|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI DOKTORA (ÖNERİLEN PROGRAM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALİ KÜRŞAD GÖRÜR (kgorur@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrenciler, seçtikleri araştırma alanında derinlemesine bilgi edinerek tezlerini başarıyla tamamlayacakları bir yolculuğa çıkacaklardır. Ders süresince öğrenciler, tez konularını sınırlayan ve kapsamını belirleyen faktörleri anlamak için kapsamlı bir literatür taraması yapacak ve tezlerinde kullanacakları metodolojileri doğru bir şekilde seçmeyi öğreneceklerdir. Ayrıca, tez çalışmalarının etik ilkeleri ve bilimsel yayınlara hazırlık süreci de dersin önemli bileşenlerini oluşturacaktır. Bu ders, öğrencilerin doktora tezlerini başarılı bir şekilde tamamlamaları için gerekli olan bilimsel ve akademik yetkinlikleri kazanmalarını sağlamayı hedefler. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciler, doktora tezleri için gerekli olan literatür taraması yapma yeteneği kazanacak ve seçtikleri araştırma soruları etrafında kapsamlı bir literatür taraması yapabileceklerdir. |
PÇ-1 Elektrik Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda bilimsel araştırmalar yaparak, bu bilgilerin yorumlanması ve uygulama becerilerinin kazanılması. PÇ-2 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir. PÇ-3 Belirli, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlama ve uygulama; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanma becerisi. |
Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Öğrenciler, hem nicel hem de nitel veri toplama yöntemlerini öğrenecek ve bu verileri analiz etmek için uygun istatistiksel ve kantitatif yöntemleri uygulayabileceklerdir. |
PÇ-1 Elektrik Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda bilimsel araştırmalar yaparak, bu bilgilerin yorumlanması ve uygulama becerilerinin kazanılması. PÇ-2 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir. PÇ-3 Belirli, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlama ve uygulama; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanma becerisi. PÇ-5 Yeni ve özgün fikirler ve yöntemler geliştirme; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirme becerisi PÇ-6 Elektrik Elektronik Mühendisliği alanında mevcut yöntem ve cihazları standartlara göre kullanır, deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. PÇ-8 İleri düzeyde mesleki ve etik sorumluluk bilinci |
Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | Öğrenciler, tez önerisi yazma sürecini yönetecek, tez savunması için hazırlık yapacak ve bilimsel bir tez savunması yapma yetkinliği kazanacaklardır. |
PÇ-7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. PÇ-8 İleri düzeyde mesleki ve etik sorumluluk bilinci PÇ-9 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgiye sahiptir. PÇ-11 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahiptir. |
Sözlü Sınav |
DÖÇ-4 | Öğrenciler, araştırma süreçlerinde etik ilkeleri anlayacak, araştırma projelerini etik standartlara göre tasarlayacak ve bilimsel yayınlar için uygun etik ve akademik standartları takip edeceklerdir. |
PÇ-7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. PÇ-8 İleri düzeyde mesleki ve etik sorumluluk bilinci PÇ-11 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahiptir. |
Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Doktora öğrencilerine tez çalışmaları için gerekli olan temel bilgi ve becerileri kazandırmayı hedeflemektedir. Ders, literatür taraması yapma, araştırma soruları oluşturma, araştırma yöntemleri seçimi, veri toplama ve analiz teknikleri, tez önerisi hazırlama, araştırma etiği ve bilimsel yayın hazırlığı gibi konuları kapsamaktadır. Öğrenciler, tezlerinin temelini oluşturacak araştırma sorularını belirleyecek, literatür taraması yaparak mevcut bilgiye hakim olacak, uygun araştırma yöntemlerini seçerek veri toplayacak ve analiz edeceklerdir. Ayrıca, tez önerisi hazırlama süreci, tez çalışmasının ilerlemesi ve sonuçlarının değerlendirilmesi gibi adımlar da detaylı bir şekilde ele alınacaktır. Bu ders, öğrencilerin doktora tez çalışmalarını etkili bir şekilde planlayıp yürütmelerine yardımcı olacak pratik bilgi ve stratejik beceriler sunmayı amaçlamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş | Sunum |
2 | Tez planı hazırlama | Sunum |
3 | İleri bir konuda araştırma | Sunum |
4 | İleri bir konuda araştırma | Sunum |
5 | İleri bir konuda araştırma | Sunum |
6 | İleri bir konuda araştırma | Sunum |
7 | İleri bir konuda araştırma | Sunum |
8 | Ara Sınav | |
9 | İleri bir konuda araştırma, rapor yazma, ve sunum hazırlama | Sunum |
10 | İleri bir konuda araştırma, rapor yazma, ve sunum hazırlama | Sunum |
11 | İleri bir konuda araştırma, rapor yazma, ve sunum hazırlama | Sunum |
12 | İleri bir konuda araştırma, rapor yazma, ve sunum hazırlama | Sunum |
13 | İleri bir konuda araştırma, rapor yazma, ve sunum hazırlama | Sunum |
14 | İleri bir konuda araştırma, rapor yazma, ve sunum hazırlama | Sunum |
15 | İleri bir konuda araştırma, rapor yazma, ve sunum hazırlama | Sunum |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tez konusu ile ilgili bilimsel makale, kitaplar, kütüphane | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 16 | 2 | 100 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 16 | 14 | 224 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 16 | 14 | 224 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 12 | 12 | 144 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 10 | 10 | 100 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 720 |