|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | EĞİTİMDE YAPAY ZEKA TEKNOLOJİLERİ(TEZLİ YÜKSEK LİSANS ÖNERİLEN) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ŞEYHMUS AYDOĞDU (saydogdu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı öğrencilerin bilimsel bir araştırmanın problemi ışığında alanyazın taraması yapabilmesi; proje planlayabilmesi; proje önerisi hazırlayabilmesi ve projeyi sonuçlandırabilmesidir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olarak alanyazın incelemesi yapabilir |
PÇ-1 Eğitimde yapay zeka teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bu bilgiyi sorumlu biçimde kullanma tutumu geliştirir. PÇ-5 Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahiptir. PÇ-6 Araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak bağımsız veya bir takımın üyesi olarak bilimsel çalışmalar planlar ve yürütür. PÇ-7 Bilimsel araştırmalarda veri toplama araçlarını geliştirir, uygular ve topladığı verileri istatistiksel yöntemlerle analiz eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Farklı disiplinlere göre özgün alanyazın taraması yapabilir. |
PÇ-5 Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahiptir. PÇ-6 Araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak bağımsız veya bir takımın üyesi olarak bilimsel çalışmalar planlar ve yürütür. PÇ-9 Eğitimde yapay zeka teknolojileri ile farklı disiplinleri bütünleştirir ve iş birliğine açık bir tutum sergiler. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Eğitim alanı ile ilgili bilimsel kaynakları tarayabilir |
PÇ-4 Öğretmenlik mesleği ve eğitimde yapay zeka teknolojileriyle ilgili yöntem ve teknikler ile mevcut kaynakları etkin kullanarak bireysel farklılıklara uygun öğrenme-öğretme ortamları tasarlar ve bu ortamlarda etik duyarlılıkla hareket eder. PÇ-6 Araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak bağımsız veya bir takımın üyesi olarak bilimsel çalışmalar planlar ve yürütür. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders akademik araştırmalarda alan yazın incelemesi, farklı programlarda alanyazın imcelemesinin unsurlarını, araştırma odağının oluşturulmasını, bibliyografi yazmayı, ve alanyazın incelemesi raporu hazırlamayı içermektedir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Alanyazın incelemesine giriş: Tanımı, kapsamı, önemi ve araştırma türleri | Anlatım, Tartışma, Kavram Haritası |
| 2 | Alanyazın incelemesinde bağlam ve özgünlük: Alan bazlı yaklaşımlar | Vaka İncelemesi, Grup Tartışması, Yansıtıcı Yazma |
| 3 | Araştırma odağı oluşturma: Problemin konumlandırılması | Problem Temelli Öğrenme, Atölye Çalışması |
| 4 | Alanyazın yapısının tasarımı: Kavramsal çerçeve oluşturma | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 5 | Açıklayıcı bibliyografi: Kaynakların içeriğine dayalı analiz | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 6 | Tematik bibliyografi: Literatürün konu başlıklarına göre gruplanması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Küçük Grup Sunumu |
| 7 | Delil oluşturma: Alanyazında görüş ve bulgu birikimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Analiz ve sentez: Temaları ve boşlukları tespit etme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 10 | Bilgi haritası ve yapı planı oluşturma | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 11 | Giriş ve yöntem bölümü yazımı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 12 | Bulgular ve tartışma bölümleri yazımı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 13 | Alanyazın taslağına geri bildirim ve düzenleme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 14 | Akademik yazım kuralları ve etik | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 15 | Final projesinin sunumu ve değerlendirilmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Ocak, M.A. (2021). Alanyazın incelemesi. Nobel Akademi Yayıncılık | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Notları, Bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 10 | 40 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 184 | ||