|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI DOKTORA (ÖNERİLEN PROGRAM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞAHİN GÜLLÜ (sahin.gullu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ŞAHİN GÜLLÜ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders, nükleer enerji santralleri, yenilenebilir enerji santralleri, güneş enerjisi ve enerji depolama sistemlerini kapsayan geniş bir bakış sunmayı amaçlar. Öğrenciler, enerji sektöründeki çeşitli teknolojik yaklaşımları anlayarak, geleceğin enerji ihtiyaçlarına yönelik yenilikçi çözümler üretebilme yetilerini geliştireceklerdir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İleri Elektrik Santraller hakkında temel bilgi ile donatılmış olur. |
PÇ-1 Elektrik Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda bilimsel araştırmalar yaparak, bu bilgilerin yorumlanması ve uygulama becerilerinin kazanılması. PÇ-2 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir. PÇ-3 Belirli, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlama ve uygulama; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanma becerisi. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Nükleer santraller hakkında derin bilgi edinimi sağlar. |
PÇ-1 Elektrik Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda bilimsel araştırmalar yaparak, bu bilgilerin yorumlanması ve uygulama becerilerinin kazanılması. PÇ-2 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir. PÇ-3 Belirli, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlama ve uygulama; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanma becerisi. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Yenilenebilir elektrik enerjisi santralleri, enerji depolanması ve dönüşümleri süreçlerini bilir. |
PÇ-1 Elektrik Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda bilimsel araştırmalar yaparak, bu bilgilerin yorumlanması ve uygulama becerilerinin kazanılması. PÇ-2 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir. PÇ-3 Belirli, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlama ve uygulama; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanma becerisi. PÇ-6 Elektrik Elektronik Mühendisliği alanında mevcut yöntem ve cihazları standartlara göre kullanır, deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Öğrenciler, nükleer enerji santrallerinin farklı tiplerini, çalışma prensiplerini, güvenlik yönetimini ve çevresel etkilerini detaylı bir şekilde öğreneceklerdir. Ayrıca, güneş, rüzgâr, hidroelektrik gibi yenilenebilir enerji kaynaklarının teknolojik gelişimlerini, enerji üretim süreçlerini ve bu kaynakların sürdürülebilirlik açısından önemini inceleyeceklerdir. Yakıt pilleri ve enerji depolama sistemlerinin çalışma mekanizmaları, uygulama alanları ve enerji şebekelerine entegrasyonu da dersin bir diğer odak noktası olacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Nükleer santrallerin çalışma prensipleri. | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
2 | Nükleer santralleri ile elektrik enerjisi üretimi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
3 | Nükleer santrallerde kullanılan yakıt türleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
4 | Nükleer santrallerde elde edilen yakıt atıklarının saklanma biçimlerinin incelenmesi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
5 | Nükleer santraller ve diğer santrallerin kıyaslanması | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
6 | Yenilenebilir enerji kaynakları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
7 | Güneş enerjisi ile elektrik enerjisi üretimi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Güneş enerjisinin depolanması | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
10 | Güneş enerjisinin kullanılma yöntemleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
11 | Güneş enerjisinin dağıtım şebekesine verilmesi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
12 | Yakıt hücrelerinin incelenmesi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
13 | Yakıt Pillerinin özellikleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
14 | Yakıt Pillerinin çeşitleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
15 | Yakıt Pillerinin kullanım alanlarının incelenmesi, dönüştürücü devreleri ile kullanımı | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Elektrik Enerji Santralleri ve Elektrik Enerjisi İletimi ve Dağıtımı, Murat Ceylan, Seçkin Yayıncılık | |
2 | Electricity and Electronics for Renewable Energy Technology: An Introduction (Power Electronics and Applications Series) Ahmad Hemami | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 18 | 54 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 18 | 54 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |