|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ ANA BİLİM DALI DOKTORA(ÖNERİLEN PROGRAM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZAHİDE BAYER ÖZTÜRK (z.ozturk@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ZAHİDE BAYER ÖZTÜRK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, endüstriyel hammadde olarak değerlendirilen doğal kaynakların tanıtılmasıdır. Hammaddelerin işletilmesi, zenginleştirilmesi ve nihai ürün hâline getirilmesi süreçlerinin anlaşılmasını sağlamaktır. Öğrencilere, endüstriyel hammaddelerin maden sahasından pazara kadar olan tüm süreçlerinde uygulanan zenginleştirme yöntemleri, proses teknolojileri ve bu süreçlerin ekonomik, çevresel ve teknik boyutları hakkında temel bilgi ve analiz yetkinliği kazandırmaktır. Doğal hammaddelerin pazar ihtiyaçlarına uygun şekilde değerlendirilmesinde izlenen teknik ve stratejik aşamalar hakkında bilgi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Endüstrieyl Hammaddeleri tanıyabilir. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Endüstriyel hammaddelerin zenginleştirme süreçlerini tanımlayabilir |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. PÇ-2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Endüstriyel Hammaddelerin üretim koşullarına uygunluğunu değerlendirebilir. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. PÇ-8 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Endüstriyel Hammaddeler ve zenginleştirme teknolojileri, Endüstriyel hammadde olarak değer bulan tüm kaynakları işletme safhasından pazarlama safhasına kadar olan aşamalarında zenginleştirme metotları, Doğal kaynakların pazar şartlarına uygun mamul madde üretmedeki tüm aşamaları, endüstriyel hammaddeler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Doğal Kaynakların Endüstriyel Hammadde Olarak Kullanımı ve Önemi | anlatım, tartışma |
2 | Endüstriyel Hammaddelerin Değerlendirme Olanakları ve Pazar Koşulları | anlatım, tartışma |
3 | Endüstriyel Hammaddelerin Zenginleştirme Gereklilikleri ve Hammadde Özellikleri Arasındaki Bağlantılar | anlatım, tartışma |
4 | Endüstriyel Hammaddelerin Zenginleştirme Gereklilikleri | anlatım, tartışma |
5 | Kil Minerallerini Zenginleştirme Teknolojleri | anlatım, tartışma |
6 | Seramik Sanayii Hammadderinin Zenginleştirilmesi | anlatım, tartışma |
7 | Cam Sanayii Hammadderinin Zenginleştirilmesi | anlatım, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kimya Sanayii Hammaddelerinin Zenginleştirilmesi | anlatım, tartışma |
10 | Refrakter Sanayii Hammadeleri Zenginleştirme Yöntemleri | anlatım, tartışma |
11 | İnşaat Sanayii Hammaddeleri Zenginleştirme Yöntemleri | anlatım, tartışma |
12 | Yapı Sanayii Hammaddeleri Zenginleştirme Yöntemleri | anlatım, tartışma |
13 | Çimento Hammaddeleri Zenginleştirme Yöntemleri | anlatım, tartışma |
14 | Hammadde hazırlama yöntemleri | anlatım, tartışma |
15 | Öğrenci sunumları | anlatım, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sedat Temur, Endüstriyel hammaddeler, Çizgi Kitap evi, 2007. | |
2 | Muazzez Karakaya. Killer ve kil mineralojisi, Nadir kitap, 2006. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 14 | 42 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 168 |