Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Hareket ve spor eğitimine yönelik program geliştirme süreçlerini tanımlar |
PÇ-4 Antrenman programlarını bilimsel ilkeler doğrultusunda planlayabilir ve bireysel ya da takım düzeyinde uygulayabilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Spor eğitimi programlarında hedef belirleme ve içerik hazırlama becerisi kazanır. |
PÇ-3 Spor bilimleri ile ilgili veri toplama, analiz ve raporlama süreçlerini etkili bir şekilde gerçekleştirebilir. PÇ-4 Antrenman programlarını bilimsel ilkeler doğrultusunda planlayabilir ve bireysel ya da takım düzeyinde uygulayabilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Öğretim yöntemlerini, bireysel ve grup ihtiyaçlarına göre uyarlama yetkinliği geliştirir. |
PÇ-4 Antrenman programlarını bilimsel ilkeler doğrultusunda planlayabilir ve bireysel ya da takım düzeyinde uygulayabilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Farklı spor branşları için özel eğitim programları tasarlar. |
PÇ-6 Farklı yaş grupları ve seviyelere uygun antrenman metodolojileri oluşturabilir ve uygulayabilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 |
Mevcut spor eğitim programlarını analiz ederek geliştirme önerileri sunar. |
PÇ-3 Spor bilimleri ile ilgili veri toplama, analiz ve raporlama süreçlerini etkili bir şekilde gerçekleştirebilir. PÇ-12 Performans analizi ve değerlendirme süreçlerini uygulayabilir ve sporcuların gelişimini destekleyebilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 |
Ulusal ve uluslararası spor eğitim programlarını değerlendirme becerisi kazanır. |
PÇ-13 Spor yönetimi ve organizasyonu alanında teorik bilgiye sahip olur ve bunu spor endüstrisinde uygulayabilir. PÇ-15 Yerel ve küresel spor trendlerini takip ederek, bu gelişmeleri antrenman ve yönetim süreçlerine entegre edebilir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Bu ders, hareket ve spor eğitiminde program geliştirme ile ilgili temel kavramlar ve ilkeleri, eğitim programlarının amaç belirleme, içerik hazırlama, öğretim yöntemleri seçimi ve değerlendirme süreçlerini, spor branşlarına özel eğitim programları tasarlamayı, bireysel ve grup ihtiyaçlarına yönelik uyarlamalar yapmayı, ulusal ve uluslararası örnek eğitim programlarını analiz etmeyi, mevcut programların değerlendirilmesi ve geliştirilmesi çalışmalarını içermektedir. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Program geliştirme kavramı ve önemi |
Anlatım ve Tartışma,
Program Analizi ve Değerlendirme Çalışmaları,
Uygulamalı Program Tasarımı,
Grup Çalışmaları ve Proje Geliştirme,
Vaka Analizleri. |
2 |
Hareket ve spor eğitiminde temel ilkeler |
Anlatım ve Tartışma,
Program Analizi ve Değerlendirme Çalışmaları,
Uygulamalı Program Tasarımı,
Grup Çalışmaları ve Proje Geliştirme,
Vaka Analizleri. |
3 |
Eğitim programlarında amaç ve hedef belirleme |
Anlatım ve Tartışma,
Program Analizi ve Değerlendirme Çalışmaları,
Uygulamalı Program Tasarımı,
Grup Çalışmaları ve Proje Geliştirme,
Vaka Analizleri. |
4 |
Eğitim programlarının içerik hazırlama süreçleri |
Anlatım ve Tartışma,
Program Analizi ve Değerlendirme Çalışmaları,
Uygulamalı Program Tasarımı,
Grup Çalışmaları ve Proje Geliştirme,
Vaka Analizleri. |
5 |
Öğretim yöntemleri ve stratejilerinin seçimi |
Anlatım ve Tartışma,
Program Analizi ve Değerlendirme Çalışmaları,
Uygulamalı Program Tasarımı,
Grup Çalışmaları ve Proje Geliştirme,
Vaka Analizleri. |
6 |
Farklı spor branşlarına özel eğitim programları tasarımı |
Anlatım ve Tartışma,
Program Analizi ve Değerlendirme Çalışmaları,
Uygulamalı Program Tasarımı,
Grup Çalışmaları ve Proje Geliştirme,
Vaka Analizleri. |
7 |
Bireysel ve grup ihtiyaçlarına yönelik program uyarlamaları |
Anlatım ve Tartışma,
Program Analizi ve Değerlendirme Çalışmaları,
Uygulamalı Program Tasarımı,
Grup Çalışmaları ve Proje Geliştirme,
Vaka Analizleri. |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Mevcut spor eğitim programlarının analizi ve değerlendirilmesi |
Anlatım ve Tartışma,
Program Analizi ve Değerlendirme Çalışmaları,
Uygulamalı Program Tasarımı,
Grup Çalışmaları ve Proje Geliştirme,
Vaka Analizleri. |
10 |
Ulusal ve uluslararası eğitim programlarının karşılaştırılması |
Anlatım ve Tartışma,
Program Analizi ve Değerlendirme Çalışmaları,
Uygulamalı Program Tasarımı,
Grup Çalışmaları ve Proje Geliştirme,
Vaka Analizleri. |
11 |
Programların uygulanması ve izleme süreçleri |
Anlatım ve Tartışma,
Program Analizi ve Değerlendirme Çalışmaları,
Uygulamalı Program Tasarımı,
Grup Çalışmaları ve Proje Geliştirme,
Vaka Analizleri. |
12 |
Eğitim programlarının değerlendirilmesi ve geliştirilmesi |
Anlatım ve Tartışma,
Program Analizi ve Değerlendirme Çalışmaları,
Uygulamalı Program Tasarımı,
Grup Çalışmaları ve Proje Geliştirme,
Vaka Analizleri. |
13 |
Örnek eğitim programlarının analizi ve iyileştirme önerileri |
Anlatım ve Tartışma,
Program Analizi ve Değerlendirme Çalışmaları,
Uygulamalı Program Tasarımı,
Grup Çalışmaları ve Proje Geliştirme,
Vaka Analizleri. |
14 |
Proje hazırlama: Spor eğitiminde program geliştirme |
Anlatım ve Tartışma,
Program Analizi ve Değerlendirme Çalışmaları,
Uygulamalı Program Tasarımı,
Grup Çalışmaları ve Proje Geliştirme,
Vaka Analizleri. |
15 |
Genel tekrar ve tartışmalar |
Anlatım ve Tartışma,
Program Analizi ve Değerlendirme Çalışmaları,
Uygulamalı Program Tasarımı,
Grup Çalışmaları ve Proje Geliştirme,
Vaka Analizleri. |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Ünal, M. (2017). Eğitim Programları ve Tasarımı. Nobel Yayın Dağıtım. |
2 |
Demir, O. (2019). Spor Eğitimi Programlarının Geliştirilmesi ve Uygulanması. Pegem Akademi. |
3 |
Balcı, A. (2018). Spor Eğitimi ve Program Geliştirme Yöntemleri. Vize Yayıncılık. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Bilgisayar (PC veya dizüstü bilgisayar),
PowerPoint sunumları,
Eğitim programı geliştirme yazılımları (Örneğin, Lesson Plan Generator, Google Classroom),
İnternet erişimi,
Spor eğitimi ve program geliştirme ile ilgili dijital materyaller (makaleler, videolar vb.). |