|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ DERSLERİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BİLAL ÜSTÜN (bustun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin bilimsel düşünme, kanıtlara dayalı argüman geliştirme ve etkili tartışma becerilerini kazanmalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciler, bilimsel düşünce yapısını ve eleştirel bakış açısını kavrayabilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Öğrenciler, bilimsel ve mantıklı argümanlar geliştirme becerilerini kazanabilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Öğrenciler, etkili bilimsel tartışma tekniklerini kullanarak fikirlerini savunabilir ve karşıt görüşlere yanıt verebilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Öğrenciler, bilimsel kanıtlara dayalı iddialar oluşturabilir ve bunları savunabilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Öğrenciler, karşılaştıkları bilgileri eleştirel bir şekilde değerlendirebilir ve analiz edebilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-6 | Öğrenciler, bilimsel argümanlarını etkili yazılı ve sözlü sunumlarla ifade edebilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-7 | Öğrenciler, bilimsel tartışmalarda ve argümanlarda etik ilkelerin önemini kavrayabilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-8 | Öğrenciler, farklı bilimsel disiplinler arasındaki ilişkiyi anlayabilir ve bu ilişkilerin tartışmalara nasıl yansıdığını görebilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
"Bilimsel Tartışma ve Argüman" dersi, bilimsel tartışmaların ve mantıksal argümanların temellerini kapsar. Ders içeriği, bilimsel düşünce yapısının anlaşılması, geçerli ve kanıta dayalı argümanlar geliştirme, karşıt görüşlere etkili yanıt verme, eleştirel düşünme becerilerinin geliştirilmesi gibi konuları ele alır. Ayrıca, bilimsel yazma ve sunum teknikleri, bilimsel tartışmalarda etik ilkeler ve disiplinlerarası tartışmaların önemi de işlenecektir. Öğrenciler, tartışmalarda ikna edici olma, bilimsel verileri analiz etme ve bunları argümanlarında kullanma becerilerini kazanacaklardır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilimsel düşüncenin ve eleştirel bakış açısının tanımı ve önemi. Bilimsel bilginin yapısı ve kaynakları. | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
2 | Bilimsel argümanın unsurları: iddia, kanıt, gerekçe. Bilimsel argüman geliştirme süreci. | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
3 | Mantık ve akıl yürütmenin temel ilkeleri. Bilimsel tartışmalarda doğru akıl yürütme. | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
4 | Karşıt argümanları anlama ve yanıt verme stratejileri. Tartışmalarda nezaket ve saygı. | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
5 | Bilimsel araştırma yöntemleri ve veri toplama. Kanıtların geçerliliği ve güvenilirliği nasıl değerlendirilir? | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
6 | Bilgiyi eleştirel olarak değerlendirme becerileri. Bilimsel iddiaları analiz etme ve sorgulama. | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
7 | Bilimsel makale ve rapor yazım kuralları. Bilimsel argümanları yazılı olarak ifade etme. | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bilimsel argümanların sözlü olarak sunulması. Sunum teknikleri ve görsel materyal kullanımı. | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
10 | Bilimsel araştırma süreçlerinde etik ilkeler. Tartışmalarda ve argümanlarda etik yaklaşımlar. | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
11 | Farklı disiplinlerde bilimsel tartışmaların yapısı. Disiplinler arası ilişki kurma becerisi. | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
12 | Disiplinler arası çalışmalardan örnekler. Bilimsel sorunların çok boyutlu ele alınması. | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
13 | Farklı bakış açılarına yer vermenin bilimsel değeri. Karşıt görüşleri içeren bir argüman oluşturma. | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
14 | Bilimsel tartışmalarda ikna edici olmanın yolları. Düşünce geliştirme ve yeni bakış açıları üretme. | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
15 | Ders boyunca işlenen konuların genel tekrar ve değerlendirmesi. Öğrencilerin sorularına yönelik açıklamalar ve final sınavına hazırlık. | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Büyük çekişmeler: bilim tarihinden seçilmiş on tartışma | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Akademisyen tarafından hazırlanan notlar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | %30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 1-15 | 1 | %10 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | %60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 2 | 2 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |