|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ(YÜSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SERKAN ŞAHİNKAYA (serkansahinkaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, katı atıkların yönetimi ve bertarafına dair yöntem ve teknolojiler ile birlikte uygulamaya dönük hususlar konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Entegre katı atık yönetimi ile ilgili hususları açıklayabilir. |
PÇ-1 PÇ-1 Çevre Mühendisliği alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
PÇ-2 PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | Katı atık miktar ve karakterizasyonu il ilgili analizleri açıklayabilir. |
PÇ-5 PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir PÇ-6 PÇ-6 Çevre Mühendisliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır PÇ-8 PÇ-8 Çevre Mühendisliğindeki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Katı atıkların yönetimi ile ilgili sistemleri açıklayabilir. |
PÇ-2 PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir PÇ-6 PÇ-6 Çevre Mühendisliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır PÇ-8 PÇ-8 Çevre Mühendisliğindeki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır PÇ-9 PÇ-9 Çevre Mühendisliği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Entegre atık yönetimi, katı atık miktar ve karakterizasyonu, katı atıkların toplanması, taşınması, ayrılması ve geri kazanımı ile atık artıma ve bertaraf teknikleri konularını içermektedir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Atık nedir ? Atık yönetimi ile ilgili yaklaşımlar nelerdir ? | Anlatma ve tartışma yöntemleri |
| 2 | Entegre atık yönetimi | Anlatma ve tartışma yöntemleri |
| 3 | Katı atıkların miktar ve karakterizasyonunun belirlenmesi | Anlatma ve tartışma yöntemleri |
| 4 | Katı atıkların toplanması ve taşınması | Anlatma ve tartışma yöntemleri |
| 5 | Katı atıkların ayrılması ve geri kazanımı | Anlatma ve tartışma yöntemleri |
| 6 | Katı atıkların ayrılması ve geri kazanımı | Anlatma ve tartışma yöntemleri |
| 7 | Biyolojik arıtma teknolojileri | Anlatma ve tartışma yöntemleri |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Biyolojik arıtma teknolojileri | Anlatma ve tartışma yöntemleri |
| 10 | Atık yakma ve gazlaştırma | Anlatma ve tartışma yöntemleri |
| 11 | Atık yakma ve gazlaştırma | Anlatma ve tartışma yöntemleri |
| 12 | Atık depolama tesisleri | Anlatma ve tartışma yöntemleri |
| 13 | Atık depolama tesisleri | Anlatma ve tartışma yöntemleri |
| 14 | Düzensiz depolama alanlarının ıslahı | Anlatma ve tartışma yöntemleri |
| 15 | Atık yönetimi maliyeti | Anlatma ve tartışma yöntemleri |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Öztürk, İ. (2015). Katı Atık Yönetimi ve AB Uyumlu Uygulamaları, İSTAÇ Teknik Kitaplar Serisi | |
| 2 | Öztürk, İ., Demir, İ., Altınbaş, M., Arıkan, O., Çiftçi, T., Çakmak, İ., Öztürk, L., Yıldız, Ş., Kiriş, A. (2015). Kompost El Kitabı. İSTAÇ Teknik Kitaplar Serisi. | |
| 3 | Baran, A., Arıkan, O., Yıldız, Ş., Demir, İ., Sarı, H., Altınbaş, M., Balahorli, V. (2015). Katı Atık Düzenli Depolama Tesisleri İşletimi El Kitabı. İSTAÇ Teknik Kitaplar Serisi. | |
| 4 | Enç, V., Yıldırım, A., Yıldız, Ş. (2015). Ambalaj Atıkları Yönetimi El Kitabı. İSTAÇ Teknik Kitaplar Serisi. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, projektör, sunum perdesi, yazı tahtası, kalem, ders kitapları ve yardımcı ders kitapları. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 7 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | 14 | 1 | 20 |
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 15 | 1 | 40 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 14 | 42 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
| Final Sınavı | 1 | 0 | |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 183 | ||