Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MESLEK YÜKSEKOKULU / UYE250 - BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI

Kodu: UYE250 Adı: İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM Teorik+Uygulama: 5+0 AKTS: 24
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FETHULLAH MUSTAFA AKALP (fmakalp@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilerin iş hayatına başlamadan önce mesleki alanda ilgilerini test etme olanağı sunma, öğrencilerin elde ettikleri teorik bilgileri uygulamaya aktarma becerisi ile mesleki alanda yeteneklerini geliştirme imkânı sağlamak, öğrencilerin akademik ortamdan çalışma ortamına uyum sağlamasına katkı yapmak ve öğrencilerin sorumluluk anlayışlarını artırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Çalışma alanı ile ilgili olarak yasal, mesleki ve etik çerçeve hakkında açıklama yapabilir. PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur
PÇ-2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur
PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır
PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır
PÇ-5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir
PÇ-6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder
PÇ-7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır
PÇ-8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir
PÇ-9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir
PÇ-11 Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar
PÇ-12 Web programlama teknolojilerini açıklar ve uygular
PÇ-13 Veri tabanı tasarımı ve yönetimini gerçekleştirir
PÇ-14 Yazılımları test eder ve hataları giderir
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Mesleğiyle ilgili problemleri çözebilir. PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur
PÇ-2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur
PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır
PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır
PÇ-5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir
PÇ-6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder
PÇ-7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır
PÇ-8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir
PÇ-9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir
PÇ-11 Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar
PÇ-12 Web programlama teknolojilerini açıklar ve uygular
PÇ-13 Veri tabanı tasarımı ve yönetimini gerçekleştirir
PÇ-14 Yazılımları test eder ve hataları giderir
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Mesleki kabiliyetlerini mesleği ile ilgili değişik alanlarda kullanabilir. PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur
PÇ-2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur
PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır
PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır
PÇ-5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir
PÇ-6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder
PÇ-7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır
PÇ-8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir
PÇ-9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir
PÇ-11 Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar
PÇ-12 Web programlama teknolojilerini açıklar ve uygular
PÇ-13 Veri tabanı tasarımı ve yönetimini gerçekleştirir
PÇ-14 Yazılımları test eder ve hataları giderir
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Mesleği ile ilgili alanlarda organizasyonel yetenekleri kullanarak işle ilgili ve kişiler arası problemleri çözebilir. PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur
PÇ-2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur
PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır
PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır
PÇ-5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir
PÇ-6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder
PÇ-7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır
PÇ-8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir
PÇ-9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir
PÇ-11 Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar
PÇ-12 Web programlama teknolojilerini açıklar ve uygular
PÇ-13 Veri tabanı tasarımı ve yönetimini gerçekleştirir
PÇ-14 Yazılımları test eder ve hataları giderir
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Eğitim programı esnasında edinilen teorik bilgilerin uygulama aşamasına geçirilmesi ve öğrencilerin çalışma ortamını deneyimlemeleri amacı ile, bütün eğitim planını kapsamaktadır. Bu sayede öğrenciler sektörde kendisinden beklenenleri öğrenir ve eksikliklerini çalışma ortamında öğrenerek giderir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. İş yeri uygulaması, Grup çalışması, Pratik uygulama
2 Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. İş yeri uygulaması, Grup çalışması, Pratik uygulama
3 Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. İş yeri uygulaması, Grup çalışması, Pratik uygulama
4 Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. İş yeri uygulaması, Grup çalışması, Pratik uygulama
5 Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. İş yeri uygulaması, Grup çalışması, Pratik uygulama
6 Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. İş yeri uygulaması, Grup çalışması, Pratik uygulama
7 Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. İş yeri uygulaması, Grup çalışması, Pratik uygulama
8 Ara Sınav
9 Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. İş yeri uygulaması, Grup çalışması, Pratik uygulama
10 Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. İş yeri uygulaması, Grup çalışması, Pratik uygulama
11 Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. İş yeri uygulaması, Grup çalışması, Pratik uygulama
12 Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. İş yeri uygulaması, Grup çalışması, Pratik uygulama
13 Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. İş yeri uygulaması, Grup çalışması, Pratik uygulama
14 Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. İş yeri uygulaması, Grup çalışması, Pratik uygulama
15 Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. İş yeri uygulaması, Grup çalışması, Pratik uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Çalışılan iş yerinde verilen kitap, teknik doküman ve diğer dokümanlar.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Çalışan iş yerindeki araç-gereç ve malzemeler

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav 1 1 40
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor 1 1 30
6.Seminer
7.Performans Ödevi 1 1 30
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 40 14 560
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
İş Yeri Uygulaması 12 14 168
0
Toplam İş Yükü 728