Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / EGT503 - EĞİTİMDE YAPAY ZEKA TEKNOLOJİLERİ(TEZLİ YÜKSEK LİSANS ÖNERİLEN)

Kodu: EGT503 Adı: EĞİTİMDE YAPAY ZEKA UYGULAMALARI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü EĞİTİMDE YAPAY ZEKA TEKNOLOJİLERİ(TEZLİ YÜKSEK LİSANS ÖNERİLEN)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı OZAN COŞKUNSERÇE (coskunserce@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu ders, öğrencilerin yapay zekanın eğitimde kullanımına ilişkin mevcut politika, uygulama ve teknolojileri anlamalarını; yapay zeka kullanımının eğitim alanında yarattığı değişiklikleri analiz edebilmelerini ve bu değişiklikleri eğitimin kalitesini artıracak şekilde doğru yönde yönlendiren uygulamaları geliştirebilmelerini amaçlamaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Yapay zekanın eğitim alanındaki temel kavramlarını, kuramsal yaklaşımlarını ve tarihsel gelişimini açıklayabilir. PÇ-1 Eğitimde yapay zeka teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Eğitimde yapay zeka teknolojilerinin sunduğu uygulamaları ve rollerini analiz edebilir. PÇ-1 Eğitimde yapay zeka teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Eğitimde yapay zeka kullanımı ile ilgili teknolojik ve pedagojik yaklaşımları karşılaştırabilir. PÇ-1 Eğitimde yapay zeka teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir.
PÇ-5 Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Yapay zeka destekli öğretim materyalleri ve yöntemlerine ilişkin örnekleri değerlendirebilir. PÇ-1 Eğitimde yapay zeka teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir.
PÇ-4 Öğretmenlik mesleği ve eğitimde yapay zeka teknolojileriyle ilgili yöntem ve teknikler ile mevcut kaynakları etkin kullanarak bireysel farklılıklara uygun öğrenme-öğretme ortamları tasarlar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, yapay zekanın eğitim alanındaki temel kavramları, tarihsel gelişimi ve kullanım alanları; eğitimde yapay zekanın rolleri ve eğitsel uygulamaları; yapay zeka destekli öğretim materyalleri ve öğrenme ortamları; eğitimde yapay zeka uygulamalarına ilişkin teknolojik ve pedagojik yaklaşımlar; ölçme ve değerlendirme süreçlerinde yapay zeka kullanımı; makine öğrenmesi ve büyük veri analitiğinin eğitime etkileri; chatbotların eğitimde ve öğrenme asistanı olarak kullanımı; kişiselleştirilmiş öğrenme sistemleri ve adaptif öğrenme ortamları; eğitimde yapay zeka kullanımına yönelik etik, sosyal ve kültürel sorumluluklar; ve yapay zekanın eğitimdeki geleceğine ilişkin eğilimler konularını kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ara Sınav
2 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, makaleler, bilgisayar, projeksiyon cihazı.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor 12 1 10
6.Seminer
7.Performans Ödevi 15 1 10
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 40

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 10 2 20
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 10 2 20
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 10 1 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 12 1 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 176