|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MÜZİK ANASANAT DALI TEZLİ YÜKSEK LİSANS(ÖNERİLEN PROGRAM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BURCU ÖZER (burcuozer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrenci, temel deşifraj becerilerini geliştirebilir; farklı düzeylerdeki piyano eserlerini nota üzerinden ilk görüşte okuyarak çalabilir; ritim, nüans ve artikülasyon gibi müzikal unsurları doğru şekilde uygulayabilir ve çalma sürecinde dikkat, odaklanma ve bütünlük sağlayabilir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Piyanoda doğru deşifre yapabilir. |
PÇ-1 Sahne Sanatları Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar. PÇ-2 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. PÇ-3 Ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Notada gördüğü artikülasyonları doğru bir şekilde çalabilir. |
PÇ-1 Sahne Sanatları Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar. PÇ-2 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. PÇ-3 Ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Öğrenci, çalma sürecinde odaklanma ve koordinasyon becerilerini kullanarak akıcı bir performans sergileyebilir. |
PÇ-1 Sahne Sanatları Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar. PÇ-2 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. PÇ-3 Ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır. |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, öğrencinin nota okuma hızını ve doğruluğunu artırmasını, farklı seviyelerdeki eserleri ilk görüşte çalma becerisi kazanmasını, temel müzikal işaretleri tanıyarak uygulamasını ve deşifraj sırasında dikkat ve koordinasyon geliştirmesini içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Doğru deşifre yapabilme. | Enstrüman Çalma Nota okuma. |
2 | Doğru deşifre yapabilme. | Enstrüman Çalma Nota okuma. |
3 | Doğru deşifre yapabilme. | Enstrüman Çalma Nota okuma. |
4 | Doğru deşifre yapabilme. | Enstrüman Çalma Nota okuma. |
5 | Doğru deşifre yapabilme. | Enstrüman Çalma Nota okuma. |
6 | Doğru deşifre yapabilme. | Enstrüman Çalma Nota okuma. |
7 | Doğru deşifre yapabilme. | Enstrüman Çalma Nota okuma. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Deşifrede artikülasyonlar. | Enstrüman Çalma Nota okuma. |
10 | Deşifrede artikülasyonlar. | Enstrüman Çalma Nota okuma. |
11 | Deşifrede artikülasyonlar. | Enstrüman Çalma Nota okuma. |
12 | Deşifrede artikülasyonlar. | Enstrüman Çalma Nota okuma. |
13 | Deşifrede artikülasyonlar. | Enstrüman Çalma Nota okuma. |
14 | Deşifrede artikülasyonlar. | Enstrüman Çalma Nota okuma. |
15 | Deşifrede artikülasyonlar. | Enstrüman Çalma Nota okuma. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Y. Elena (2019). Piyano Deşifre Kitabı. Porte Müzik Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Piyano, nota. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 8/16 | 1 | 40/60 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 15 | 30 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 8 | 10 | 80 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 5 | 15 | 75 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 185 |