|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ ANA BİLİM DALI DOKTORA(ÖNERİLEN PROGRAM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NİLÜFER KÜÇÜKDEVECİ (niluferkucukdeveci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Hidrojen Teknolojileri dersinin amacı, öğrencilerin hidrojen ve ilgili teknolojiler hakkında temel bilgi ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenci yenilenebilir enerjinin ve hidrojen enerjisinin önemini açıklayabilir |
PÇ-5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Hidrojen üretim yöntemlerini bilir ve değerlendirebilir. |
PÇ-2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. PÇ-5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Hidrojen depolama yöntemleri ve sınırlamalarını bilebilir ve değerlendirir. |
PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. PÇ-5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. PÇ-6 Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Yakıt pillerinin önemini, kullanım alanlarını, avantajlarını ve dezavantajlarını bilir. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. PÇ-5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. PÇ-6 Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | hidrojenli enerji üreteçlerini ve termodinamiklerini bilir. |
PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. PÇ-5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Hidrojen ve üretim yöntemleri, hidrojen üretimi, hidrojen depolama ve sorunlar, yakıt pilleri, hidrojen enerji tüketimi, hidrojenli enerji üreteçleri, geleceğin yakıtı hidrojen, hidrojenli enerji üreticilerin termodinamiği, hidrojen sistem seçimi konularını içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yenilenebilir enerjinin ve hidrojenin önemi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Hidrojen ve üretim yöntemleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Hidrojen üretimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Hidrojen depolama ve sorunlar | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Yakıt pilleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Yakıt pillerinin üretim yöntemleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | Yakıt pillerinin kullanım alanları, avantajları dezavantajları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hidrojen enerjinin kullanım alanları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Hidrojen enerji tüketimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Hidrojenli enerji üreteçleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | Geleceğin yakıtı hidrojen | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | Hidrojenli enerji üreticilerin termodinamiği | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Hidrojen sistem seçimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | Ni-MH pilleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Hydrogen as a Future Energy Carrier by Andreas Züttel (Editor), Andreas Borgschulte (Editor), Louis Schlapbach (Editor), 2008, Wiley | |
2 | Introduction to Hydrogen Technology by Roman J. Press, K. S. V. Santhanam, Massoud J. Miri, Alla V. Bailey, Gerald A. Takacs, 2008, Wiley | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon, tahta. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 172 |