| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Yetenekle ilgili kavramları bilir. |
PÇ-11 Spor bilimlerinde multidisipliner yaklaşımları benimseyerek, farklı disiplinlerle iş birliği yapabilir. PÇ-14 Eğitim teknolojilerini kullanarak, spor bilimlerinde dijital ve yenilikçi öğretim modelleri geliştirebilir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
Yetenek seçiminde kullanılan testleri uygular. |
PÇ-6 Farklı yaş grupları ve seviyelere uygun antrenman metodolojileri oluşturabilir ve uygulayabilir. PÇ-10 Dijital spor teknolojilerini ve veri analitiğini kullanarak sporcuların performansını değerlendirebilir ve iyileştirme çalışmaları yapabilir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 |
Yetenek seçiminin amaç ve hedeflerini bilir. |
PÇ-4 Antrenman programlarını bilimsel ilkeler doğrultusunda planlayabilir ve bireysel ya da takım düzeyinde uygulayabilir. PÇ-11 Spor bilimlerinde multidisipliner yaklaşımları benimseyerek, farklı disiplinlerle iş birliği yapabilir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 |
Yetenekli sporcuların özelliklerini tanır. |
PÇ-12 Performans analizi ve değerlendirme süreçlerini uygulayabilir ve sporcuların gelişimini destekleyebilir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 |
Dayanıklılığın önemini açıklar. |
PÇ-2 Egzersiz fizyolojisi ve antrenman bilimi konularında derinlemesine bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi uygulamalı çalışmalarında kullanabilir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-6 |
Çocuklarda kuvvet gelişiminin önemini açıklar. |
PÇ-2 Egzersiz fizyolojisi ve antrenman bilimi konularında derinlemesine bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi uygulamalı çalışmalarında kullanabilir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-7 |
Beceri antrenmanının aşamalarını, çocukların gelişim süreciyle bağlantılı şekilde oluşturur. |
PÇ-12 Performans analizi ve değerlendirme süreçlerini uygulayabilir ve sporcuların gelişimini destekleyebilir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-8 |
Yetenek seçim modelleri oluşturur. |
PÇ-14 Eğitim teknolojilerini kullanarak, spor bilimlerinde dijital ve yenilikçi öğretim modelleri geliştirebilir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-9 |
Engelli sporcuların gelişim süreçlerine sporun etkilerini açıklar. |
PÇ-11 Spor bilimlerinde multidisipliner yaklaşımları benimseyerek, farklı disiplinlerle iş birliği yapabilir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-10 |
Yetenek seçim aşamalarını tasarlar. |
PÇ-14 Eğitim teknolojilerini kullanarak, spor bilimlerinde dijital ve yenilikçi öğretim modelleri geliştirebilir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Sporda yetenek seçimi ve önemi, yetenek belirlemede temel prensipler, yetenek seçiminde yeni yaklaşımlar, yetenek tanımlama metotları ve güncel testler, yetenek seçim süreçleri ve ulusal/uluslararası çalışmalar, sportif performansta etkili öğeler, çeşitli spor dallarında yetenek belirleme ölçütleri ve sıklıkla kullanılan test modellerinin (motor performans, aerobik, anaerobik, psikolojik testler) öğretilmesini kapsar.
|
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Ara Sınav |
|
| 2 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
|