Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / ANE-107 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI YÜKSEK LİSANS (ÖNERİLEN)

Kodu: ANE-107 Adı: ANTRENMAN PLANLAMASI VE PERİYOTLAMA Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI YÜKSEK LİSANS (ÖNERİLEN)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ERHAN IŞIKDEMİR, OSMAN DİŞÇEKEN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin sporda başarıyı artırmak için etkili antrenman planlaması ve periyotlama stratejilerini öğrenmelerini, farklı spor branşlarında bireysel ve takım düzeyinde antrenman programları oluşturma ve uygulama becerilerini geliştirmelerini, hazırladıkları programları performans verileri doğrultusunda analiz ederek yorumlayabilmelerini sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Antrenman planlaması ve periyotlama ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri anlama PÇ-2 Egzersiz fizyolojisi ve antrenman bilimi konularında derinlemesine bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi uygulamalı çalışmalarında kullanabilir.
PÇ-4 Antrenman programlarını bilimsel ilkeler doğrultusunda planlayabilir ve bireysel ya da takım düzeyinde uygulayabilir.
PÇ-6 Farklı yaş grupları ve seviyelere uygun antrenman metodolojileri oluşturabilir ve uygulayabilir.
PÇ-15 Yerel ve küresel spor trendlerini takip ederek, bu gelişmeleri antrenman ve yönetim süreçlerine entegre edebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Farklı spor branşları için uygun antrenman programları hazırlayabilme PÇ-6 Farklı yaş grupları ve seviyelere uygun antrenman metodolojileri oluşturabilir ve uygulayabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Antrenman periyotlaması ve dönemleme stratejilerini uygulayabilme PÇ-4 Antrenman programlarını bilimsel ilkeler doğrultusunda planlayabilir ve bireysel ya da takım düzeyinde uygulayabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Antrenman planlamasında fizyolojik ve psikolojik faktörleri dikkate alabilme PÇ-2 Egzersiz fizyolojisi ve antrenman bilimi konularında derinlemesine bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi uygulamalı çalışmalarında kullanabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Hazırlanan antrenman programlarının etkinliğini değerlendirebilme ve gerektiğinde revize edebilme PÇ-4 Antrenman programlarını bilimsel ilkeler doğrultusunda planlayabilir ve bireysel ya da takım düzeyinde uygulayabilir.
PÇ-15 Yerel ve küresel spor trendlerini takip ederek, bu gelişmeleri antrenman ve yönetim süreçlerine entegre edebilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, sporcuların performansını optimize etmek amacıyla antrenman planlamasının temel kavramlar ve ilkeler doğrultusunda sistematik olarak yapılandırılmasını; kısa, orta ve uzun vadeli hedeflere uygun olarak yıllık, aylık, haftalık ve günlük detaylı antrenman programlarının oluşturulmasını; antrenman periyotlaması ve dönemleme stratejileriyle yoğunluk ve yüklenme dönemlerinin dengelenmesini; spor branşlarına özgü planlama yöntemlerinin geliştirilmesini; fizyolojik ve psikolojik faktörler dikkate alınarak bireysel kapasiteye uygun programların hazırlanmasını; hazırlanan programların performans verilerine göre değerlendirilmesini ve gerektiğinde revize edilerek iyileştirilmesini içermektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Antrenman planlaması ve periyotlama kavramlarına giriş Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Eğitim ve Grup Çalışmaları, Vaka Çalışmaları ve Problem Çözme, Performans Analizi ve Veri Tabanlı Yaklaşımlar.
2 Antrenman planlamasının temel ilkeleri ve süreçleri Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Eğitim ve Grup Çalışmaları, Vaka Çalışmaları ve Problem Çözme, Performans Analizi ve Veri Tabanlı Yaklaşımlar.
3 Kısa, orta ve uzun vadeli hedeflere yönelik antrenman planlarının oluşturulması Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Eğitim ve Grup Çalışmaları, Vaka Çalışmaları ve Problem Çözme, Performans Analizi ve Veri Tabanlı Yaklaşımlar.
4 Yıllık, aylık ve haftalık antrenman programlarının hazırlanması Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Eğitim ve Grup Çalışmaları, Vaka Çalışmaları ve Problem Çözme, Performans Analizi ve Veri Tabanlı Yaklaşımlar.
5 Antrenman yüklenmesi ve yoğunluğunun dengelenmesi Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Eğitim ve Grup Çalışmaları, Vaka Çalışmaları ve Problem Çözme, Performans Analizi ve Veri Tabanlı Yaklaşımlar.
6 Farklı spor branşlarına özgü antrenman planlama yöntemleri Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Eğitim ve Grup Çalışmaları, Vaka Çalışmaları ve Problem Çözme, Performans Analizi ve Veri Tabanlı Yaklaşımlar.
7 Fizyolojik faktörlerin antrenman programlarına etkisi Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Eğitim ve Grup Çalışmaları, Vaka Çalışmaları ve Problem Çözme, Performans Analizi ve Veri Tabanlı Yaklaşımlar.
8 Ara Sınav
9 Psikolojik faktörlerin antrenman sürecindeki önemi Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Eğitim ve Grup Çalışmaları, Vaka Çalışmaları ve Problem Çözme, Performans Analizi ve Veri Tabanlı Yaklaşımlar.
10 Antrenman periyotlaması ve dönemleme stratejilerinin uygulanması Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Eğitim ve Grup Çalışmaları, Vaka Çalışmaları ve Problem Çözme, Performans Analizi ve Veri Tabanlı Yaklaşımlar.
11 Performans verilerinin analizi ve programların değerlendirilmesi Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Eğitim ve Grup Çalışmaları, Vaka Çalışmaları ve Problem Çözme, Performans Analizi ve Veri Tabanlı Yaklaşımlar.
12 Branşa özel örnek antrenman programlarının hazırlanması Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Eğitim ve Grup Çalışmaları, Vaka Çalışmaları ve Problem Çözme, Performans Analizi ve Veri Tabanlı Yaklaşımlar.
13 Antrenman planlarının sürekli iyileştirilmesi ve revizyon teknikleri Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Eğitim ve Grup Çalışmaları, Vaka Çalışmaları ve Problem Çözme, Performans Analizi ve Veri Tabanlı Yaklaşımlar.
14 Vaka çalışmaları: Örnek sporcular için program hazırlama Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Eğitim ve Grup Çalışmaları, Vaka Çalışmaları ve Problem Çözme, Performans Analizi ve Veri Tabanlı Yaklaşımlar.
15 Genel tekrar ve tartışmalar üzerinden değerlendirme Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Eğitim ve Grup Çalışmaları, Vaka Çalışmaları ve Problem Çözme, Performans Analizi ve Veri Tabanlı Yaklaşımlar.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Tudor O. Bompa, Carlo A. Buzzichelli (1983), Dönemleme Antrenman Kuramı ve Yöntemi, 6, Spor Yayınevi, İstanbul
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, projeksiyon cihazı ve PowerPoint sunumları Antrenman bilimi kitapları ve güncel akademik makaleler Haftalık/aylık/yıllık antrenman planı şablonları Sporcu izleme formları ve performans takip çizelgeleri Video analiz araçları ve antrenman örnekleri (branşa özgü videolar)

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 15 3 45
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 5 5 25
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 15 3 45
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 1 1
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 161