|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI GÜVENLİK VE TERÖRİZM ANABİLİM DALI/DOKTORA(ÖNERİLEN) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUSTAFA ARSLAN (m.arslan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MUSTAFA ARSLAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı terör örgütlerinin yapılarını ve eylemlerini örgüt bazlı incelemek ve benzerlik ve farklılıkları ortaya koymak suretiyle terör örgütleri hakkında detaylı bilgi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sol ideolojiden beslenen terör örgütlerini amaçları, eylemleri, motivleri ve finans kaynakları açısından analiz edebilir., |
PÇ-3 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularında bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-4 Güvenlik ve terörizm konularındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. PÇ-5 Terörizmin amaçları, hedefleri, finansmanı ve devletlerin terörizmle mücadele yöntemlerini kavrar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Aşırı sağ ve milliyetçi ideolojiden beslenen terör örgütlerini tanır ve açıklayabilir. |
PÇ-3 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularında bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-5 Terörizmin amaçları, hedefleri, finansmanı ve devletlerin terörizmle mücadele yöntemlerini kavrar. PÇ-7 Terörün ideolojik, hukuksal ve toplumsal boyutunu kavrar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Narko-terör örgütlerinin taktik ve tekniklerini kavrar ve açıklayabilir. |
PÇ-3 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularında bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-4 Güvenlik ve terörizm konularındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. PÇ-6 Uluslararası örgütlerin ve devletlerin ulusal ya da uluslararası güvenlik sorunlarına yaklaşımını kavrar. PÇ-7 Terörün ideolojik, hukuksal ve toplumsal boyutunu kavrar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Dini motivasyona sahip terör örgütlerini kavrar ve açıklayabilir. |
PÇ-4 Güvenlik ve terörizm konularındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. PÇ-5 Terörizmin amaçları, hedefleri, finansmanı ve devletlerin terörizmle mücadele yöntemlerini kavrar. PÇ-7 Terörün ideolojik, hukuksal ve toplumsal boyutunu kavrar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
FARC, IRA, ETA, PKK, Aum Shrinkyo, El Kaide, IŞİD, Sandero Luminoso gibi terör örgütlerinin motivasyon araçları, etki alanları, ideolojileri, finans kaynakları vb parametrelerden incelenmesini içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Terör Örgütlerinin yoğun kullandıkları taktikler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
2 | Terörün finansman temin araçları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
3 | Narko terör ve Güney Amerika ülkelerinde terörün yapılanması: FARC | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
4 | Narko terör ve Güney Amerika ülkelerinde terörün yapılanması: Sandero Luminoso | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
5 | Batı Avrupada bağımsızlık hareketleri: ETA ve IRA | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
6 | Bölücü ve Ayrılıkçı terör örgütü olarak PKK. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
7 | Din tendanslı terör örgütleri olarak Aum Shrinkyo ve FETÖ | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Din tendanslı terör örgüt olarak IŞİD | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
10 | Din tendanslı küresel terör örgütü olarak El Kaide | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
11 | Post-modern terör yapılanması olarak El Kaide | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
12 | Küresel bir terör örgütünün taşeronu olarak Özbekistan İslami Hareketi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
13 | Afrika güvenliği ve Boko Haram | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
14 | Güney-Doğu Asya ve Terörizm | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
15 | Ortadoğu güvenliği ve terörizm | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | FARC During the Peace Process By Mark Wilson, https://wjpcenter.org/wp-content/uploads/2023/09/FARC-During-the-Peace-Process-.pdf | |
2 | The FARC and Colombia’s Illegal Drug Trade, https://www.wilsoncenter.org/sites/default/files/media/documents/publication/Otis_FARCDrugTrade2014.pdf | |
3 | The Financial Arm Of The FARC: A Threat Finance Perspective, Thomas R. Cook | |
4 | The Jihadi Threat: ISIS, al-Qaeda, and Beyond, httphttps://www.usip.org/sites/default/files/The-Jihadi-Threat-ISIS-Al-Qaeda-and-Beyond.pdf | |
5 | Ali Gür, FETÖ ve Aum Shinrikyo Örnekliğinde Ilımlı Dini Hareketten Terör Örgütüne Dönüşüm: Sistematik Bir Değerlendirme | |
6 | Rei Kimura, Aum Shinrikyo-japan's Unholy Sect | |
7 | Mehmet Özer, Dünyanın farklı bölgelerinde terörizm: ETA, IRA ve PKK terör örgütlerinin karşılaştırılması | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap Makale Resmi Rapor |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 90 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 90 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 168 |