Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
terörizmin doğuşunu ve gelişimini açıklayabilir. |
PÇ-3 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularında bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-5 Terörizmin amaçları, hedefleri, finansmanı ve devletlerin terörizmle mücadele yöntemlerini kavrar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
terörün değişim dalgalarını açıklayabilir. |
PÇ-5 Terörizmin amaçları, hedefleri, finansmanı ve devletlerin terörizmle mücadele yöntemlerini kavrar. PÇ-7 Terörün ideolojik, hukuksal ve toplumsal boyutunu kavrar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Ulusalararası örgütlerin ve devletlerin terörle mücadeleye dönük politikalarını açıklayabilir. |
PÇ-5 Terörizmin amaçları, hedefleri, finansmanı ve devletlerin terörizmle mücadele yöntemlerini kavrar. PÇ-6 Uluslararası örgütlerin ve devletlerin ulusal ya da uluslararası güvenlik sorunlarına yaklaşımını kavrar.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Dersin içeriğinde olgu ve kavram olarak terörün yaşadığı değişim ve dönüşüm bağlamında dayandığı ideolojiler, örgütlenme biçimleri, eylem stratejileri, finans kaynakları, hedefleri ile terörle mücadeleye strateji, eylem ve işlemler yer almaktadır. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Antik Dönemde Terörizmin Bilinen Örnekleri |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
2 |
Sanayi Devrimi Sonrası İşçi Hareketleri Bağlamında Terörizm |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
3 |
Fransız Devrimi Sonrası Değişim ve Devlet Terörü |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
4 |
Terörizmin Anarşist Dalgası |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
5 |
Bağımsızlıkçı (Anti-kolonyal) Dalga |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
6 |
Devrimci Dalga, Soğuk Savaş Döneminde Terörizm |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
7 |
Din Motivli Dalga ve Küresel Terörizm |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
BM'in Terörle Mücadeleye Dönük Girişimleri |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
10 |
NATO ve Terörle Mücadele Konsepti |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
|
11 |
AB'nin Terörle Mücadele Politikası |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi |
12 |
Japonya'nın Terörle Mücadele Politikası |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi |
13 |
ABD'nin Terörle Mücadele Politikası |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi |
14 |
Türkiye'nin Terörle Mücadele Politikası |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi |
15 |
Birleşik Krallık'ın Terörle Mücadele Politikası |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
John Dugard, International Terrorism: Problems of Definition, International Affairs, Volume 50, Issue 1, January 1974, Pages 67–81, |
2 |
Katherine E Brown, Religious violence, gender and post-secular counterterrorism, International Affairs, Volume 96, Issue 2, March 2020, Pages 279–303, |
3 |
Furkan Şen, Siyasal Şiddet ve terörizm |
4 |
Shukla, Shashi. “EMERGING NEW TRENDS OF TERRORISM : CHALLENGES BEFORE THE UNITED NATIONS.” The Indian Journal of Political Science, vol. 67, no. 1, 2006, pp. 165–76. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Kitaplar, makaleler |