|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI GÜVENLİK VE TERÖRİZM ANABİLİM DALI/DOKTORA(ÖNERİLEN) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ABDULLAH ÖZDAĞ (abdullahozdag@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Türkiye'nin geçmişten günümüze güvenlik ve terör sorununu, terörle mücadelede uluslararası örgütlerle ve ülkelerle ilişkilerini analiz etmek, terör sorunun çözümünde kavramsal, teorik ve politik boyutları açıklayabilmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | terörizmin nedenlerini analiz edebilir |
PÇ-5 Terörizmin amaçları, hedefleri, finansmanı ve devletlerin terörizmle mücadele yöntemlerini kavrar. PÇ-7 Terörün ideolojik, hukuksal ve toplumsal boyutunu kavrar. PÇ-8 Teknolojinin terör ve güvenlik sorunlarındaki etkisini değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | terörün çözüm yöntemlerini teorik ve kavramsal olarak açıklayabilir |
PÇ-5 Terörizmin amaçları, hedefleri, finansmanı ve devletlerin terörizmle mücadele yöntemlerini kavrar. PÇ-7 Terörün ideolojik, hukuksal ve toplumsal boyutunu kavrar. PÇ-8 Teknolojinin terör ve güvenlik sorunlarındaki etkisini değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | terörün sorununun kurumsal ve toplumsal etkilerini açıklayabilir |
PÇ-4 Güvenlik ve terörizm konularındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. PÇ-5 Terörizmin amaçları, hedefleri, finansmanı ve devletlerin terörizmle mücadele yöntemlerini kavrar. PÇ-7 Terörün ideolojik, hukuksal ve toplumsal boyutunu kavrar. PÇ-8 Teknolojinin terör ve güvenlik sorunlarındaki etkisini değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Türkiye'nin terör sorununun bölgesel ve küresel etkilerini yorumlayabilir |
PÇ-4 Güvenlik ve terörizm konularındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. PÇ-5 Terörizmin amaçları, hedefleri, finansmanı ve devletlerin terörizmle mücadele yöntemlerini kavrar. PÇ-7 Terörün ideolojik, hukuksal ve toplumsal boyutunu kavrar. PÇ-8 Teknolojinin terör ve güvenlik sorunlarındaki etkisini değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Terörizmin nedenleri, terörizm çözüm yöntemleri, uluslararası örgütler ve devletlerin terör sorunundaki rolleri, terörün toplumsal ve ekonomik etkileri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Türkiye'de terörizmin nedenleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
2 | Türkiye'nin terörizmle mücadelesinin toplumsal etkileri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntem |
3 | Türkiye'nin terörizmle mücadelesinin ekonomik etkileri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntem |
4 | Türkiye'nin terörizmle mücadelesinde uluslararası örgütlerin yaklaşımı- I | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntem |
5 | Türkiye'nin terörizmle mücadelesinde uluslararası örgütlerin yaklaşımı- II | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntem |
6 | Terör eylemlerinin analizi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntem |
7 | Bölge ülkelerinin Türkiye'nin terörle mücadelesine etkilerinin tarihsel süreci | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntem |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türkiye'de terör örgütleri- I | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntem |
10 | Türkiye'de terör örgütleri- II | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntem |
11 | Avrupa Birliği üyelik sürecinin etkileri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntem |
12 | Terörle mücadelede kurumsal yapılar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntem |
13 | Dünyadan terörle mücadele örnekleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntem |
14 | Medya, kamuoyu, ekonomi ve terörizm tartışmaları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntem |
15 | Genel Değerlendirme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntem |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ertan Efegil, Terörizm ve Terörle Mücadele Yöntemleri (Ders Notları),Gündoğan yayınları | |
2 | Hüseyin Alptekin, Etnik Terör ve Terörle Mücadele Stratejileri IRA, ETA, Tamil Kaplanları, PKK, SETA | |
3 | MURAT ASLAN (EDİTÖR), TÜRKIYE’NIN TERÖRIZM ILE MÜCADELESI KAVRAM, SÜREÇ VE YÖNTEM, Seta | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, makale |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 184 |