|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ ANA BİLİM DALI DOKTORA(ÖNERİLEN PROGRAM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERKAN DAL (serkandal@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Döküm yolu ile şekillendirmeyi tanıtmak. Metal döküm kalıplarının tasarımında bilgisayar teknolojisinin kullanımını tanıtmak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Genel döküm prensiplerini bilir |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. PÇ-6 Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Döküm simülasyon programı ile doldurma ve katılaştırma analizlerini yapabilir |
PÇ-2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. PÇ-5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. PÇ-6 Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Hatasız bir döküm parçanın üretilebilmesi için her türlü kalıplama ortamında yolluk, besleyici, soğutucu gibi kalıplama elemanlarını yerleştirebilir |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. PÇ-2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Genel döküm prensipleri (katılaşma, soğuma, ısı transferi kavramları), Sıvı akış prensipleri ve dökümlerin doldurulması (yolluk hesapları), Dökümlerin soğuma zamanının hesaplanması (Modül kavramı, CAD ortamında döküm modelinin oluşturulması,SolidCast Simülasyon programının tanıtımı konularını içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Genel döküm prensipleri (katılaşma, soğuma, ısı transferi kavramları) | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Sıvı akış prensipleri ve dökümlerin doldurulması (yolluk hesapları) | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Yolluk hesaplarına ait uygulamalar | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Dökümlerin soğuma zamanının hesaplanması (Modül kavramı | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Dökümlerde çekme ve besleme (Besleyici hesapları) | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Besleyici hesaplarına ait uygulamalar | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | CAD ortamında döküm modelinin oluşturulması | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | SolidCast Simülasyon programının tanıtımı | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | SolidCast Simülasyon programının uygulamalaı | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Döküm modelinin CAD ortamından simülasyon ortamına alınması | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | Kuma kalıplamada döküm simülasyonu uygulamaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | Kokil kalıplarda döküm simülasyon uygulamaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Simülasyon oluşturma | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | Simülasyon uygulamaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ders notları | |
2 | KAYIKCI, R. And AKAR, N. 2010. SOLIDCAST İLE BİLGİSAYAR DESTEKLİ DÖKÜM TASARIMI . DTS, Sakarya. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 186 |