|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI DOKTORA (ÖNERİLEN PROGRAM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALİ KÜRŞAD GÖRÜR (kgorur@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencinin yüksek lisans yaptığı bilim dalındaki konularla ilgili olarak danışmanının gözetiminde araştırma yaparak, bilimsel ödevleri hazırlamak ve sunmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Seminer konusu ile ilgili olarak nasıl literatür taraması yapacağını öğrenir. |
PÇ-1 Elektrik Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda bilimsel araştırmalar yaparak, bu bilgilerin yorumlanması ve uygulama becerilerinin kazanılması. PÇ-9 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgiye sahiptir. PÇ-10 Proje yönetimi, risk yönetimi, iş hayatındaki uygulamalar çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sorumluluğunun bilincindedir. PÇ-11 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahiptir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Seminer konusu hakkında daha detaylı bilgi birikimi kazanır. |
PÇ-1 Elektrik Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda bilimsel araştırmalar yaparak, bu bilgilerin yorumlanması ve uygulama becerilerinin kazanılması. PÇ-9 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgiye sahiptir. PÇ-10 Proje yönetimi, risk yönetimi, iş hayatındaki uygulamalar çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sorumluluğunun bilincindedir. PÇ-11 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahiptir. |
|
DÖÇ-3 | Çalışmasını yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme becerisini kazanır. |
PÇ-1 Elektrik Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda bilimsel araştırmalar yaparak, bu bilgilerin yorumlanması ve uygulama becerilerinin kazanılması. PÇ-9 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgiye sahiptir. PÇ-10 Proje yönetimi, risk yönetimi, iş hayatındaki uygulamalar çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sorumluluğunun bilincindedir. PÇ-11 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahiptir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Bilimsel ödevin nasıl hazırlanacağını öğrenir. |
PÇ-1 Elektrik Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda bilimsel araştırmalar yaparak, bu bilgilerin yorumlanması ve uygulama becerilerinin kazanılması. PÇ-9 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgiye sahiptir. PÇ-10 Proje yönetimi, risk yönetimi, iş hayatındaki uygulamalar çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sorumluluğunun bilincindedir. PÇ-11 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahiptir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Her öğrencinin, danışmanı tarafından belirlenecek bir konuda Türkiye'de ve Dünya'da yapılmış çalışmaları inceleyerek sunmak üzere hazırlayacağı çalışmadır. Öğrencinin seçilen veya verilen konuyu bilimsel yaklaşımla araştırma, irdeleme, topluluk önünde sunma deneyimini kazanması amaçlanır | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilimsel araştırma süreci; araştırma konusunun seçimi; araştırmanın sınırlarının belirlenmesi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
2 | Kaynakların taranması, Hipotez ve stratji geliştirme, Araştıma stratejilerinin belirlenmesi | Kaynak Tarama |
3 | Araştırma evreni ve örnekleme, Ana kitlenin Tanımı, Örnekleme Çevresi, Örnekleme Yöntemi, | Kaynak Tarama |
4 | Nicel araştırma Yöntemleri; Verilerin analize hazırlanması, | Kaynak Tarama |
5 | Ölçme ve Ölçme hataları, Veri hazırlama süreci | Kaynak Tarama |
6 | Nitel Araştırma Yöntemleri, Nitel Araştırmanın Mantığı | Kaynak Tarama |
7 | Araştırmada kullanılan Yöntemler, İz sürme çalışmaları, Paydaş analizi, Örnek Olay Yöntemi | Kaynak Tarama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Araştırma Raporunun Hazırlanması, Araştırmanın içeriğinin Oluşturulması, Yazımda Kullanılması Gereken Uslup | Kaynak Tarama |
10 | Araştırma raporunun Biçim ve kapsamı | Kaynak Tarama |
11 | Araştırma Raporunun Yazım Kuralları | Kaynak Tarama |
12 | Araştırma Etiği, Bilimsel Etik Kuralları | Kaynak Tarama |
13 | Araştırma Raporunun hazırlanmasında istatistiki uygulamalar | Kaynak Tarama |
14 | Etkili sunum teknikleri | Kaynak Tarama |
15 | Hazırlanmış bir konunun sunumu | Sunum |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Online veri tabanı | |
2 | Kütüphane | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon, bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | 16 | 2 | 100 |
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 8 | 14 | 112 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 8 | 14 | 112 |
c) Performans Ödevi | 8 | 12 | 96 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 8 | 12 | 96 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 8 | 12 | 96 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 540 |