Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
terörizmin doğuşunu ve gelişimini açıklayabilir. |
PÇ-3 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularında bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-5 Terörizmin amaçları, hedefleri, finansmanı ve devletlerin terörizmle mücadele yöntemlerini kavrar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
terörün değişim dalgalarını açıklayabilir. |
PÇ-5 Terörizmin amaçları, hedefleri, finansmanı ve devletlerin terörizmle mücadele yöntemlerini kavrar. PÇ-7 Terörün ideolojik, hukuksal ve toplumsal boyutunu kavrar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Ulusalararası örgütlerin ve devletlerin terörle mücadeleye dönük politikalarını açıklayabilir. |
PÇ-5 Terörizmin amaçları, hedefleri, finansmanı ve devletlerin terörizmle mücadele yöntemlerini kavrar. PÇ-6 Uluslararası örgütlerin ve devletlerin ulusal ya da uluslararası güvenlik sorunlarına yaklaşımını kavrar.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Bu derste, terör olarak adlandırılmamakla birlikte içerik itibariyle günümüz terör eylemleriyle uyum gösteren ve ilk örneklerini Hasan Sabbah’ın fedaileri (Haşhaşinler) ve Ortadoğu’da Siccariler ele alınacak ve takiben terör kavramının ilk kullanılmaya başladığı Fransız Devrimi sonrası terörizmin yaşadığı değişim analiz edilecektir. Ülke politikaları bağlamında ise ABD’nin El Kaide; İspanya’nın ETA; İngiltere’nin IRA; Kolombiya’nın FARC; Japonya’nın Aum Shrinkyo ve Türkiye’nin PKK terör örgütlerine karşı verdikleri mücadelede uyguladıkları politikalar analiz edilecektir. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Antik Dönemde Terörizmin Bilinen Örnekleri |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
2 |
Sanayi Devrimi Sonrası İşçi Hareketleri Bağlamında Terörizm |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
3 |
Fransız Devrimi Sonrası Değişim ve Devlet Terörü |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
4 |
Terörizmin Anarşist Dalgası |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
5 |
Bağımsızlıkçı (Anti-kolonyal) Dalga |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
6 |
Devrimci Dalga, Soğuk Savaş Döneminde Terörizm |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
7 |
Din Motivli Dalga ve Küresel Terörizm |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
BM'in Terörle Mücadeleye Dönük Girişimleri |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
10 |
NATO ve Terörle Mücadele Konsepti |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
|
11 |
AB'nin Terörle Mücadele Politikası |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi |
12 |
Japonya'nın Terörle Mücadele Politikası |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi |
13 |
ABD'nin Terörle Mücadele Politikası |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi |
14 |
Türkiye'nin Terörle Mücadele Politikası |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi |
15 |
Birleşik Krallık'ın Terörle Mücadele Politikası |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
John Dugard, International Terrorism: Problems of Definition, International Affairs, Volume 50, Issue 1, January 1974, Pages 67–81, |
2 |
Katherine E Brown, Religious violence, gender and post-secular counterterrorism, International Affairs, Volume 96, Issue 2, March 2020, Pages 279–303, |
3 |
Shukla, Shashi. “EMERGING NEW TRENDS OF TERRORISM : CHALLENGES BEFORE THE UNITED NATIONS.” The Indian Journal of Political Science, vol. 67, no. 1, 2006, pp. 165–76. |
4 |
Fukuyama, F. (2023). Tarihin Sonu ve Son İnsan, Panama Yayıncılık. |
5 |
Şen, F. (2018). Siyasal Şiddet ve Terörizm, Kilit Yayınları. |
6 |
Raşid, A. (2015). Taliban: İslamiyet, Petrol ve Orta Asya'da Yeni Büyük Oyun, Everest Yayınları. |
7 |
Law, Randall David (2015). The Routledge |
8 |
Arıboğan, D.Ü. (2005). Nefretten Teröre, Ümit Yayıncılık. |
9 |
Büyükakıncı, E. (2021). Savaşın Dönüşümü, Adres Yayınları. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Kaynak eserler, projeksiyon cihazı, bilgisayar |