Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / ANE-145 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI YÜKSEK LİSANS (ÖNERİLEN)

Kodu: ANE-145 Adı: DİJİTAL SPOR VE YAPAY ZEKA TEKNOLOJİLERİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI YÜKSEK LİSANS (ÖNERİLEN)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ŞEVKET CİHAT ÖZER,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin spor yönetiminde dijital dönüşümün ve teknolojilerin stratejik rolünü anlamalarını; dijital sistemlerin etkin planlanması, tasarımı ve yönetimi konularında temel bilgi edinmelerini; ayrıca büyük veri, nesnelerin interneti, yapay zekâ ve artırılmış gerçeklik gibi dijital teknolojilerin spor yönetimi ve deneyim yönetimi üzerindeki etkilerini kavramalarını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Dijital dönüşüm, dijital teknolojiler ve deneyim yönetimini tanımlayabilir; bu konuların spor yönetimindeki uygulamaları ile ilgili temel bilgileri edinebilir. PÇ-10 Dijital spor teknolojilerini ve veri analitiğini kullanarak sporcuların performansını değerlendirebilir ve iyileştirme çalışmaları yapabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Dijital dönüşüm ve deneyim yönetiminin spor yönetimindeki stratejik rolünü açıklayabilir ve bu süreçlerin etkin planlanması, tasarlanması ve yönetimi ile ilgili temel bilgileri edinebilir. PÇ-10 Dijital spor teknolojilerini ve veri analitiğini kullanarak sporcuların performansını değerlendirebilir ve iyileştirme çalışmaları yapabilir.
PÇ-14 Eğitim teknolojilerini kullanarak, spor bilimlerinde dijital ve yenilikçi öğretim modelleri geliştirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Spor yönetiminde dijital dönüşüm ve deneyim yönetimi ile ilgili problemleri/vakaları analiz edebilir ve çözümleyebilir. PÇ-10 Dijital spor teknolojilerini ve veri analitiğini kullanarak sporcuların performansını değerlendirebilir ve iyileştirme çalışmaları yapabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Spor yönetiminde dijital dönüşüm ve deneyim yönetimi ile ilgili bir ödevi ve/veya projeyi bireysel veya takım halinde gerçekleştirebilir; elde edilen sonuçları analiz edebilir. PÇ-3 Spor bilimleri ile ilgili veri toplama, analiz ve raporlama süreçlerini etkili bir şekilde gerçekleştirebilir.
PÇ-10 Dijital spor teknolojilerini ve veri analitiğini kullanarak sporcuların performansını değerlendirebilir ve iyileştirme çalışmaları yapabilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, dijital dönüşüm ve deneyim yönetiminin temel kavramlarını ve stratejilerini; dijital iş modellerini ve dijital iş süreçlerini; dijital teknolojilerin tanıtımını (iki aşamalı olarak); dijital dönüşümün planlanmasını ve dönüşüm sürecini; dönüşüm sürecinin etkin yönetimini; spor yönetiminde dijital dönüşüm uygulamalarını; deneyim yönetiminin temellerini ve etkin deneyim yönetimi tasarımını; spor yönetiminde deneyim yönetimi uygulamalarını; dijital dönüşüm ve deneyim yönetiminin etik, sosyal ve güvenlik boyutlarını; ayrıca ara sınav ve proje sunumlarını içermektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dijital dönüşüm ve deneyim yönetimi: Temel kavramlar ve stratejiler Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Teknoloji Tanıtımları, Vaka Analizi ve Problem Çözme, Grup Çalışmaları ve Proje Geliştirme, Teknoloji Destekli Sunumlar
2 Dijital iş modelleri ve spor yönetiminde uygulamaları Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Teknoloji Tanıtımları, Vaka Analizi ve Problem Çözme, Grup Çalışmaları ve Proje Geliştirme, Teknoloji Destekli Sunumlar
