|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | FİZİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SÜMEYRA BALCI (sbalci@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FATMA KARİPCİN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilerin laboratuvar ortamında güvenli ve verimli bir şekilde çalışabilmelerini sağlamak, kimyasal deneylerin temel tekniklerini öğretmek ve deney sonuçlarını doğru bir şekilde raporlama becerilerini kazandırmaktır | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Maddelerin fiziksel özellikleri ve tanımı, özelliklerine göre maddelerin belirlenmesi konularında bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-3 Fiziksel bir süreç, sistem veya donanım ile ilgili sorunları çağdaş yöntemleri uygulayarak çözer. PÇ-4 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmalarında etkin bir şekilde yer alır. PÇ-10 Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. PÇ-12 Analitik düşünme, sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Sitokiyometrik hesaplamalar yapabilir ve kimyasal reaksiyon tiplerini ayırt edebilir. |
PÇ-3 Fiziksel bir süreç, sistem veya donanım ile ilgili sorunları çağdaş yöntemleri uygulayarak çözer. PÇ-4 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmalarında etkin bir şekilde yer alır. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. PÇ-10 Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. PÇ-12 Analitik düşünme, sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneğine sahiptir. PÇ-13 Uygun bilgisayar programları ile analiz ettiği fiziksel verileri anlaşılır bir biçimde raporlar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Asit-baz ayrımı yapabilir, gaz sabiti tayin edebilir. |
PÇ-3 Fiziksel bir süreç, sistem veya donanım ile ilgili sorunları çağdaş yöntemleri uygulayarak çözer. PÇ-4 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmalarında etkin bir şekilde yer alır. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. PÇ-10 Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. PÇ-12 Analitik düşünme, sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneğine sahiptir. PÇ-13 Uygun bilgisayar programları ile analiz ettiği fiziksel verileri anlaşılır bir biçimde raporlar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Ders, laboratuvar malzemelerinin tanınması, çözeltilerle yapılan titrasyonlar, kimyasal tepkimeler ve çeşitli analitik tekniklerin uygulanmasını içeren deneyleri kapsamaktadır | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Laboratuvar malzemeleri tanıma, rapor yazımı tanımı, laboratuvar kuralları | Anlatma, tartışma, soru cevap |
| 2 | Süblimleşme-kristallendirme | Anlatma, tartışma, deney yapma, soru cevap, planlı grup çalışması, rapor hazırlama |
| 3 | Damıtma katı ve sıvıların yoğunluk tayini | Anlatma, tartışma, deney yapma, soru cevap, planlı grup çalışması, rapor hazırlama |
| 4 | Stokiyometri | Anlatma, tartışma, deney yapma, soru cevap, planlı grup çalışması, rapor hazırlama |
| 5 | Çözeltiler-titrasyon ve standart çözelti hazırlama 1 | Anlatma, tartışma, deney yapma, soru cevap, planlı grup çalışması, rapor hazırlama |
| 6 | Çözeltiler-titrasyon ve standart çözelti hazırlama 2 | Anlatma, tartışma, deney yapma, soru cevap, planlı grup çalışması, rapor hazırlama |
| 7 | Çöktürme-süzme-santrifüjleme-kompleksleştirme göz taşının kristal suyunun belirlenmesi | Anlatma, tartışma, deney yapma, soru cevap, planlı grup çalışması, rapor hazırlama |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Ekstraksiyon | Anlatma, tartışma, deney yapma, soru cevap, planlı grup çalışması, planlı grup çalışması, rapor hazırlama |
| 10 | Su buharı destilasyonu ile bir sıvının mol kütlesinin belirlenmesi | Anlatma, tartışma, deney yapma, soru cevap, planlı grup çalışması, rapor hazırlama |
| 11 | Magnezyum eşdeğer kütlesinin belirlenmesi | Anlatma, tartışma, deney yapma, soru cevap, planlı grup çalışması, rapor hazırlama |
| 12 | Yükseltgenme-indirgenme tepkimeleri | Anlatma, tartışma, deney yapma, soru cevap, planlı grup çalışması, rapor hazırlama |
| 13 | pH ölçümü | Anlatma, tartışma, deney yapma, soru cevap, planlı grup çalışması, rapor hazırlama |
| 14 | Ebüliyoskopi-kriyoskopi | Anlatma, tartışma, deney yapma, soru cevap, planlı grup çalışması, rapor hazırlama |
| 15 | Telafi deneyleri | Anlatma, tartışma, deney yapma, soru cevap, planlı grup çalışması, rapor hazırlama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Petrucci, R. H., Harwood, W. S., & Herring, F. G. - Genel Kimya: İlkeler ve Modern Uygulamalar, Palme Yayıncılık, 2000 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kimya Laboratuvarı Deney Kitapçığı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | 2-7, 9-14 | 2 | 30 |
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 40 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 12 | 24 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 60 | ||