|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MÜZİK ANASANAT DALI TEZLİ YÜKSEK LİSANS(ÖNERİLEN PROGRAM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMRE ÜSTÜN (emreustun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı bilimsel araştırma sürecini (sorun belirleme, veri toplama, veri analizi ve sonuçları yorumlama) incelemek, belli başlı bilimsel araştırma yöntemlerini (deneysel yöntem, betimleme yöntemi vd.) gözden geçirmek ve öğrencilerin belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmeleri için gereken araştırma sorusu bulma, denence (hipotez) kurma, kavramsallaştırma, ölçme, veri toplama, veri analizi, verileri değerlendirme / yorumlama ve rapor yazma tekniklerini öğrenmelerini sağlamaktır. Bu derste etik kavramı ve etik kuramları, araştırma etiği ve yayın etiği, etik dışı davranışlar vurgulanacaktır. En sık görülen araştırma ve yayın etiği ihlalleri ve bunları önleme yöntemleri, ihlal tespiti durumunda izlenecek yolların neler olduğu hakkında bilgi ve farkındalık kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilimsel yayın türlerini bilmek ve birbirinden ayırabilmek |
PÇ-1 Sahne Sanatları Bölümünü başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar PÇ-15 Müzik ve Sahne Sanatları alanında bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-18 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve iletişim kurar. PÇ-19 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-21 Alanı ile ilgili araştırmalar yapabilir, veri toplama yöntemlerini bilir, makale ve yüksek lisans tezi yazabilir. PÇ-22 İntihal kurallarını bilir ve genel geçer etik kurallara uyar. |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Lisans üstü tezlerin yapısal özelliklerini bilir ve uygulayabilir. |
PÇ-1 Sahne Sanatları Bölümünü başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar PÇ-15 Müzik ve Sahne Sanatları alanında bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-18 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve iletişim kurar. PÇ-20 Sanatsal ve kreatif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir. PÇ-21 Alanı ile ilgili araştırmalar yapabilir, veri toplama yöntemlerini bilir, makale ve yüksek lisans tezi yazabilir. PÇ-22 İntihal kurallarını bilir ve genel geçer etik kurallara uyar. |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Bilimsel bir makalenin temel bölümlerini ve içeriklerini bilmek. |
PÇ-1 Sahne Sanatları Bölümünü başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar PÇ-15 Müzik ve Sahne Sanatları alanında bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-18 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve iletişim kurar. PÇ-19 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-20 Sanatsal ve kreatif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir. PÇ-21 Alanı ile ilgili araştırmalar yapabilir, veri toplama yöntemlerini bilir, makale ve yüksek lisans tezi yazabilir. PÇ-22 İntihal kurallarını bilir ve genel geçer etik kurallara uyar. |
Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bilimsel araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramlar ile tanıştırma, bilimsel araştırma önerisi hazırlama sürecini deneyimlemelerini sağlama, uygun araştırma yöntem ve teknikleri ile çalışmalarını uygulama fırsatı sağlama, istatistiksel veriler ile elde edilen bulgu ve sonuçları, bilimsel yazım kurallarına ve etik kurallara uygun biçimde yazılı bir rapor olarak sunma. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin Tanımı ve Giriş | makale eleştirisi, kaynak tarama,gözlem, görüşme, örnek olay yöntemi |
2 | Bilim, çağdaş bilim, bilimin tanımı. | makale eleştirisi, kaynak tarama,gözlem, görüşme, örnek olay yöntemi |
3 | Etik ve bilim etiği. | makale eleştirisi, kaynak tarama,gözlem, görüşme, örnek olay yöntemi |
4 | Bilimsel araştırma, bilimsel araştırma türleri. | makale eleştirisi, kaynak tarama,gözlem, görüşme, örnek olay yöntemi |
5 | Bilimsel araştırmaların planlanması ve aşamaları. | makale eleştirisi, kaynak tarama,gözlem, görüşme, örnek olay yöntemi |
6 | Bilimsel yayın, bilimsel yayın türleri, bilimsel araştırmaların yayın ve sunumu. | makale eleştirisi, kaynak tarama,gözlem, görüşme, örnek olay yöntemi |
7 | Bilimsel yazım teknikleri, makale ve tez yazımı. Özet. | makale eleştirisi, kaynak tarama,gözlem, görüşme, örnek olay yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bilimsel yazım teknikleri, makale ve tez yazımı: Giriş ve Literatür. | makale eleştirisi, kaynak tarama,gözlem, görüşme, örnek olay yöntemi |
10 | Bilimsel yazım teknikleri, makale ve tez yazımı: Materyal ve Yöntem bölümü. | makale eleştirisi, kaynak tarama,gözlem, görüşme, örnek olay yöntemi |
11 | Bilimsel yazım teknikleri, makale ve tez yazımı: Bulgular, Tartışma ve Sonuç bölümleri. | makale eleştirisi, kaynak tarama,gözlem, görüşme, örnek olay yöntemi |
12 | Bilimsel yazım teknikleri, makale ve tez yazımı: Kaynak ve atıf. | makale eleştirisi, kaynak tarama,gözlem, görüşme, örnek olay yöntemi |
13 | Lisansüstü tez yazımı. | makale eleştirisi, kaynak tarama,gözlem, görüşme, örnek olay yöntemi |
14 | Araştırma önerisi hazırlama | makale eleştirisi, kaynak tarama,gözlem, görüşme, örnek olay yöntemi |
15 | Literatür tarama yöntemleri, Araştırma türleri. | makale eleştirisi, kaynak tarama,gözlem, görüşme, örnek olay yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Karasar, N. (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınevi, Ankara | |
2 | Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Pegem Akademi Yayınevi, Ankara | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
ders kitapları, makaleler, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 13 | 39 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 2 | 10 | 20 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |