|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI GÜVENLİK VE TERÖRİZM ANABİLİM DALI/DOKTORA(ÖNERİLEN) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ABDULLAH ÖZDAĞ (abdullahozdag@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Türkiye'nin geçmişten günümüze güvenlik ve terör sorununu, terörle mücadelede uluslararası örgütlerle ve ülkelerle ilişkilerini analiz etmek, terör sorunun çözümünde kavramsal, teorik ve politik boyutları açıklayabilmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | terörizmin nedenlerini analiz edebilir |
PÇ-5 Terörizmin amaçları, hedefleri, finansmanı ve devletlerin terörizmle mücadele yöntemlerini kavrar. PÇ-7 Terörün ideolojik, hukuksal ve toplumsal boyutunu kavrar. PÇ-8 Teknolojinin terör ve güvenlik sorunlarındaki etkisini değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | terörün çözüm yöntemlerini teorik ve kavramsal olarak açıklayabilir |
PÇ-5 Terörizmin amaçları, hedefleri, finansmanı ve devletlerin terörizmle mücadele yöntemlerini kavrar. PÇ-7 Terörün ideolojik, hukuksal ve toplumsal boyutunu kavrar. PÇ-8 Teknolojinin terör ve güvenlik sorunlarındaki etkisini değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | terörün sorununun kurumsal ve toplumsal etkilerini açıklayabilir |
PÇ-4 Güvenlik ve terörizm konularındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. PÇ-5 Terörizmin amaçları, hedefleri, finansmanı ve devletlerin terörizmle mücadele yöntemlerini kavrar. PÇ-7 Terörün ideolojik, hukuksal ve toplumsal boyutunu kavrar. PÇ-8 Teknolojinin terör ve güvenlik sorunlarındaki etkisini değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Türkiye'nin terör sorununun bölgesel ve küresel etkilerini yorumlayabilir |
PÇ-4 Güvenlik ve terörizm konularındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. PÇ-5 Terörizmin amaçları, hedefleri, finansmanı ve devletlerin terörizmle mücadele yöntemlerini kavrar. PÇ-7 Terörün ideolojik, hukuksal ve toplumsal boyutunu kavrar. PÇ-8 Teknolojinin terör ve güvenlik sorunlarındaki etkisini değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste, Türkiye'nin geçmişten günümüze güvenlik ve terör sorununu, terörle mücadelede uluslararası örgütlerle ve ülkelerle ilişkilerini analiz etmek, terör sorunun çözümünde kavramsal, teorik ve politik boyutları, terörizmin çözüm yöntemleri, uluslararası örgütler ve devletlerin terör sorunundaki rolleri, terörün toplumsal ve ekonomik etkileri, Türkiye’nin bu terör örgütlerine yönelik geliştirmiş olduğu temel politikaları incelenecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Türkiye'de terörizmin nedenleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
2 | Türkiye'nin terörizmle mücadelesinin toplumsal etkileri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntem |
3 | Türkiye'nin terörizmle mücadelesinin ekonomik etkileri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntem |
4 | Türkiye'nin terörizmle mücadelesinde uluslararası örgütlerin yaklaşımı- I | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntem |
5 | Türkiye'nin terörizmle mücadelesinde uluslararası örgütlerin yaklaşımı- II | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntem |
6 | Terör eylemlerinin analizi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntem |
7 | Bölge ülkelerinin Türkiye'nin terörle mücadelesine etkilerinin tarihsel süreci | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntem |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türkiye'de terör örgütleri- I | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntem |
10 | Türkiye'de terör örgütleri- II | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntem |
11 | Avrupa Birliği üyelik sürecinin etkileri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntem |
12 | Terörle mücadelede kurumsal yapılar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntem |
13 | Dünyadan terörle mücadele örnekleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntem |
14 | Medya, kamuoyu, ekonomi ve terörizm tartışmaları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntem |
15 | Genel Değerlendirme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntem |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ertan Efegil, Terörizm ve Terörle Mücadele Yöntemleri (Ders Notları),Gündoğan yayınları, 2023 | |
2 | Hüseyin Alptekin, Etnik Terör ve Terörle Mücadele Stratejileri IRA, ETA, Tamil Kaplanları, PKK, SETa, 2018 | |
3 | Hüseyin Alptekin, Türkiye'nin Terörizm ile Mücadelesi | Kavram, Süreç ve Yöntem, SETA, 2023 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, makale |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 184 |