|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI YÜKSEK LİSANS (ÖNERİLEN) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ERHAN IŞIKDEMİR, OSMAN DİŞÇEKEN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin sporda başarıyı artırmak için etkili antrenman planlaması ve periyotlama stratejilerini öğrenmelerini, farklı spor branşlarında bireysel ve takım düzeyinde antrenman programları oluşturma ve uygulama becerilerini geliştirmelerini, hazırladıkları programları performans verileri doğrultusunda analiz ederek yorumlayabilmelerini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Antrenman planlaması ve periyotlama ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri anlama |
PÇ-2 Egzersiz fizyolojisi ve antrenman bilimi konularında derinlemesine bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi uygulamalı çalışmalarında kullanabilir. PÇ-4 Antrenman programlarını bilimsel ilkeler doğrultusunda planlayabilir ve bireysel ya da takım düzeyinde uygulayabilir. PÇ-6 Farklı yaş grupları ve seviyelere uygun antrenman metodolojileri oluşturabilir ve uygulayabilir. PÇ-15 Yerel ve küresel spor trendlerini takip ederek, bu gelişmeleri antrenman ve yönetim süreçlerine entegre edebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Farklı spor branşları için uygun antrenman programları hazırlayabilme |
PÇ-6 Farklı yaş grupları ve seviyelere uygun antrenman metodolojileri oluşturabilir ve uygulayabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Antrenman periyotlaması ve dönemleme stratejilerini uygulayabilme |
PÇ-4 Antrenman programlarını bilimsel ilkeler doğrultusunda planlayabilir ve bireysel ya da takım düzeyinde uygulayabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Antrenman planlamasında fizyolojik ve psikolojik faktörleri dikkate alabilme |
PÇ-2 Egzersiz fizyolojisi ve antrenman bilimi konularında derinlemesine bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi uygulamalı çalışmalarında kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Hazırlanan antrenman programlarının etkinliğini değerlendirebilme ve gerektiğinde revize edebilme |
PÇ-4 Antrenman programlarını bilimsel ilkeler doğrultusunda planlayabilir ve bireysel ya da takım düzeyinde uygulayabilir. PÇ-15 Yerel ve küresel spor trendlerini takip ederek, bu gelişmeleri antrenman ve yönetim süreçlerine entegre edebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, sporcuların performansını optimize etmek amacıyla antrenman planlamasının temel kavramlar ve ilkeler doğrultusunda sistematik olarak yapılandırılmasını; kısa, orta ve uzun vadeli hedeflere uygun olarak yıllık, aylık, haftalık ve günlük detaylı antrenman programlarının oluşturulmasını; antrenman periyotlaması ve dönemleme stratejileriyle yoğunluk ve yüklenme dönemlerinin dengelenmesini; spor branşlarına özgü planlama yöntemlerinin geliştirilmesini; fizyolojik ve psikolojik faktörler dikkate alınarak bireysel kapasiteye uygun programların hazırlanmasını; hazırlanan programların performans verilerine göre değerlendirilmesini ve gerektiğinde revize edilerek iyileştirilmesini içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Antrenman planlaması ve periyotlama kavramlarına giriş | Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Eğitim ve Grup Çalışmaları, Vaka Çalışmaları ve Problem Çözme, Performans Analizi ve Veri Tabanlı Yaklaşımlar. |
2 | Antrenman planlamasının temel ilkeleri ve süreçleri | Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Eğitim ve Grup Çalışmaları, Vaka Çalışmaları ve Problem Çözme, Performans Analizi ve Veri Tabanlı Yaklaşımlar. |
3 | Kısa, orta ve uzun vadeli hedeflere yönelik antrenman planlarının oluşturulması | Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Eğitim ve Grup Çalışmaları, Vaka Çalışmaları ve Problem Çözme, Performans Analizi ve Veri Tabanlı Yaklaşımlar. |
4 | Yıllık, aylık ve haftalık antrenman programlarının hazırlanması | Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Eğitim ve Grup Çalışmaları, Vaka Çalışmaları ve Problem Çözme, Performans Analizi ve Veri Tabanlı Yaklaşımlar. |
5 | Antrenman yüklenmesi ve yoğunluğunun dengelenmesi | Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Eğitim ve Grup Çalışmaları, Vaka Çalışmaları ve Problem Çözme, Performans Analizi ve Veri Tabanlı Yaklaşımlar. |
6 | Farklı spor branşlarına özgü antrenman planlama yöntemleri | Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Eğitim ve Grup Çalışmaları, Vaka Çalışmaları ve Problem Çözme, Performans Analizi ve Veri Tabanlı Yaklaşımlar. |
7 | Fizyolojik faktörlerin antrenman programlarına etkisi | Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Eğitim ve Grup Çalışmaları, Vaka Çalışmaları ve Problem Çözme, Performans Analizi ve Veri Tabanlı Yaklaşımlar. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Psikolojik faktörlerin antrenman sürecindeki önemi | Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Eğitim ve Grup Çalışmaları, Vaka Çalışmaları ve Problem Çözme, Performans Analizi ve Veri Tabanlı Yaklaşımlar. |
10 | Antrenman periyotlaması ve dönemleme stratejilerinin uygulanması | Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Eğitim ve Grup Çalışmaları, Vaka Çalışmaları ve Problem Çözme, Performans Analizi ve Veri Tabanlı Yaklaşımlar. |
11 | Performans verilerinin analizi ve programların değerlendirilmesi | Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Eğitim ve Grup Çalışmaları, Vaka Çalışmaları ve Problem Çözme, Performans Analizi ve Veri Tabanlı Yaklaşımlar. |
12 | Branşa özel örnek antrenman programlarının hazırlanması | Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Eğitim ve Grup Çalışmaları, Vaka Çalışmaları ve Problem Çözme, Performans Analizi ve Veri Tabanlı Yaklaşımlar. |
13 | Antrenman planlarının sürekli iyileştirilmesi ve revizyon teknikleri | Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Eğitim ve Grup Çalışmaları, Vaka Çalışmaları ve Problem Çözme, Performans Analizi ve Veri Tabanlı Yaklaşımlar. |
14 | Vaka çalışmaları: Örnek sporcular için program hazırlama | Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Eğitim ve Grup Çalışmaları, Vaka Çalışmaları ve Problem Çözme, Performans Analizi ve Veri Tabanlı Yaklaşımlar. |
15 | Genel tekrar ve tartışmalar üzerinden değerlendirme | Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Eğitim ve Grup Çalışmaları, Vaka Çalışmaları ve Problem Çözme, Performans Analizi ve Veri Tabanlı Yaklaşımlar. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tudor O. Bompa, Carlo A. Buzzichelli (1983), Dönemleme Antrenman Kuramı ve Yöntemi, 6, Spor Yayınevi, İstanbul | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon cihazı ve PowerPoint sunumları Antrenman bilimi kitapları ve güncel akademik makaleler Haftalık/aylık/yıllık antrenman planı şablonları Sporcu izleme formları ve performans takip çizelgeleri Video analiz araçları ve antrenman örnekleri (branşa özgü videolar) |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 15 | 3 | 45 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 5 | 25 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 15 | 3 | 45 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 161 |