|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI DOKTORA (ÖNERİLEN PROGRAM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÖKSEL GÖKKUŞ (gokselgokkus@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GÖKSEL GÖKKUŞ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, ileri düzeyde programlama tekniklerinin tanıtılması, güncel programlama tekniklerinin matematik, fizik vb alanlarda karşılaşılabilecek problemlerin çözümünde nasıl kullanılabileceği konularında bilgi verilerek ileri programlama becerilerini kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-2 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir. PÇ-4 Ulusal ve uluslar arası boyutta bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin beceri, sorumluluk alma özgüveni ve takım çalışması yapar. PÇ-5 Yeni ve özgün fikirler ve yöntemler geliştirme; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirme becerisi |
Yazılı Sınav |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Algoritmalar. Kümeler. Seriler. İkili sayı dallanmaları, fonksiyonlar. tekrarlamalı işlemler, veri analizi, sıralama ve arama problemleri. Bir programlama dili ile yukarıdaki algoritmaların gerçekleştirilmesi ve problemlerin çözümü. İleri programlama tasarımları ve teknikleri. Paralel programlama tekniklerine giriş. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Programlama dillerinin temelleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
2 | Algoritmalar, setler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
3 | Kümeler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
4 | Seriler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
5 | İkili haneli dallar fonksiyonlar | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
6 | Fonksiyonlar | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
7 | Tekrarlamalı işlemler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Veri analizi, sıralama ve arama problemleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
10 | Bir programlama dili ile algoritmaların gerçekleştirilmesi ve problemlerin çözümü | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
11 | Kalıtım | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
12 | İleri programlama tasarımları ve teknikleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
13 | Arayüzler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
14 | Çok şekillilik | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
15 | Paralel programlama tekniklerine giriş | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Vatansever F. İleri Programlama Uygulamaları (Basic, Pascal, C / C++ ve Matlab) Çözülmüş Problemler Ocak 2006 | |
2 | Peter A. Darnell, Philip E. Margolis, Software Engineering in C, , Springer Verlag, 1988. | |
3 | Deitel,H.M., C How to Program, Intorducing C++ and Java, 2001. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 18 | 54 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 18 | 54 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |