|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ULUSLARARASI GÜVENLİK VE TERÖRİZM ANABİLİM DALI/DOKTORA(ÖNERİLEN) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MUSTAFA ARSLAN (m.arslan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MUSTAFA ARSLAN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı terör örgütlerinin yapılarını ve eylemlerini örgüt bazlı incelemek ve benzerlik ve farklılıkları ortaya koymak suretiyle terör örgütleri hakkında detaylı bilgi kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Sol ideolojiden beslenen terör örgütlerini amaçları, eylemleri, motivleri ve finans kaynakları açısından analiz edebilir. |
PÇ-3 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularında bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-4 Güvenlik ve terörizm konularındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. PÇ-5 Terörizmin amaçları, hedefleri, finansmanı ve devletlerin terörizmle mücadele yöntemlerini kavrar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Aşırı sağ ve milliyetçi ideolojiden beslenen terör örgütlerini tanır ve açıklayabilir. |
PÇ-3 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularında bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-5 Terörizmin amaçları, hedefleri, finansmanı ve devletlerin terörizmle mücadele yöntemlerini kavrar. PÇ-7 Terörün ideolojik, hukuksal ve toplumsal boyutunu kavrar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Narko-terör örgütlerinin taktik ve tekniklerini kavrar ve açıklayabilir. |
PÇ-3 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularında bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-4 Güvenlik ve terörizm konularındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. PÇ-6 Uluslararası örgütlerin ve devletlerin ulusal ya da uluslararası güvenlik sorunlarına yaklaşımını kavrar. PÇ-7 Terörün ideolojik, hukuksal ve toplumsal boyutunu kavrar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Dini motivasyona sahip terör örgütlerini kavrar ve açıklayabilir. |
PÇ-4 Güvenlik ve terörizm konularındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. PÇ-5 Terörizmin amaçları, hedefleri, finansmanı ve devletlerin terörizmle mücadele yöntemlerini kavrar. PÇ-7 Terörün ideolojik, hukuksal ve toplumsal boyutunu kavrar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| FARC, IRA, ETA, PKK, Aum Shrinkyo, El Kaide, IŞİD, Sandero Luminoso gibi terör örgütlerinin motivasyon araçları, etki alanları, ideolojileri, finans kaynakları vb parametrelerden incelenmesini içerir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Terör Örgütlerinin yoğun kullandıkları taktikler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 2 | Terörün finansman temin araçları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 3 | Narko terör ve Güney Amerika ülkelerinde terörün yapılanması: FARC | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
| 4 | Narko terör ve Güney Amerika ülkelerinde terörün yapılanması: Sandero Luminoso | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
| 5 | Batı Avrupada bağımsızlık hareketleri: ETA ve IRA | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
| 6 | Bölücü ve Ayrılıkçı terör örgütü olarak PKK. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
| 7 | Din tendanslı terör örgütleri olarak Aum Shrinkyo ve FETÖ | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Din tendanslı terör örgüt olarak IŞİD | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
| 10 | Din tendanslı küresel terör örgütü olarak El Kaide | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
| 11 | Post-modern terör yapılanması olarak El Kaide | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
| 12 | Küresel bir terör örgütünün taşeronu olarak Özbekistan İslami Hareketi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
| 13 | Afrika güvenliği ve Boko Haram | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
| 14 | Güney-Doğu Asya ve Terörizm | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
| 15 | Ortadoğu güvenliği ve terörizm | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Mark Wilson (2023). FARC During the Peace Process, https://wjpcenter.org/wp-content/uploads/2023/09/FARC-During-the-Peace-Process-.pdf | |
| 2 | John Otis (2014).The FARC and Colombia’s Illegal Drug Trade, https://www.wilsoncenter.org/sites/default/files/media/documents/publication/Otis_FARCDrugTrade2014.pdf | |
| 3 | Thomas R. Cook (2011). The Financial Arm of The FARC: A Threat Finance Perspective, Journal of Strategic Security, 4(1): 19-36. | |
| 4 | Ali Gür (2023). FETÖ ve Aum Shinrikyo Örnekliğinde Ilımlı Dini Hareketten Terör Örgütüne Dönüşüm: Sistematik Bir Değerlendirme, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 20 Sayı: 2, 604 - 614, | |
| 5 | Rei Kimura (2002). Aum Shinrikyo-japan's Unholy Sect, Olive Press. | |
| 6 | Mehmet Özer (2022). Dünyanın farklı bölgelerinde terörizm: ETA, IRA ve PKK terör örgütlerinin karşılaştırılması, Cappadocia Journal of Area Studies, Cilt: 4 Sayı: 1, 87 – 111. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap Makale Resmi Rapor | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 13 | 1 | 20 |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 15 | 2 | 50 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 11 | 33 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 173 | ||