|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI DOKTORA (ÖNERİLEN PROGRAM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÖKSEL GÖKKUŞ (gokselgokkus@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GÖKSEL GÖKKUŞ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İleri sayısal haberleşme alanlarından olan kodlama alanında uzmanlaşmak isteyen öğrencilere, veri sıkıştırması sağlayarak haberleşme kaynaklarının daha verimli kullanılmasına olanak tanıyan çeşitli kaynak kodlama yöntemlerinin yanı sıra, haberleşme sistemlerinde kanal kaynaklı hataların minimize edilmesini sağlayan önemli kanal kodlama yöntemlerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-1 Elektrik Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda bilimsel araştırmalar yaparak, bu bilgilerin yorumlanması ve uygulama becerilerinin kazanılması. PÇ-2 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir. PÇ-6 Elektrik Elektronik Mühendisliği alanında mevcut yöntem ve cihazları standartlara göre kullanır, deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
||
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kaynak kodlama yöntemlerinden fark kodlaması, farksal darbe kod modülasyonu, delta modülasyonu, uyarlanır delta modülasyonu, Huffman kodlaması ve aritmetik kodlama anlatılacaktır. Bunun haricinde hat kodlaması konusuna da değinilecek olup, bilginin fiziksel bir işaret şeklinde gösterilmesini sağlayan çeşitli hat kodlama yöntemleri incelenecektir. Sonrasında kanal kodlama konusuna giriş yapılarak, doğrusal blok kodlama, Hamming kodları, çevrimsel kodlar, BCH kodları, Reed-Solomon kodları, konvolüsyon kodları, turbo ve LDPC kodları detaylı olarak incelenecektir. Son olarak kodlanmış verilerin serpiştirilmesi konusuna değinilerek ders dönemi sonlandırılacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş | Anlatım, Soru-cevap |
2 | Gömülü sistem platformları | Anlatım, Soru-cevap |
3 | FPGA lere genel bir bakış | Anlatım, Soru-cevap |
4 | Quartus II, SOPC, Nios II IDE | Anlatım, Soru-cevap |
5 | Nios II soft işlemcisi | Anlatım, Soru-cevap |
6 | Avalon Bus | Anlatım, Soru-cevap |
7 | Nios II nun assemly ve C++ kullanılarak programlanması | Anlatım, Soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | SOPC ile gömülü sistem tasarımı - 1 | Anlatım, Soru-cevap |
10 | SOPC ile gömülü sistem tasarımı - 2 | Anlatım, Soru-cevap |
11 | GPU lara genel bir bakış | Anlatım, Soru-cevap |
12 | GPU ile gömülü sistem tasarımı - 1 | Anlatım, Soru-cevap |
13 | GPU ile gömülü sistem tasarımı - 2 | Anlatım, Soru-cevap |
14 | Proje Sunumları -1 | Anlatım, Soru-cevap |
15 | Proje Sunumları -2 | Anlatım, Soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Embedded systems design: an introduction to processes, tools, and techniques, Arnold Berger, Focal Press, 2002 | |
2 | Multi-Core Embedded Systems, Georgios Kornaros, CRC Press, 2010 | |
3 | Dereli S. FPGA İle Gömülü Sistemler VE Sayısal Devre Tasarımı, 2010 | |
4 | Çavuşoğlu M.A. VHDL İle Sayısal Tasarım ve FPGA Uygulamaları | |
5 | Rapid Prototyping of Digital Systems - Quartus Edition, J. Hamblen, T. Hall, and M. Furman, Springer, August 2005 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 18 | 54 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 18 | 54 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |