|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ(YÜSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERKAN ŞAHİNKAYA (serkansahinkaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; küresel iklim değişikliğinin temel nedenlerini, bu konudaki uluslararası anlaşmalar, küresel iklim değişikliğine ilişkin bugün karşılaşılan ve gelecekte karşılaşılması olası çevresel sorunlar, Türkiye’nin küresel iklim değişikliğine bakışı ve buna karşı alınması planlanan önlemlerle ilgili lisansüstü seviyede bilgi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Küresel iklimde değişikliğinin sebeplerini bilir. |
PÇ-7 PÇ-7 Çevre Mühendisliğinin gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir PÇ-8 PÇ-8 Çevre Mühendisliğindeki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır PÇ-9 PÇ-9 Çevre Mühendisliği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Küresel iklim değişikliğinin sonuçlarını ve gelecekteki etkilerini bilir. |
PÇ-1 PÇ-1 Çevre Mühendisliği alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
PÇ-5 PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir PÇ-8 PÇ-8 Çevre Mühendisliğindeki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Küresel iklim değişikliğine karşı yürütülen ulusal ve uluslararası düzeydeki mücadeleyi yorumlar. |
PÇ-8 PÇ-8 Çevre Mühendisliğindeki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır PÇ-9 PÇ-9 Çevre Mühendisliği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders; iklim değişimi ile temel kavramları, iklim değişikliğinin çevresel sebeplerini ve sonuçlarını ve Türkiye’de ve dünyada iklim değişikliğine karşı alınabilecek çevresel önlemler konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Küresel iklim değişimiyle ilgili temel kavramlar | Anlatma Yöntemi ve Tartışma Yöntemi. |
2 | Hava şartları, iklim ve mevsimlerin normalleri ve salınımları ile bunların etkileri ve iklim değişimleri | Anlatma Yöntemi ve Tartışma Yöntemi. |
3 | Geçmişte yaşanan iklim değişiklikleri ve sonuçları: Örneklerle tartışma. | Anlatma Yöntemi ve Tartışma Yöntemi. |
4 | Küresel iklim değişmelerinin işaretleri: Örnekler ile yaşam alanı değişen bitki ve hayvanlar | Anlatma Yöntemi ve Tartışma Yöntemi. |
5 | Örnekler ile küresel iklim değişimlerinin doğal afetlerle ilişkisi | Anlatma Yöntemi ve Tartışma Yöntemi. |
6 | Örnekler ile küresel iklim değişimlerinin Türkiye’de doğal afetlerle ilişkisi | Anlatma Yöntemi ve Tartışma Yöntemi. |
7 | Örnekler ile Dünya’daki sıcaklık değişimleri, buzulların erimesi, yağış rejimlerindeki değişimler | Anlatma Yöntemi ve Tartışma Yöntemi. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Örnekler ile iklim değişikliği ve kentsel ısı adaları | Anlatma Yöntemi ve Tartışma Yöntemi. |
10 | Kyoto Protokolü ve Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi | Anlatma Yöntemi ve Tartışma Yöntemi. |
11 | Paris İklim Anlaşması ve yükümlülükleri | Anlatma Yöntemi ve Tartışma Yöntemi. |
12 | İklim değişikliğinin Türkiye’ye olası etkileri ve örnekler. | Anlatma Yöntemi ve Tartışma Yöntemi. |
13 | Türkiye’nin iklim değişikliği uyum stratejisi ve eylem planı | Anlatma Yöntemi ve Tartışma Yöntemi. |
14 | Küresel Ayak İzleri: Botsvana Kırsalı, Las Vegas (ABD), Jaipur (Hindistan) Örnekleri | Anlatma Yöntemi ve Tartışma Yöntemi. |
15 | Çözüm Önerileri | Anlatma Yöntemi ve Tartışma Yöntemi. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Şahinkaya, S (2024). İklim Değişikliği Ders Notları. | |
2 | İklim değişikliği ile ilgili yapılmış bilimsel çalışmalar. | |
3 | Kadıoğlu, M. (2019). Bildiğiniz Havaların Sonu-Küresel İklim Değişimi ve Türkiye. Sia Yayınları. | |
4 | Akbal, İ. ve Nalbant, F. (2022) Güncel Araştırmalar Çerçevesinde İklim Değişikliği Nedenler, Sonuçlar ve Mücadele Politikaları. Nobel Bilimsel Yayınevi. | |
5 | Godin, S. (2022). Karbon Almanağı. MediaCat Kitapları. | |
6 | Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığının hazırlamış olduğu ulusal ve uluslararası raporlar. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, Projektör, Projeksiyon Perdesi, Tahta, Makaleler, Ders Kitapları/Yardımcı Kitaplar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 14 | 1 | 20 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 1 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 14 | 42 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 184 |