|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | MÜZİK ANASANAT DALI TEZLİ YÜKSEK LİSANS(ÖNERİLEN PROGRAM) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BURCU ÖZER (burcuozer@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrenci, caz akorlarını çözümleyebilir ve bu akorları figürlü çalım teknikleri ile doğru bir şekilde seslendirebilir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Caz akorlarını çözümleyebilir. |
PÇ-1 Sahne Sanatları Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar. PÇ-3 Ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır. PÇ-5 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 | Akorları doğru çalarak caz standartlarını seslendirebilir. |
PÇ-1 Sahne Sanatları Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar. PÇ-3 Ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır. PÇ-5 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-3 | Caz akorlarını iki ele yayarak melodi ile birlikte çalabilir. |
PÇ-1 Sahne Sanatları Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar. PÇ-3 Ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır. PÇ-5 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Caz akorları ve şifrelerinin çözümlenmesi, caz standartlarının akorları ile seslendirilmesi, akorların iki ele yayılarak çalınması. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Caz akorları. | Enstrüman Çalma Düzey Geliştirme Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi |
| 2 | Caz akorları. | Enstrüman Çalma Düzey Geliştirme Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi |
| 3 | Caz akorları. | Enstrüman Çalma Düzey Geliştirme Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi |
| 4 | Caz akorları. | Enstrüman Çalma Düzey Geliştirme Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi |
| 5 | Caz akorları. | Enstrüman Çalma Düzey Geliştirme Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi |
| 6 | Caz akorları. | Enstrüman Çalma Düzey Geliştirme Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi |
| 7 | Caz akorları. | Enstrüman Çalma Düzey Geliştirme Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Caz akorlarının piyanoda doğru çalınması. | Enstrüman Çalma Düzey Geliştirme Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi |
| 10 | Caz akorlarının piyanoda doğru çalınması. | Enstrüman Çalma Düzey Geliştirme Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi |
| 11 | Caz akorlarının piyanoda doğru çalınması. | Enstrüman Çalma Düzey Geliştirme Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi |
| 12 | Caz akorlarının iki ele yayılarak melodi ile birlikte çalınması. | Enstrüman Çalma Düzey Geliştirme Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi |
| 13 | Caz akorlarının iki ele yayılarak melodi ile birlikte çalınması. | Enstrüman Çalma Düzey Geliştirme Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi |
| 14 | Caz akorlarının iki ele yayılarak melodi ile birlikte çalınması. | Enstrüman Çalma Düzey Geliştirme Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi |
| 15 | Caz akorlarının iki ele yayılarak melodi ile birlikte çalınması. | Enstrüman Çalma Düzey Geliştirme Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | G. Ted (2012). The Jazz Standards: A Guide to the Repertoire. Oxford University Press. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 8/16 | 1 | 40/60 |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 13 | 39 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 13 | 13 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 13 | 39 |
| c) Performans Ödevi | 5 | 13 | 65 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||