-2 Güvenlik ve terör sorunlarını teorik ve kavramsal açıdan analiz edebilir. PÇ-6 Uluslararası örgütlerin ve devletlerin ulusal ya da uluslararası güvenlik sorunlarına yaklaşımını kavrar. PÇ-7 Terörün ideolojik, hukuksal ve toplumsal boyutunu kavrar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Avrupa Birliği'nin güvenlik politikasını yorumlayabilir |
PÇ-1 Güvenliğin uluslararası ilişkilerdeki rolünü ve devletler üzerindeki etkilerini kavrar. PÇ-5 Terörizmin amaçları, hedefleri, finansmanı ve devletlerin terörizmle mücadele yöntemlerini kavrar. PÇ-6 Uluslararası örgütlerin ve devletlerin ulusal ya da uluslararası güvenlik sorunlarına yaklaşımını kavrar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Avrupa'daki terörizmle mücadele politikalarını değerlendirebilir |
PÇ-2 Güvenlik ve terör sorunlarını teorik ve kavramsal açıdan analiz edebilir.
PÇ-3 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularında bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-5 Terörizmin amaçları, hedefleri, finansmanı ve devletlerin terörizmle mücadele yöntemlerini kavrar. PÇ-6 Uluslararası örgütlerin ve devletlerin ulusal ya da uluslararası güvenlik sorunlarına yaklaşımını kavrar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Avrupa'da aşırı sağ ve yabancı düşmanı siyasi akımlar, Avrupa'daki terör faaliyetleri, Avrupa ordusu kurma girişimleri, Avrupa Birliği'nin ortak dış ve güvenlik politikası | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Avrupa Kalesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 2 | İkinci Dünya Savaşı sonrası Avrupa güvenliğini tehdit eden gelişmeler - I | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 3 | İkinci Dünya Savaşı sonrası Avrupa güvenliğini tehdit eden gelişmeler - II | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 4 | "Avrupa Ordusu" tartışmaları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 5 | Göçün Avrupa güvenliğine etkisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 6 | NATO ve Avrupa güvenliği | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 7 | Almanya ve Fransa'nın Güvenlik Politikaları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Aşırı sağın Avrupa güvenliğine etkileri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 10 | Avrupa'nın terörle mücadelesi: İspanya örneği | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 11 | Avrupa'nın terörle mücadelesi: Birleşik Krallık örneği | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 12 | Avrupa Birliği'nin terörle mücadelesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 13 | Avrupa ülkelerinin Orta Doğu politikaları - I | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 14 | Avrupa ülkelerinin Orta Doğu politikaları - II | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 15 | Genel Değerlendirme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Haydar Çakmak, Avrupa Güvenliği, Platin Yayınları, 2007 | |
| 2 | Mesut Hakkı Caşın, Uğur Özgöker, Halil Çolak ,Avrupa Güvenlik ve Savunma Politikaları Nobel Yayıncılık, 2020 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap, makale, rapor, resmi kaynaklar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 184 | ||