|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI DOKTORA (ÖNERİLEN PROGRAM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CİHAN ÖNER (cihanoner@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilere Optoelektronik Cihazların çalışma prensiplerini öğretme, bu cihazlarda kullanılan farklı türde yarıiletken malzemelerin fiziksel ve kimyasal özelliklerini karşılaştırma, bu özelliklerin bir yarıiletkenin optoelektronik alanında kullanılabilirliğine olan etkileri hakkında bilinç kazandırma ve Optoelektronik Yapıların karakterizasyon ilkelerini öğrencilere öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Optoelektronik yarıiletken alanında kullanılan malzemeleri ve bu malzemelerin ayırıcı özelliklerini tanıyabilirler |
PÇ-1 Elektrik Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda bilimsel araştırmalar yaparak, bu bilgilerin yorumlanması ve uygulama becerilerinin kazanılması. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Optoelektronik cihazların ve malzemelerin karakterizasyon teknikleri hakkında bilinç sahibi olurlar |
PÇ-1 Elektrik Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda bilimsel araştırmalar yaparak, bu bilgilerin yorumlanması ve uygulama becerilerinin kazanılması. PÇ-2 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Farklı türde optoelektronik cihazların yapımında kullanılabilecek malzemelerin yapısal farklarını anlama ve gerektiğinde bu farkları kullanarak hangi tür cihaz için ne tür malzeme ve proses gerektiğinin çıkarımını yapabilme yetisine kavuşurlar |
PÇ-1 Elektrik Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda bilimsel araştırmalar yaparak, bu bilgilerin yorumlanması ve uygulama becerilerinin kazanılması. PÇ-2 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir. PÇ-6 Elektrik Elektronik Mühendisliği alanında mevcut yöntem ve cihazları standartlara göre kullanır, deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. PÇ-7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, öğrencilere Yarı İletken Elektronik Özellikleri, Malzeme Bileşimi, Kristal Büyümesi ve Cihaz İşleme, Bant Yapısı ve Taşıyıcı Transferi, Yarı İletken Optoelektronik Özellikleri, Üretim-Yeniden Birleşme Mekanizmaları, Eş ve Hetero Eklemler, Fotodedektörler ve Çalışma Prensipleri, LEDler ve Çalışma Prensipleri, Eş ve Hetero Eklem Lazerler ve Çalışma Prensipleri, Fotoiletkenler, Temel Fotonik Algılama, Optoelektronik Yapıların Karakterizasyonu, Optoelektronik Yapıların Karakterizasyonu konuları detaylı olarak incelenecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yarıiletken Elektronik Özellikleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
2 | Malzeme Bileşimi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
3 | Kristal Büyümesi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
4 | Cihaz İşleme | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
5 | Bant Yapısı ve Taşıyıcı Transferi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
6 | Yarıiletken Optoelektronik Özellikleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
7 | Üretim-Yeniden Birleşme Mekanizmaları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Eş ve Hetero Eklemler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
10 | Fotodedektörler ve Çalışma Prensipleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
11 | LEDler ve Çalışma Prensipleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
12 | Eş ve Hetero Eklem Lazerler ve Çalışma Prensipleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
13 | Fotoiletkenler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
14 | Temel Fotonik Algılama | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
15 | Optoelektronik Yapıların Karakterizasyonu | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bhattacharya, Semiconductor Optoelectronic Devices, (2nd), Prentice Hall, 1997. | |
2 | A. Erol, N. Balkan, Yarıiletkenler ve Optoelektronik Uygulamaları, Seçkin Yayıncılık, 2015 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 18 | 54 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 18 | 54 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |