|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | EĞİTİMDE YAPAY ZEKA TEKNOLOJİLERİ(TEZLİ YÜKSEK LİSANS ÖNERİLEN) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÖKÇE BECİT (gokcebi@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin: Yapay zekâ teknolojilerinin temel kavramlarını ve çalışma biçimlerini anlamasını, Yapay zekâ sistemlerinin eğitim, sağlık, hukuk, iletişim gibi alanlardaki etkilerini analiz edebilmesini, Algoritmik düşünme, veri bilinci, modelleme ve önyargı farkındalığı gibi becerileri edinmesini, Yapay zekânın etik, sosyal ve kültürel etkilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmesini, Yapay Zeka sistemlerini bilinçli, sorumlu ve topluma duyarlı bir şekilde kullanma yetkinliği kazanmasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yapay zekâ teknolojilerinin temel kavramlarını açıklar ve farklı yapay zekâ türlerini sınıflandırır. |
PÇ-1 Eğitimde yapay zeka teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Yapay zekâ sistemlerinin eğitim, sağlık ve iletişim gibi alanlarda kullanımlarını örneklerle değerlendirir. |
PÇ-1 Eğitimde yapay zeka teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir. PÇ-9 Eğitimde yapay zeka teknolojileri ile farklı disiplinleri bütünleştirir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Yapay zekâ uygulamalarının sosyal, kültürel ve etik etkilerini eleştirel bir yaklaşımla tartışır. |
PÇ-8 Eğitimde yapay zeka teknolojileri ile ilgili çalışmaları etik değerleri dikkate alarak, eleştirel bakış açısı ile değerlendirir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Yapay zekâ araçlarını sorumlu ve bilinçli bir şekilde kullanma becerisi kazanır. |
PÇ-11 Öğrenme ve öğretme ortamlarında yapay zeka teknolojilerini etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders değişen okuryazarlık türleri, dijital vatandaş, dijital okuryazar kavramları, yapay zeka okuryazarlığı, yapay zeka türleri ve temel kavramlar, eğitimde yapay zeka uygulamaları, yapay zeka okuryazarlığının dayandığı temel ilkeler, yapay zeka okuryazarlığının gerektirdiği temel yeterlilik ve beceriler, yapay zeka teknolojilerinin olumlu ve/veya olumsuz etkilerine yönelik çözüm yolları konularını içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Okuryazarlık ve değişen okuryazarlık kavramı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
2 | Yapay Zekâya Giriş, Yapay Zekânın Tarihçesi ve Gelişim Süreci | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
3 | Yapay Zekâ ve İnsan Bilgisayar etkileşimi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
4 | Yapay Zekânın Toplum Üzerindeki Etkileri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
5 | Yapay Zekâ ile Etkileşim: Chatbotlar, Asistanlar, Rehberler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
6 | Güncel Üretken Yapay Zeka Araçları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
7 | Yapay Zeka ve Eğitimin Geleceği | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yapay Zeka Okuryazarlığı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
10 | Yapay Zeka Okuryazarlığı: Güvenlik | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
11 | Yapay Zeka Okuryazarlığı: Etik ve Yasal Durum | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
12 | Yapay Zeka Okuryazarlığı: Risk ve Fırsatlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
13 | Proje Hazırlıkları: Toplumsal Sorunlara AI Tabanlı Çözüm Önerileri | Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
14 | Öğrenci Proje Sunumları ve Genel Değerlendirme | Proje Sunumu |
15 | Öğrenci Proje Sunumları ve Genel Değerlendirme | Proje Sunumu |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | YAPAY ZEKÂ OKURYAZARLIĞI, NOBEL YAYINCILIK | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, makaleler, bilgisayar, projeksiyon cihazı. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 15 | 2 | 60 |
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 162 |