Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / EEM-692 - ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI DOKTORA (ÖNERİLEN PROGRAM)

Kodu: EEM-692 Adı: TEZ ÇALIŞMASI Teorik+Uygulama: 0+2 AKTS: 24
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI DOKTORA (ÖNERİLEN PROGRAM)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ALİ KÜRŞAD GÖRÜR (kgorur@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrenciler, seçtikleri araştırma alanında derinlemesine bilgi edinerek tezlerini başarıyla tamamlayacakları bir yolculuğa çıkacaklardır. Ders süresince öğrenciler, tez konularını sınırlayan ve kapsamını belirleyen faktörleri anlamak için kapsamlı bir literatür taraması yapacak ve tezlerinde kullanacakları metodolojileri doğru bir şekilde seçmeyi öğreneceklerdir. Ayrıca, tez çalışmalarının etik ilkeleri ve bilimsel yayınlara hazırlık süreci de dersin önemli bileşenlerini oluşturacaktır. Bu ders, öğrencilerin doktora tezlerini başarılı bir şekilde tamamlamaları için gerekli olan bilimsel ve akademik yetkinlikleri kazanmalarını sağlamayı hedefler.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğrenciler, doktora tezleri için gerekli olan literatür taraması yapma yeteneği kazanacak ve seçtikleri araştırma soruları etrafında kapsamlı bir literatür taraması yapabileceklerdir. PÇ-1 Elektrik Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda bilimsel araştırmalar yaparak, bu bilgilerin yorumlanması ve uygulama becerilerinin kazanılması.
PÇ-2 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir.
PÇ-3 Belirli, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlama ve uygulama; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanma becerisi.
Sözlü Sınav
DÖÇ-2 Öğrenciler, hem nicel hem de nitel veri toplama yöntemlerini öğrenecek ve bu verileri analiz etmek için uygun istatistiksel ve kantitatif yöntemleri uygulayabileceklerdir. PÇ-1 Elektrik Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda bilimsel araştırmalar yaparak, bu bilgilerin yorumlanması ve uygulama becerilerinin kazanılması.
PÇ-2 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir.
PÇ-3 Belirli, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlama ve uygulama; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanma becerisi.
PÇ-5 Yeni ve özgün fikirler ve yöntemler geliştirme; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirme becerisi
PÇ-6 Elektrik Elektronik Mühendisliği alanında mevcut yöntem ve cihazları standartlara göre kullanır, deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar.
PÇ-8 İleri düzeyde mesleki ve etik sorumluluk bilinci
Sözlü Sınav
DÖÇ-3 Öğrenciler, tez önerisi yazma sürecini yönetecek, tez savunması için hazırlık yapacak ve bilimsel bir tez savunması yapma yetkinliği kazanacaklardır. PÇ-7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır.
PÇ-8 İleri düzeyde mesleki ve etik sorumluluk bilinci
PÇ-9 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgiye sahiptir.
PÇ-11 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahiptir.
Sözlü Sınav
DÖÇ-4 Öğrenciler, araştırma süreçlerinde etik ilkeleri anlayacak, araştırma projelerini etik standartlara göre tasarlayacak ve bilimsel yayınlar için uygun etik ve akademik standartları takip edeceklerdir. PÇ-7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır.
PÇ-8 İleri düzeyde mesleki ve etik sorumluluk bilinci
PÇ-11 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahiptir.
Sözlü Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Doktora öğrencilerine tez çalışmaları için gerekli olan temel bilgi ve becerileri kazandırmayı hedeflemektedir. Ders, literatür taraması yapma, araştırma soruları oluşturma, araştırma yöntemleri seçimi, veri toplama ve analiz teknikleri, tez önerisi hazırlama, araştırma etiği ve bilimsel yayın hazırlığı gibi konuları kapsamaktadır. Öğrenciler, tezlerinin temelini oluşturacak araştırma sorularını belirleyecek, literatür taraması yaparak mevcut bilgiye hakim olacak, uygun araştırma yöntemlerini seçerek veri toplayacak ve analiz edeceklerdir. Ayrıca, tez önerisi hazırlama süreci, tez çalışmasının ilerlemesi ve sonuçlarının değerlendirilmesi gibi adımlar da detaylı bir şekilde ele alınacaktır. Bu ders, öğrencilerin doktora tez çalışmalarını etkili bir şekilde planlayıp yürütmelerine yardımcı olacak pratik bilgi ve stratejik beceriler sunmayı amaçlamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş Sunum
2 Tez planı hazırlama Sunum
3 İleri bir konuda araştırma Sunum
4 İleri bir konuda araştırma Sunum
5 İleri bir konuda araştırma Sunum
6 İleri bir konuda araştırma Sunum
7 İleri bir konuda araştırma Sunum
8 Ara Sınav
9 İleri bir konuda araştırma, rapor yazma, ve sunum hazırlama Sunum
10 İleri bir konuda araştırma, rapor yazma, ve sunum hazırlama Sunum
11 İleri bir konuda araştırma, rapor yazma, ve sunum hazırlama Sunum
12 İleri bir konuda araştırma, rapor yazma, ve sunum hazırlama Sunum
13 İleri bir konuda araştırma, rapor yazma, ve sunum hazırlama Sunum
14 İleri bir konuda araştırma, rapor yazma, ve sunum hazırlama Sunum
15 İleri bir konuda araştırma, rapor yazma, ve sunum hazırlama Sunum
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Tez konusu ile ilgili bilimsel makale, kitaplar, kütüphane
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav 16 2 100
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 16 14 224
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 16 14 224
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 12 12 144
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 10 10 100
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 720