|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MÜZİK ANASANAT DALI TEZLİ YÜKSEK LİSANS(ÖNERİLEN PROGRAM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ANIL ÇELİK (anilcelik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrenci, klarnet oda müziği repertuarındaki ileri düzey eserleri teknik yeterlilik ve müzikal anlayışla çalışabilir; topluluk içinde liderlik ve uyum becerilerini geliştirebilir; dönemsel ve üslupsal farkları gözeterek sanatsal düzeyde yorum yapabilir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Klasik, romantik ve çağdaş dönem eserlerinden oluşan bir klarnet repertuarı çalabilir. |
PÇ-1 Sahne Sanatları Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar. PÇ-3 Ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır. PÇ-5 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Klasik, romantik ve çağdaş dönem eserlerinden oluşan klarnet repertuarı ile ilgili konser verebilir. |
PÇ-1 Sahne Sanatları Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar. PÇ-3 Ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır. PÇ-5 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Öğrenci, farklı dönem ve stillere uygun müzikal yorumlar yapabilir ve eserlerin tarihsel bağlamını anlayabilir. |
PÇ-1 Sahne Sanatları Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar. PÇ-3 Ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır. PÇ-5 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. |
Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, öğrencinin klarnet oda müziği repertuarındaki ileri düzey eserleri çalışmasını, topluluk içinde aktif müzikal iletişim kurmasını, farklı dönem ve stillere özgü yorumlar geliştirmesini ve sanatsal bütünlük içinde icra gerçekleştirmesini içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Klasik dönem eserlerinin çalışılması. | Bireysel Çalışma Yöntem Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma |
2 | Klasik dönem eserlerinin çalışılması. | Bireysel Çalışma Yöntem Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma |
3 | Klasik dönem eserlerinin çalışılması. | Bireysel Çalışma Yöntem Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma |
4 | Klasik dönem eserlerinin çalışılması. | Bireysel Çalışma Yöntem Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma |
5 | Klasik dönem eserlerinin çalışılması. | Bireysel Çalışma Yöntem Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma |
6 | Klasik dönem eserlerinin çalışılması. | Bireysel Çalışma Yöntem Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma |
7 | Klasik dönem eserlerinin çalışılması. | Bireysel Çalışma Yöntem Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Romantik dönem eserlerinin çalışılması. | Bireysel Çalışma Yöntem Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma |
10 | Romantik dönem eserlerinin çalışılması. | Bireysel Çalışma Yöntem Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma |
11 | Romantik dönem eserlerinin çalışılması. | Bireysel Çalışma Yöntem Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma |
12 | Çağdaş dönem eserlerinin çalışılması. | Bireysel Çalışma Yöntem Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma |
13 | Çağdaş dönem eserlerinin çalışılması. | Bireysel Çalışma Yöntem Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma |
14 | Çağdaş dönem eserlerinin çalışılması. | Bireysel Çalışma Yöntem Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma |
15 | Çağdaş dönem eserlerinin çalışılması. | Bireysel Çalışma Yöntem Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Simon, E (2012), Schirmer's Library Masterworks for Clarinet and Piano, Schirmer Publishing. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Klarnet, nota. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 8/16 | 1 | 40/60 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 15 | 30 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 11 | 14 | 154 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 188 |