3 Dijital iş süreçlerinin planlanması ve yönetimi Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Teknoloji Tanıtımları, Vaka Analizi ve Problem Çözme, Grup Çalışmaları ve Proje Geliştirme, Teknoloji Destekli Sunumlar
4 Dijital teknolojilerin tanıtımı: Büyük veri ve nesnelerin interneti Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Teknoloji Tanıtımları, Vaka Analizi ve Problem Çözme, Grup Çalışmaları ve Proje Geliştirme, Teknoloji Destekli Sunumlar
5 Dijital teknolojilerin tanıtımı: Yapay zeka ve artırılmış gerçeklik Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Teknoloji Tanıtımları, Vaka Analizi ve Problem Çözme, Grup Çalışmaları ve Proje Geliştirme, Teknoloji Destekli Sunumlar
6 Dijital dönüşümün planlanması ve dönüşüm süreçleri Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Teknoloji Tanıtımları, Vaka Analizi ve Problem Çözme, Grup Çalışmaları ve Proje Geliştirme, Teknoloji Destekli Sunumlar
7 Spor yönetiminde dijital dönüşüm uygulamaları Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Teknoloji Tanıtımları, Vaka Analizi ve Problem Çözme, Grup Çalışmaları ve Proje Geliştirme, Teknoloji Destekli Sunumlar
8 Ara Sınav
9 Deneyim yönetimi temelleri ve etkin deneyim tasarımı Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Teknoloji Tanıtımları, Vaka Analizi ve Problem Çözme, Grup Çalışmaları ve Proje Geliştirme, Teknoloji Destekli Sunumlar
10 Spor yönetiminde deneyim yönetimi uygulamaları Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Teknoloji Tanıtımları, Vaka Analizi ve Problem Çözme, Grup Çalışmaları ve Proje Geliştirme, Teknoloji Destekli Sunumlar
11 Dijital dönüşüm ve deneyim yönetiminin etik, sosyal ve güvenlik boyutları Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Teknoloji Tanıtımları, Vaka Analizi ve Problem Çözme, Grup Çalışmaları ve Proje Geliştirme, Teknoloji Destekli Sunumlar
12 Spor yönetiminde dijital dönüşümle ilgili vaka analizi Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Teknoloji Tanıtımları, Vaka Analizi ve Problem Çözme, Grup Çalışmaları ve Proje Geliştirme, Teknoloji Destekli Sunumlar
13 Takım veya bireysel proje çalışmaları: Planlama ve uygulama Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Teknoloji Tanıtımları, Vaka Analizi ve Problem Çözme, Grup Çalışmaları ve Proje Geliştirme, Teknoloji Destekli Sunumlar
14 Proje sunumları ve değerlendirme Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Teknoloji Tanıtımları, Vaka Analizi ve Problem Çözme, Grup Çalışmaları ve Proje Geliştirme, Teknoloji Destekli Sunumlar
15 Genel tekrar ve tartışma Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Teknoloji Tanıtımları, Vaka Analizi ve Problem Çözme, Grup Çalışmaları ve Proje Geliştirme, Teknoloji Destekli Sunumlar
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Koç, H., & Çetin, E. (2022). Dijital çağda spor: Teknoloji, yapay zekâ ve veri analitiği. Spor Yayınevi ve Kitabevi.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, projeksiyon cihazı ve PowerPoint sunumları, Yapay zeka tabanlı performans analiz yazılımları (Catapult, Wimu, Stats Perform vb.), Sporcu izleme sistemleri ve sensör temelli veri toplama cihazları, Spor analitiği, veri madenciliği ve makine öğrenmesi için yazılım araçları (Python, R, Tableau vb.), Dijital spor uygulamaları ve yenilikçi yapay zeka çözümlerine dair video ve vaka analizleri,

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 10 3 30
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 10 2 20
       c) Performans Ödevi 10 1 10
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 10 1 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 8 3 24
Final Sınavı 1 0
0
0
Toplam İş Yükü 137