|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI DOKTORA (ÖNERİLEN PROGRAM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALİ KÜRŞAD GÖRÜR (kgorur@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Alana ilişkin kuramsal ve uygulamalı konularda yetkinlik kazandırmak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular. Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir |
PÇ-1 Elektrik Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda bilimsel araştırmalar yaparak, bu bilgilerin yorumlanması ve uygulama becerilerinin kazanılması. PÇ-2 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir. PÇ-3 Belirli, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlama ve uygulama; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanma becerisi. PÇ-6 Elektrik Elektronik Mühendisliği alanında mevcut yöntem ve cihazları standartlara göre kullanır, deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir |
PÇ-1 Elektrik Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda bilimsel araştırmalar yaparak, bu bilgilerin yorumlanması ve uygulama becerilerinin kazanılması. PÇ-2 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir. PÇ-3 Belirli, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlama ve uygulama; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanma becerisi. PÇ-6 Elektrik Elektronik Mühendisliği alanında mevcut yöntem ve cihazları standartlara göre kullanır, deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. PÇ-7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. PÇ-8 İleri düzeyde mesleki ve etik sorumluluk bilinci |
Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Alanında doktora yapmak için yeterli birikime sahip olma durumunun belirlenmesi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Alanında temel ve güncel konularda çalışma | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
2 | Alanında temel ve güncel konularda çalışma | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
3 | Kaynak okuma | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
4 | Kaynak okuma | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
5 | Alanındaki problemleri inceleme | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
6 | Alanındaki problemleri inceleme | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
7 | Alanda yapılan çalışmaların metodolojilerini incelenme | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Alanda yapılan çalışmaların metodolojilerini incelenme | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
10 | Alanındaki bilgileri sınıflandırarak çalışma | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
11 | Alanındaki bilgileri sınıflandırarak çalışma | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
12 | Alanındaki yeni bilgileri sınıflandırarak çalışma | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
13 | Alanındaki yeni bilgileri sınıflandırarak çalışma | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
14 | Sınava hazırlık | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
15 | Sınava hazırlık | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Alana özgü yardımcı kaynaklar | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı, alanına özgün kaynaklar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 1 | 100 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 0 | ||
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 11 | 14 | 154 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 11 | 14 | 154 |
c) Performans Ödevi | 11 | 14 | 154 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 10 | 14 | 140 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 10 | 14 | 140 |
Sözlü Sınav | 10 | 14 | 140 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 900 |