|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI YÜKSEK LİSANS (ÖNERİLEN) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin bilimsel araştırma yapma becerilerini geliştirmelerini, seçtikleri alanda derinlemesine bilgi sahibi olmalarını ve özgün katkılar sunmalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilimsel araştırma süreçlerini planlama ve yürütme becerisi kazanma. |
PÇ-1 Bilimsel araştırma yöntemlerini ve süreçlerini anlayarak, bu yöntemleri spor bilimleri alanında uygulayabilir. PÇ-7 Araştırma ve yayın etiğine uygun olarak bilimsel çalışmalar gerçekleştirebilir. |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Seçilen konuda derinlemesine literatür bilgisi edinme ve eleştirel değerlendirme yapabilme. |
PÇ-1 Bilimsel araştırma yöntemlerini ve süreçlerini anlayarak, bu yöntemleri spor bilimleri alanında uygulayabilir. PÇ-7 Araştırma ve yayın etiğine uygun olarak bilimsel çalışmalar gerçekleştirebilir. |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Uygun araştırma yöntem ve tekniklerini seçme ve uygulama yetkinliği kazanma. |
PÇ-1 Bilimsel araştırma yöntemlerini ve süreçlerini anlayarak, bu yöntemleri spor bilimleri alanında uygulayabilir. PÇ-7 Araştırma ve yayın etiğine uygun olarak bilimsel çalışmalar gerçekleştirebilir. |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Toplanan verileri analiz etme ve sonuçları yorumlama becerisi geliştirme. |
PÇ-1 Bilimsel araştırma yöntemlerini ve süreçlerini anlayarak, bu yöntemleri spor bilimleri alanında uygulayabilir. PÇ-7 Araştırma ve yayın etiğine uygun olarak bilimsel çalışmalar gerçekleştirebilir. |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-5 | Akademik yazım kurallarına uygun, etik değerlere saygılı bir tez hazırlama ve sunma yetkinliği kazanma. |
PÇ-1 Bilimsel araştırma yöntemlerini ve süreçlerini anlayarak, bu yöntemleri spor bilimleri alanında uygulayabilir. PÇ-7 Araştırma ve yayın etiğine uygun olarak bilimsel çalışmalar gerçekleştirebilir. |
Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, araştırma konusunun belirlenmesini, literatür taraması ve kaynak analizinin yapılmasını, uygun araştırma yöntemlerinin seçilmesini ve uygulanmasını, veri toplama ve analiz tekniklerinin kullanılmasını, bulguların yorumlanmasını, tez yazım kurallarına uygun bir rapor hazırlanmasını ve tez savunma sürecinin gerçekleştirilmesini içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tez konusunun belirlenmesi ve problem tanımı | Birebir Danışmanlık, Literatür İncelemesi ve Değerlendirme, Araştırma Yöntemleri Eğitimi, Uygulamalı Veri Toplama ve Analiz, Tez Sunumu ve Savunma Provası |
2 | Literatür taraması ve kaynak analizi yöntemleri | Birebir Danışmanlık, Literatür İncelemesi ve Değerlendirme, Araştırma Yöntemleri Eğitimi, Uygulamalı Veri Toplama ve Analiz, Tez Sunumu ve Savunma Provası |
3 | Araştırma sorularının ve hipotezlerin oluşturulması | Birebir Danışmanlık, Literatür İncelemesi ve Değerlendirme, Araştırma Yöntemleri Eğitimi, Uygulamalı Veri Toplama ve Analiz, Tez Sunumu ve Savunma Provası |
4 | Araştırma yöntemlerinin seçilmesi ve planlanması | Birebir Danışmanlık, Literatür İncelemesi ve Değerlendirme, Araştırma Yöntemleri Eğitimi, Uygulamalı Veri Toplama ve Analiz, Tez Sunumu ve Savunma Provası |
5 | Veri toplama süreçlerinin başlatılması | Birebir Danışmanlık, Literatür İncelemesi ve Değerlendirme, Araştırma Yöntemleri Eğitimi, Uygulamalı Veri Toplama ve Analiz, Tez Sunumu ve Savunma Provası |
6 | Veri analiz yöntemlerinin belirlenmesi ve uygulanması | Birebir Danışmanlık, Literatür İncelemesi ve Değerlendirme, Araştırma Yöntemleri Eğitimi, Uygulamalı Veri Toplama ve Analiz, Tez Sunumu ve Savunma Provası |
7 | Araştırma bulgularının yorumlanması ve sonuçların yazımı | Birebir Danışmanlık, Literatür İncelemesi ve Değerlendirme, Araştırma Yöntemleri Eğitimi, Uygulamalı Veri Toplama ve Analiz, Tez Sunumu ve Savunma Provası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Akademik yazım kurallarına uygun tez taslağının hazırlanması | Birebir Danışmanlık, Literatür İncelemesi ve Değerlendirme, Araştırma Yöntemleri Eğitimi, Uygulamalı Veri Toplama ve Analiz, Tez Sunumu ve Savunma Provası |
10 | Tez içeriği ile ilgili etik kurallara uygunluk kontrolü | Birebir Danışmanlık, Literatür İncelemesi ve Değerlendirme, Araştırma Yöntemleri Eğitimi, Uygulamalı Veri Toplama ve Analiz, Tez Sunumu ve Savunma Provası |
11 | Tez danışmanı ile geri bildirimlerin değerlendirilmesi | Birebir Danışmanlık, Literatür İncelemesi ve Değerlendirme, Araştırma Yöntemleri Eğitimi, Uygulamalı Veri Toplama ve Analiz, Tez Sunumu ve Savunma Provası |
12 | Tez taslağının düzenlenmesi ve nihai hale getirilmesi | Birebir Danışmanlık, Literatür İncelemesi ve Değerlendirme, Araştırma Yöntemleri Eğitimi, Uygulamalı Veri Toplama ve Analiz, Tez Sunumu ve Savunma Provası |
13 | Tez sunumunun planlanması ve görsel materyal hazırlığı | Birebir Danışmanlık, Literatür İncelemesi ve Değerlendirme, Araştırma Yöntemleri Eğitimi, Uygulamalı Veri Toplama ve Analiz, Tez Sunumu ve Savunma Provası |
14 | Tez savunmasına yönelik hazırlık ve prova çalışmaları | Birebir Danışmanlık, Literatür İncelemesi ve Değerlendirme, Araştırma Yöntemleri Eğitimi, Uygulamalı Veri Toplama ve Analiz, Tez Sunumu ve Savunma Provası |
15 | Genel tekrar ve geri bildirimlerin uygulanması | Birebir Danışmanlık, Literatür İncelemesi ve Değerlendirme, Araştırma Yöntemleri Eğitimi, Uygulamalı Veri Toplama ve Analiz, Tez Sunumu ve Savunma Provası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar (PC veya dizüstü bilgisayar), Akademik yazım kılavuzları (APA, Chicago, vb.), İntihal tespit yazılımları (Turnitin, iThenticate), Veri analiz programları (SPSS, NVivo, MAXQDA, R, Python), Elektronik kaynaklar ve veri tabanları (Google Scholar, Web of Science, Scopus), Online toplantı ve danışmanlık araçları (Zoom, Microsoft Teams). |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 0 | ||
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 15 | 5 | 75 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 15 | 5 | 75 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 15 | 5 | 75 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 15 | 5 | 75 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 303 |