|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | EĞİTİMDE YAPAY ZEKA TEKNOLOJİLERİ(TEZLİ YÜKSEK LİSANS ÖNERİLEN) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OZAN COŞKUNSERÇE (coskunserce@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders, öğrencilerin yapay zekanın eğitimde kullanımına ilişkin mevcut politika, uygulama ve teknolojileri anlamalarını; yapay zeka kullanımının eğitim alanında yarattığı değişiklikleri analiz edebilmelerini ve bu değişiklikleri eğitimin kalitesini artıracak şekilde doğru yönde yönlendiren uygulamaları geliştirebilmelerini amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yapay zekanın eğitim alanındaki temel kavramlarını, kuramsal yaklaşımlarını ve tarihsel gelişimini açıklayabilir. |
PÇ-1 Eğitimde yapay zeka teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Eğitimde yapay zeka teknolojilerinin sunduğu uygulamaları ve rollerini analiz edebilir. |
PÇ-1 Eğitimde yapay zeka teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Eğitimde yapay zeka kullanımı ile ilgili teknolojik ve pedagojik yaklaşımları karşılaştırabilir. |
PÇ-1 Eğitimde yapay zeka teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir. PÇ-5 Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Yapay zeka destekli öğretim materyalleri ve yöntemlerine ilişkin örnekleri değerlendirebilir. |
PÇ-1 Eğitimde yapay zeka teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir. PÇ-4 Öğretmenlik mesleği ve eğitimde yapay zeka teknolojileriyle ilgili yöntem ve teknikler ile mevcut kaynakları etkin kullanarak bireysel farklılıklara uygun öğrenme-öğretme ortamları tasarlar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, yapay zekanın eğitim alanındaki temel kavramları, tarihsel gelişimi ve kullanım alanları; eğitimde yapay zekanın rolleri ve eğitsel uygulamaları; yapay zeka destekli öğretim materyalleri ve öğrenme ortamları; eğitimde yapay zeka uygulamalarına ilişkin teknolojik ve pedagojik yaklaşımlar; ölçme ve değerlendirme süreçlerinde yapay zeka kullanımı; makine öğrenmesi ve büyük veri analitiğinin eğitime etkileri; chatbotların eğitimde ve öğrenme asistanı olarak kullanımı; kişiselleştirilmiş öğrenme sistemleri ve adaptif öğrenme ortamları; eğitimde yapay zeka kullanımına yönelik etik, sosyal ve kültürel sorumluluklar; ve yapay zekanın eğitimdeki geleceğine ilişkin eğilimler konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ara Sınav | |
2 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, makaleler, bilgisayar, projeksiyon cihazı. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | 12 | 1 | 10 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 15 | 1 | 10 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 10 | 2 | 20 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 10 | 2 | 20 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 12 | 1 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 176 |