|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI YÜKSEK LİSANS (ÖNERİLEN) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders, egzersiz ve sporun psikolojik yönlerini ele alarak, öğrencilerin bireylerin fiziksel aktiviteye katılımını etkileyen psikolojik faktörleri anlamalarını sağlamayı amaçlar. Ayrıca, sporcuların performansını artırmaya yönelik psikolojik stratejiler geliştirme ve uygulama becerileri kazandırır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Egzersiz ve spor psikolojisinin temel kavramlarını ve teorilerini açıklar. |
PÇ-2 Egzersiz fizyolojisi ve antrenman bilimi konularında derinlemesine bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi uygulamalı çalışmalarında kullanabilir. PÇ-13 Spor yönetimi ve organizasyonu alanında teorik bilgiye sahip olur ve bunu spor endüstrisinde uygulayabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sporcuların motivasyonunu artıran psikolojik stratejileri uygular. |
PÇ-8 Spor psikolojisi, liderlik ve motivasyon konularında bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi sporcularla çalışırken kullanabilir. PÇ-13 Spor yönetimi ve organizasyonu alanında teorik bilgiye sahip olur ve bunu spor endüstrisinde uygulayabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Stres ve kaygının spor performansı üzerindeki etkilerini değerlendirir ve bu durumlarla başa çıkma tekniklerini kullanır. |
PÇ-8 Spor psikolojisi, liderlik ve motivasyon konularında bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi sporcularla çalışırken kullanabilir. PÇ-11 Spor bilimlerinde multidisipliner yaklaşımları benimseyerek, farklı disiplinlerle iş birliği yapabilir. PÇ-13 Spor yönetimi ve organizasyonu alanında teorik bilgiye sahip olur ve bunu spor endüstrisinde uygulayabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Zihinsel antrenman tekniklerini öğrenir ve uygulamalı olarak geliştirir. |
PÇ-8 Spor psikolojisi, liderlik ve motivasyon konularında bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi sporcularla çalışırken kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Grup dinamikleri ve takım içi iletişim becerilerini yönetir. |
PÇ-8 Spor psikolojisi, liderlik ve motivasyon konularında bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi sporcularla çalışırken kullanabilir. PÇ-13 Spor yönetimi ve organizasyonu alanında teorik bilgiye sahip olur ve bunu spor endüstrisinde uygulayabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Fiziksel aktivite ve psikolojik iyi oluş arasındaki ilişkiyi analiz eder. |
PÇ-13 Spor yönetimi ve organizasyonu alanında teorik bilgiye sahip olur ve bunu spor endüstrisinde uygulayabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Spor psikolojisinde etik ilkeleri bilir ve profesyonel uygulamalarda bu ilkelere uygun davranır. |
PÇ-13 Spor yönetimi ve organizasyonu alanında teorik bilgiye sahip olur ve bunu spor endüstrisinde uygulayabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Egzersiz ve spor psikolojisinin temel kavramları; motivasyon teorileri ve spor performansı üzerindeki etkileri; zihinsel antrenman, hedef belirleme, imgeleme ve gevşeme teknikleri; stres, kaygı ve spor performansı ilişkisi; grup dinamikleri ve takım içi iletişim; öz-yeterlik, özgüven ve öz düzenleme stratejileri; fiziksel aktivite ve psikolojik iyi oluş; sporcularda psikolojik dayanıklılık geliştirme yöntemleri; egzersizin depresyon, anksiyete ve stres yönetimindeki rolü; spor psikolojisinde etik ilkeler ve profesyonel uygulamalar; sporda liderlik ve koçluk psikolojisi; performans geliştirme ve zihinsel hazırlık tekniklerinin uygulamalı çalışmaları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Egzersiz ve spor psikolojisine giriş: Temel kavramlar ve teoriler | Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Çalışmalar, Grup Çalışmaları, Vaka Analizleri ve Proje Sunumları |
2 | Motivasyon teorileri ve spor performansı üzerindeki etkileri | Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Çalışmalar, Grup Çalışmaları, Vaka Analizleri ve Proje Sunumları |
3 | Zihinsel antrenman: Hedef belirleme ve imgeleme teknikleri | Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Çalışmalar, Grup Çalışmaları, Vaka Analizleri ve Proje Sunumları |
4 | Stres, kaygı ve spor performansı ilişkisi | Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Çalışmalar, Grup Çalışmaları, Vaka Analizleri ve Proje Sunumları |
5 | Grup dinamikleri ve takım içi iletişim | Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Çalışmalar, Grup Çalışmaları, Vaka Analizleri ve Proje Sunumları |
6 | Öz-yeterlik ve özgüvenin spor performansına etkileri | Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Çalışmalar, Grup Çalışmaları, Vaka Analizleri ve Proje Sunumları |
7 | Fiziksel aktivite ve psikolojik iyi oluş ilişkisi | Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Çalışmalar, Grup Çalışmaları, Vaka Analizleri ve Proje Sunumları |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sporcularda psikolojik dayanıklılık geliştirme yöntemleri | Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Çalışmalar, Grup Çalışmaları, Vaka Analizleri ve Proje Sunumları |
10 | Egzersizin depresyon ve stres yönetimindeki rolü | Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Çalışmalar, Grup Çalışmaları, Vaka Analizleri ve Proje Sunumları |
11 | Spor psikolojisinde etik ilkeler ve profesyonel uygulamalar | Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Çalışmalar, Grup Çalışmaları, Vaka Analizleri ve Proje Sunumları |
12 | Sporda liderlik ve koçluk psikolojisi | Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Çalışmalar, Grup Çalışmaları, Vaka Analizleri ve Proje Sunumları |
13 | Performans geliştirme için zihinsel hazırlık teknikleri | Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Çalışmalar, Grup Çalışmaları, Vaka Analizleri ve Proje Sunumları |
14 | Spor psikolojisinde vaka analizleri ve uygulamalı çalışmalar | Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Çalışmalar, Grup Çalışmaları, Vaka Analizleri ve Proje Sunumları |
15 | Proje sunumları ve grup değerlendirmeleri | Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Çalışmalar, Grup Çalışmaları, Vaka Analizleri ve Proje Sunumları |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 14 | 4 | 56 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 156 |