|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BÜRO HİZMETLERİ VE SEKRETERLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HURİ NUR ANAHTAR (nuranahtar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Klasik ve Çağdaş yönetim yaklaşımlarının teorik olarak incelenmesiyle birlikte değişim ve dönüşüm süreci hakkında bir bakış ortaya koyarak öğrencilerin hazırlıklı olunması amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-4 Tüm servislerle ve başka işletmelerin bütün departmanlarıyla takım çalışması yapar. PÇ-7 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder. PÇ-12 Çevre konularına duyarlı ve sosyal ilişkilerde tutarlı davranır. PÇ-13 Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi PÇ-14 Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi PÇ-15 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi PÇ-19 Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi |
||
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yirminci asrın ikinci yarısından itibaren yaşanan teknolojik gelişmeler sonucu ortaya çıkan globalleşme kavramıyla birlikte, gerek işletme gerekse de kamu yönetimlerinin yönetim yaklaşımları da çeşitli değişim ve dönüşümlere uğramıştır. Özellikle 2000’li yıllarla birlikte internet kullanımının yaygınlaşması üretim ve tüketim ilişkilerini dönüştürmüş ve insanı daha fazla merkeze alan yönetim yaklaşımlarının olgunlaşmasını beraberinde getirmiştir. Bu derste; öğrencilerin klasik ve çağdaş yönetim yaklaşımlarını tarihsel arka planlarıyla birlikte öğrenmeleri ve karşılaşacakları olası durumları bu yaklaşımlarla ilişkilendirerek hazırlık sağlamaları amaçlanmaktadır | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çağdaş ve Güncel Kavramların Gelişmesi | Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Toplam Kalite Yönetimi Anlayışı | Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Temel Yetenek, Dış Kaynaklardan Yararlanma | Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Şebeke Organizasyonlar | Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Süreç Yenileme | Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Kıyaslama | Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Küçülme | Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğrenen Organizasyonlar | Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Öğrenen Organizasyonlar | Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Sanal Organizasyonlar | Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Personeli Güçlendirme | Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Seri Uyarlama | Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Risk Yönetimi | Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Yönetişim-Kurumsal Şirket Yönetimi | Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Çağdaş Yönetim Yaklaşımları, Edt. Prof. Dr. İsmail Bakan | |
2 | İşletme Yöneticiliği, Prof. Dr. Tamer Koçel | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | %40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | %60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 8 | 16 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |