|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI DOKTORA (ÖNERİLEN PROGRAM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SUAD BAŞBUĞ (suad@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, nesnelerin interneti (IoT) konusunu ve IoT’yi oluşturan temel bileşenleri öğrenme, IoT uygulama çeşitlerinden haberdar olma, IoT teknolojisinde kullanılan sensörleri tanıma, gömülü sistemler ve işletim sistemleri hakkında bilgi sahibi olma, kablosuz erişim, antenler ve güvenlik konularını IoT çerçevesinde öğrenmedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | IoT sistemlerinin önemini ve kullanım alanlarını öğrenme ve anlama |
PÇ-1 Elektrik Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda bilimsel araştırmalar yaparak, bu bilgilerin yorumlanması ve uygulama becerilerinin kazanılması. PÇ-2 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir. PÇ-9 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | IoT sistemlerini tasarlayabilmek için gerekli temel bileşenler olan gömülü sistem, sensörler ve güç yönetimi bilgisine sahip olma |
PÇ-2 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir. PÇ-3 Belirli, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlama ve uygulama; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanma becerisi. PÇ-5 Yeni ve özgün fikirler ve yöntemler geliştirme; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirme becerisi |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Antenler, kablosuz haberleşme ve güvenlik konularını IoT konusu kapsamında anlama |
PÇ-3 Belirli, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlama ve uygulama; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanma becerisi. PÇ-4 Ulusal ve uluslar arası boyutta bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin beceri, sorumluluk alma özgüveni ve takım çalışması yapar. PÇ-5 Yeni ve özgün fikirler ve yöntemler geliştirme; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirme becerisi PÇ-6 Elektrik Elektronik Mühendisliği alanında mevcut yöntem ve cihazları standartlara göre kullanır, deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Internet nesneleri (IoT) konusu ve IoT’yi oluşturan temel bileşenler, farklı alanlarda IoT uygulamaları, sensör çeşitleri, özellikleri ve kullanımları, IoT sistemleri için Analog-Dijital ve Dijital-Analog ara yüzler, gömülü sistemler ve İşletim sistemleri, kablosuz haberleşme modülleri, antenler ve ağ güvenliği bu dersin içeriğini teşkil etmektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Nesnelerin interneti (IoT) konusu ve önemi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
2 | IoT’yi oluşturan temel bileşenler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
3 | Akıllı şehirler ve sağlık alanlarındaki IoT uygulamaları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
4 | Tarım-Hayvancılık, üretim ve lojistik alanlarında IoT uygulamaları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
5 | Sensör çeşitleri ve özellikleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
6 | Sensörlerin doğrusallaştırılması, sensör hatası ve gürültü | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
7 | IoT’de dijital hesaplama | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | IoT sistemleri için Analog-Dijital ve Dijital-Analog ara yüzler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
10 | Gömülü sistemler ve çekirdek mimarileri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
11 | İşletim sistemleri ve çevre birimleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
12 | Kablosuz haberleşme modülleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
13 | Çoklu erişim ve çarpışma algılama | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
14 | IoT sistemleri için anten kullanımları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
15 | IoT güvenliği | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Adrian McEwen, Hakim Cassimally,Designing the Internet of Things, December 9, 2013, Wiley. Vijay Madisetti, Arshdeep Bahga, Internet of Things (A Hands-on-Approach), August 9, 2014, VPT. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar ve kara tahta |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 10 | 50 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 10 | 50 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 9 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 9 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |