|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI YÜKSEK LİSANS (ÖNERİLEN) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin temel amacı, öğrencilerin tez konularıyla ilgili derinlemesine bilgi edinmelerini sağlamak, bilimsel araştırma yöntemlerini etkin bir şekilde kullanmalarını teşvik etmek ve bilimsel etik ile çalışma disiplinini kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yüksek lisans düzeyindeki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
PÇ-1 Bilimsel araştırma yöntemlerini ve süreçlerini anlayarak, bu yöntemleri spor bilimleri alanında uygulayabilir. PÇ-3 Spor bilimleri ile ilgili veri toplama, analiz ve raporlama süreçlerini etkili bir şekilde gerçekleştirebilir. PÇ-7 Araştırma ve yayın etiğine uygun olarak bilimsel çalışmalar gerçekleştirebilir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili sorunları çözebilir. |
PÇ-3 Spor bilimleri ile ilgili veri toplama, analiz ve raporlama süreçlerini etkili bir şekilde gerçekleştirebilir. PÇ-7 Araştırma ve yayın etiğine uygun olarak bilimsel çalışmalar gerçekleştirebilir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir. |
PÇ-1 Bilimsel araştırma yöntemlerini ve süreçlerini anlayarak, bu yöntemleri spor bilimleri alanında uygulayabilir. PÇ-7 Araştırma ve yayın etiğine uygun olarak bilimsel çalışmalar gerçekleştirebilir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Araştırma bulgularını uygun şekilde raporlaştırır ve paydaşlarla paylaşabilir. |
PÇ-1 Bilimsel araştırma yöntemlerini ve süreçlerini anlayarak, bu yöntemleri spor bilimleri alanında uygulayabilir. PÇ-7 Araştırma ve yayın etiğine uygun olarak bilimsel çalışmalar gerçekleştirebilir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Araştırma bulguları doğrultusunda geleceğe yönelik öngörülerde bulunabilir ve çıkarımlar yapabilir. |
PÇ-1 Bilimsel araştırma yöntemlerini ve süreçlerini anlayarak, bu yöntemleri spor bilimleri alanında uygulayabilir. PÇ-7 Araştırma ve yayın etiğine uygun olarak bilimsel çalışmalar gerçekleştirebilir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, tez konusunun belirlenmesini, literatür taramasının yapılmasını, araştırma hipotezlerinin geliştirilmesini, araştırma planının oluşturulmasını ve gerekli materyallerin temin edilmesini; ayrıca deneylerin veya saha çalışmalarının yürütülmesini, toplanan verilerin analizini ve yorumlanmasını, araştırma sonuçlarının raporlanması ve sunulmasını içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tez konusunun belirlenmesi ve problem tanımı | Anlatım ve Tartışma Grup Çalışmaları Literatür Tarama ve Analiz Uygulamalı Sunum Hazırlama Seminer Sunumları ve Geri Bildirimler |
2 | Veri kaynaklarının belirlenmesi ve değerlendirilmesi | Anlatım ve Tartışma Grup Çalışmaları Literatür Tarama ve Analiz Uygulamalı Sunum Hazırlama Seminer Sunumları ve Geri Bildirimler |
3 | Araştırma hipotezlerinin oluşturulması ve planlama | Anlatım ve Tartışma Grup Çalışmaları Literatür Tarama ve Analiz Uygulamalı Sunum Hazırlama Seminer Sunumları ve Geri Bildirimler |
4 | Araştırma yöntemlerinin seçilmesi ve materyal temini | Anlatım ve Tartışma Grup Çalışmaları Literatür Tarama ve Analiz Uygulamalı Sunum Hazırlama Seminer Sunumları ve Geri Bildirimler |
5 | Deney veya saha çalışmasının tasarlanması ve uygulanması | Anlatım ve Tartışma Grup Çalışmaları Literatür Tarama ve Analiz Uygulamalı Sunum Hazırlama Seminer Sunumları ve Geri Bildirimler |
6 | Veri toplama sürecinin başlatılması ve yönetimi | Anlatım ve Tartışma Grup Çalışmaları Literatür Tarama ve Analiz Uygulamalı Sunum Hazırlama Seminer Sunumları ve Geri Bildirimler |
7 | Araştırma sürecinde etik ilkelerin uygulanması | Anlatım ve Tartışma Grup Çalışmaları Literatür Tarama ve Analiz Uygulamalı Sunum Hazırlama Seminer Sunumları ve Geri Bildirimler |
8 | Ara Sınav | |
9 | Toplanan verilerin analizi için istatistiksel yöntemlerin uygulanması | Anlatım ve Tartışma Grup Çalışmaları Literatür Tarama ve Analiz Uygulamalı Sunum Hazırlama Seminer Sunumları ve Geri Bildirimler |
10 | Analiz sonuçlarının yorumlanması ve raporlanması | Anlatım ve Tartışma Grup Çalışmaları Literatür Tarama ve Analiz Uygulamalı Sunum Hazırlama Seminer Sunumları ve Geri Bildirimler |
11 | Araştırma sürecinde karşılaşılan sorunların değerlendirilmesi | Anlatım ve Tartışma Grup Çalışmaları Literatür Tarama ve Analiz Uygulamalı Sunum Hazırlama Seminer Sunumları ve Geri Bildirimler |
12 | Araştırma sonuçlarının bilimsel formatta yazımı | Anlatım ve Tartışma Grup Çalışmaları Literatür Tarama ve Analiz Uygulamalı Sunum Hazırlama Seminer Sunumları ve Geri Bildirimler |
13 | Araştırma bulgularının sunuma hazırlanması | Anlatım ve Tartışma Grup Çalışmaları Literatür Tarama ve Analiz Uygulamalı Sunum Hazırlama Seminer Sunumları ve Geri Bildirimler |
14 | Araştırma bulgularının sunulması ve tartışılması | Anlatım ve Tartışma Grup Çalışmaları Literatür Tarama ve Analiz Uygulamalı Sunum Hazırlama Seminer Sunumları ve Geri Bildirimler |
15 | Genel tekrar ve geri bildirimlerle düzenlemeler | Anlatım ve Tartışma Grup Çalışmaları Literatür Tarama ve Analiz Uygulamalı Sunum Hazırlama Seminer Sunumları ve Geri Bildirimler |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar ve internet bağlantısı Akademik makaleler, kitaplar ve tezler Elektronik veri tabanları (YÖK Tez, PubMed, Scopus, Web of Science) Danışman görüşme notları ve rapor formları Veri analiz yazılımları (SPSS, R, NVivo vb.) Online seminer ve konferans kayıtları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 0 | ||
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 25 | 7 | 175 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 15 | 5 | 75 |
c) Performans Ödevi | 10 | 5 | 50 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 10 | 5 | 50 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 15 | 5 | 75 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 15 | 7 | 105 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 15 | 5 | 75 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 607 |