|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI DOKTORA (ÖNERİLEN PROGRAM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET YEŞİLBUDAK (myesilbudak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Veri madenciliğini öğretmek ve mühendislik alanındaki problemlere veri madenciliği yöntemlerini uygulayabilme becerisini kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Veri madenciliğini bilir. |
PÇ-1 Elektrik Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda bilimsel araştırmalar yaparak, bu bilgilerin yorumlanması ve uygulama becerilerinin kazanılması. PÇ-2 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir. PÇ-7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Veri ambarı ve özelliklerini tanımlayabilir. |
PÇ-1 Elektrik Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda bilimsel araştırmalar yaparak, bu bilgilerin yorumlanması ve uygulama becerilerinin kazanılması. PÇ-2 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir. PÇ-7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Zaman serilerini uygulayabilir. |
PÇ-1 Elektrik Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda bilimsel araştırmalar yaparak, bu bilgilerin yorumlanması ve uygulama becerilerinin kazanılması. PÇ-2 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir. PÇ-7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Karar ağaçlarını uygulayabilir. |
PÇ-1 Elektrik Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda bilimsel araştırmalar yaparak, bu bilgilerin yorumlanması ve uygulama becerilerinin kazanılması. PÇ-2 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir. PÇ-7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Sınıflandırma, kümeleme ve birliktelik yöntemlerini uygulayabilir. |
PÇ-1 Elektrik Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda bilimsel araştırmalar yaparak, bu bilgilerin yorumlanması ve uygulama becerilerinin kazanılması. PÇ-2 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir. PÇ-7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Veri madenciliğine giriş, veri tabanı, veri modelleri, veri ambarı ve özellikleri, veri temizleme, veri bütünleştirme, veri indirgeme ve veri dönüştürme, zaman serileri uygulaması, ID3 ve C4.5 karar ağacı algoritmaları uygulamaları, destek vektör makineleri, Naive Bayes ve k-en yakın komşu sınıflandırma algoritmaları uygulamaları, k-ortalamalar ve birleştirici hiyerarşik kümeleme algoritmaları uygulamaları, Apriori birliktelik algoritması uygulaması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Veri madenciliğine giriş | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
2 | Veri tabanı, veri modelleri, veri ambarı ve özellikleri | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
3 | Veri temizleme, veri bütünleştirme, veri indirgeme ve veri dönüştürme | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
4 | Zaman serileri analizi: MA, WMA, ARMA, ARIMA uygulamaları | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
5 | Karar ağaçları: ID3 algoritması uygulaması | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
6 | Karar ağaçları: C4.5 algoritması uygulaması | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
7 | Sınıflandırma: k-en yakın komşu algoritması uygulaması | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sınıflandırma: k-en yakın komşu algoritması uygulaması (devam) | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
10 | Sınıflandırma: Naive Bayes algoritması uygulaması | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
11 | Sınıflandırma: Destek vektör makineleri uygulaması | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
12 | Kümeleme: Birleştirici hiyerarşik kümeleme algoritması uygulaması | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
13 | Kümeleme: k-ortalamalar algoritması uygulaması | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
14 | Kümeleme: k-ortalamalar algoritması uygulaması (devam) | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
15 | Birliktelik analizi: Apriori algoritması uygulaması | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Veri Madenciliği Yöntemleri, Y. Özkan, Papatya Yayıncılık, 2008. | |
2 | Data Mining: Concepts and Techniques, J. Han, M. Kamber, Morgan Kaufmann Pub., 2006. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, bilgisayar, projeksiyon cihazı. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 13 | 26 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 13 | 26 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |