|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FETHULLAH MUSTAFA AKALP (fmakalp@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin iş hayatına başlamadan önce mesleki alanda ilgilerini test etme olanağı sunma, öğrencilerin elde ettikleri teorik bilgileri uygulamaya aktarma becerisi ile mesleki alanda yeteneklerini geliştirme imkânı sağlamak, öğrencilerin akademik ortamdan çalışma ortamına uyum sağlamasına katkı yapmak ve öğrencilerin sorumluluk anlayışlarını artırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çalışma alanı ile ilgili olarak yasal, mesleki ve etik çerçeve hakkında açıklama yapabilir. |
PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur PÇ-2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır PÇ-5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir PÇ-6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder PÇ-7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır PÇ-8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir PÇ-9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir PÇ-11 Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar PÇ-12 Web programlama teknolojilerini açıklar ve uygular PÇ-13 Veri tabanı tasarımı ve yönetimini gerçekleştirir PÇ-14 Yazılımları test eder ve hataları giderir |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Mesleğiyle ilgili problemleri çözebilir. |
PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur PÇ-2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır PÇ-5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir PÇ-6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder PÇ-7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır PÇ-8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir PÇ-9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir PÇ-11 Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar PÇ-12 Web programlama teknolojilerini açıklar ve uygular PÇ-13 Veri tabanı tasarımı ve yönetimini gerçekleştirir PÇ-14 Yazılımları test eder ve hataları giderir |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Mesleki kabiliyetlerini mesleği ile ilgili değişik alanlarda kullanabilir. |
PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur PÇ-2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır PÇ-5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir PÇ-6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder PÇ-7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır PÇ-8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir PÇ-9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir PÇ-11 Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar PÇ-12 Web programlama teknolojilerini açıklar ve uygular PÇ-13 Veri tabanı tasarımı ve yönetimini gerçekleştirir PÇ-14 Yazılımları test eder ve hataları giderir |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Mesleği ile ilgili alanlarda organizasyonel yetenekleri kullanarak işle ilgili ve kişiler arası problemleri çözebilir. |
PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur PÇ-2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır PÇ-5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir PÇ-6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder PÇ-7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır PÇ-8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir PÇ-9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir PÇ-11 Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar PÇ-12 Web programlama teknolojilerini açıklar ve uygular PÇ-13 Veri tabanı tasarımı ve yönetimini gerçekleştirir PÇ-14 Yazılımları test eder ve hataları giderir |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Eğitim programı esnasında edinilen teorik bilgilerin uygulama aşamasına geçirilmesi ve öğrencilerin çalışma ortamını deneyimlemeleri amacı ile, bütün eğitim planını kapsamaktadır. Bu sayede öğrenciler sektörde kendisinden beklenenleri öğrenir ve eksikliklerini çalışma ortamında öğrenerek giderir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. | İş yeri uygulaması, Grup çalışması, Pratik uygulama |
2 | Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. | İş yeri uygulaması, Grup çalışması, Pratik uygulama |
3 | Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. | İş yeri uygulaması, Grup çalışması, Pratik uygulama |
4 | Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. | İş yeri uygulaması, Grup çalışması, Pratik uygulama |
5 | Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. | İş yeri uygulaması, Grup çalışması, Pratik uygulama |
6 | Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. | İş yeri uygulaması, Grup çalışması, Pratik uygulama |
7 | Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. | İş yeri uygulaması, Grup çalışması, Pratik uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. | İş yeri uygulaması, Grup çalışması, Pratik uygulama |
10 | Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. | İş yeri uygulaması, Grup çalışması, Pratik uygulama |
11 | Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. | İş yeri uygulaması, Grup çalışması, Pratik uygulama |
12 | Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. | İş yeri uygulaması, Grup çalışması, Pratik uygulama |
13 | Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. | İş yeri uygulaması, Grup çalışması, Pratik uygulama |
14 | Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. | İş yeri uygulaması, Grup çalışması, Pratik uygulama |
15 | Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. | İş yeri uygulaması, Grup çalışması, Pratik uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Çalışılan iş yerinde verilen kitap, teknik doküman ve diğer dokümanlar. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Çalışan iş yerindeki araç-gereç ve malzemeler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 1 | 1 | 40 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | 1 | 1 | 30 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 1 | 1 | 30 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 40 | 14 | 560 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
İş Yeri Uygulaması | 12 | 14 | 168 |
0 | |||
Toplam İş Yükü | 728 |