Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / EEM-690 - ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI DOKTORA (ÖNERİLEN PROGRAM)

Kodu: EEM-690 Adı: SEMİNER Teorik+Uygulama: 0+2 AKTS: 18
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI DOKTORA (ÖNERİLEN PROGRAM)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ALİ KÜRŞAD GÖRÜR (kgorur@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencinin yüksek lisans yaptığı bilim dalındaki konularla ilgili olarak danışmanının gözetiminde araştırma yaparak, bilimsel ödevleri hazırlamak ve sunmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Seminer konusu ile ilgili olarak nasıl literatür taraması yapacağını öğrenir. PÇ-1 Elektrik Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda bilimsel araştırmalar yaparak, bu bilgilerin yorumlanması ve uygulama becerilerinin kazanılması.
PÇ-9 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgiye sahiptir.
PÇ-10 Proje yönetimi, risk yönetimi, iş hayatındaki uygulamalar çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sorumluluğunun bilincindedir.
PÇ-11 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahiptir.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Seminer konusu hakkında daha detaylı bilgi birikimi kazanır. PÇ-1 Elektrik Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda bilimsel araştırmalar yaparak, bu bilgilerin yorumlanması ve uygulama becerilerinin kazanılması.
PÇ-9 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgiye sahiptir.
PÇ-10 Proje yönetimi, risk yönetimi, iş hayatındaki uygulamalar çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sorumluluğunun bilincindedir.
PÇ-11 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahiptir.
DÖÇ-3 Çalışmasını yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme becerisini kazanır. PÇ-1 Elektrik Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda bilimsel araştırmalar yaparak, bu bilgilerin yorumlanması ve uygulama becerilerinin kazanılması.
PÇ-9 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgiye sahiptir.
PÇ-10 Proje yönetimi, risk yönetimi, iş hayatındaki uygulamalar çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sorumluluğunun bilincindedir.
PÇ-11 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahiptir.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Bilimsel ödevin nasıl hazırlanacağını öğrenir. PÇ-1 Elektrik Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda bilimsel araştırmalar yaparak, bu bilgilerin yorumlanması ve uygulama becerilerinin kazanılması.
PÇ-9 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgiye sahiptir.
PÇ-10 Proje yönetimi, risk yönetimi, iş hayatındaki uygulamalar çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sorumluluğunun bilincindedir.
PÇ-11 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahiptir.
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Her öğrencinin, danışmanı tarafından belirlenecek bir konuda Türkiye'de ve Dünya'da yapılmış çalışmaları inceleyerek sunmak üzere hazırlayacağı çalışmadır. Öğrencinin seçilen veya verilen konuyu bilimsel yaklaşımla araştırma, irdeleme, topluluk önünde sunma deneyimini kazanması amaçlanır
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Bilimsel araştırma süreci; araştırma konusunun seçimi; araştırmanın sınırlarının belirlenmesi Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
2 Kaynakların taranması, Hipotez ve stratji geliştirme, Araştıma stratejilerinin belirlenmesi Kaynak Tarama
3 Araştırma evreni ve örnekleme, Ana kitlenin Tanımı, Örnekleme Çevresi, Örnekleme Yöntemi, Kaynak Tarama
4 Nicel araştırma Yöntemleri; Verilerin analize hazırlanması, Kaynak Tarama
5 Ölçme ve Ölçme hataları, Veri hazırlama süreci Kaynak Tarama
6 Nitel Araştırma Yöntemleri, Nitel Araştırmanın Mantığı Kaynak Tarama
7 Araştırmada kullanılan Yöntemler, İz sürme çalışmaları, Paydaş analizi, Örnek Olay Yöntemi Kaynak Tarama
8 Ara Sınav
9 Araştırma Raporunun Hazırlanması, Araştırmanın içeriğinin Oluşturulması, Yazımda Kullanılması Gereken Uslup Kaynak Tarama
10 Araştırma raporunun Biçim ve kapsamı Kaynak Tarama
11 Araştırma Raporunun Yazım Kuralları Kaynak Tarama
12 Araştırma Etiği, Bilimsel Etik Kuralları Kaynak Tarama
13 Araştırma Raporunun hazırlanmasında istatistiki uygulamalar Kaynak Tarama
14 Etkili sunum teknikleri Kaynak Tarama
15 Hazırlanmış bir konunun sunumu Sunum
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Online veri tabanı
2 Kütüphane
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon, bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer 16 2 100
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 8 14 112
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 8 14 112
       c) Performans Ödevi 8 12 96
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 8 12 96
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 8 12 96
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 540