Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / EGT508 - EĞİTİMDE YAPAY ZEKA TEKNOLOJİLERİ(TEZLİ YÜKSEK LİSANS ÖNERİLEN)

Kodu: EGT508 Adı: BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ ÖĞRETİM İÇİN YAPAY ZEKA TEKNİKLERİ Teorik+Uygulama: 2+1 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü EĞİTİMDE YAPAY ZEKA TEKNOLOJİLERİ(TEZLİ YÜKSEK LİSANS ÖNERİLEN)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ŞEYHMUS AYDOĞDU (saydogdu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilere bireyselleştirilmiş öğretim yöntemlerinin geliştirilmesinde kullanılan yapay zeka (YZ) tekniklerini öğretmektir. Öğrenciler, yapay zeka algoritmaları ve yöntemlerini kullanarak, öğrenenlerin ihtiyaçlarına göre uyarlanmış öğrenme deneyimleri yaratmak için gerekli bilgi ve becerileri kazanacaklardır. Ders, YZ'nin eğitimde nasıl kullanılabileceğini, öğrenci performansını tahmin etmeyi, öğrenme yollarını kişiselleştirmeyi ve veri odaklı kararlar almayı kapsayacaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğrenme verilerini analiz ederek öğrenci performansını izleyebilir, kişiselleştirilmiş öğrenme yolları oluşturabilir ve öğrenci profilleri geliştirebilirler. PÇ-1 Eğitimde yapay zeka teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir.
PÇ-2 Öğrenmeyi geliştirmek için yaratıcı, özgün ve yenilikçi teknoloji destekli öğrenme ortamları tasarlar.
PÇ-3 Eğitimde yapay zeka teknolojilerindeki ulusal ve uluslararası araştırmaları ve yenilikleri izleyerek edindiği bilgileri, kuramsal ve uygulamalı çalışmaları ile mesleki ve akademik yaşantısında kullanır.
PÇ-4 Öğretmenlik mesleği ve eğitimde yapay zeka teknolojileriyle ilgili yöntem ve teknikler ile mevcut kaynakları etkin kullanarak bireysel farklılıklara uygun öğrenme-öğretme ortamları tasarlar.
PÇ-9 Eğitimde yapay zeka teknolojileri ile farklı disiplinleri bütünleştirir.
PÇ-10 Eğitim ortamlarında yapay zeka tabanlı uygulamaları tasarlayabilir ve geliştirebilir.
PÇ-11 Öğrenme ve öğretme ortamlarında yapay zeka teknolojilerini etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır.
PÇ-12 Eğitsel bağlamda makine öğrenmesi, derin öğrenme ve büyük veri analitiği yöntemlerini etkin şekilde uygular.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Makine öğrenmesi tekniklerini kullanarak eğitimde kişiselleştirilmiş tahminler yapabilir, akıllı eğitim sistemleri ve adaptif öğrenme yöntemleri geliştirebilirler. PÇ-1 Eğitimde yapay zeka teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir.
PÇ-2 Öğrenmeyi geliştirmek için yaratıcı, özgün ve yenilikçi teknoloji destekli öğrenme ortamları tasarlar.
PÇ-3 Eğitimde yapay zeka teknolojilerindeki ulusal ve uluslararası araştırmaları ve yenilikleri izleyerek edindiği bilgileri, kuramsal ve uygulamalı çalışmaları ile mesleki ve akademik yaşantısında kullanır.
PÇ-4 Öğretmenlik mesleği ve eğitimde yapay zeka teknolojileriyle ilgili yöntem ve teknikler ile mevcut kaynakları etkin kullanarak bireysel farklılıklara uygun öğrenme-öğretme ortamları tasarlar.
PÇ-9 Eğitimde yapay zeka teknolojileri ile farklı disiplinleri bütünleştirir.
PÇ-10 Eğitim ortamlarında yapay zeka tabanlı uygulamaları tasarlayabilir ve geliştirebilir.
PÇ-11 Öğrenme ve öğretme ortamlarında yapay zeka teknolojilerini etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır.
PÇ-12 Eğitsel bağlamda makine öğrenmesi, derin öğrenme ve büyük veri analitiği yöntemlerini etkin şekilde uygular.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Yapay zeka destekli kişisel öğrenme asistanları tasarlayabilir ve uygulayarak öğrenciye özgü eğitim destek sistemleri oluşturabilirler. PÇ-1 Eğitimde yapay zeka teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir.
PÇ-2 Öğrenmeyi geliştirmek için yaratıcı, özgün ve yenilikçi teknoloji destekli öğrenme ortamları tasarlar.
PÇ-3 Eğitimde yapay zeka teknolojilerindeki ulusal ve uluslararası araştırmaları ve yenilikleri izleyerek edindiği bilgileri, kuramsal ve uygulamalı çalışmaları ile mesleki ve akademik yaşantısında kullanır.
PÇ-4 Öğretmenlik mesleği ve eğitimde yapay zeka teknolojileriyle ilgili yöntem ve teknikler ile mevcut kaynakları etkin kullanarak bireysel farklılıklara uygun öğrenme-öğretme ortamları tasarlar.
PÇ-9 Eğitimde yapay zeka teknolojileri ile farklı disiplinleri bütünleştirir.
PÇ-10 Eğitim ortamlarında yapay zeka tabanlı uygulamaları tasarlayabilir ve geliştirebilir.
PÇ-11 Öğrenme ve öğretme ortamlarında yapay zeka teknolojilerini etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır.
PÇ-12 Eğitsel bağlamda makine öğrenmesi, derin öğrenme ve büyük veri analitiği yöntemlerini etkin şekilde uygular.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Giriş ve Bireyselleştirilmiş Öğretim, Yapay Zeka Temelleri ve Eğitimde Kullanımı, Öğrenme Verisi ve Öğrenci Profilleme, Kişiselleştirilmiş Öğrenme Yolları, Akıllı Eğitim Sistemleri ve Uyarlanabilir Öğrenme, Makine Öğrenmesi ve Eğitimde Kişiselleştirilmiş Tahminler, Yapay Zeka ve Eğitimde Kişisel Öğrenme Asistanları, Yapay Zeka ile Bireyselleştirilmiş Eğitimin Geleceği
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş ve Bireyselleştirilmiş Öğretim Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Öğrenme Verisi ve Öğrenci Profilleme Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma Yöntemi
3 Kişiselleştirilmiş Öğrenme Yolları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma Yöntemi
4 Akıllı Eğitim Sistemleri ve Uyarlanabilir Öğrenme Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma Yöntemi
5 Makine Öğrenmesi ve Eğitimde Kişiselleştirilmiş Tahminler Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma Yöntemi
6 Makine Öğrenmesi ve Eğitimde Kişiselleştirilmiş Tahminler Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma Yöntemi
7 Derin Öğrenme ve Eğitimde Kişiselleştirilmiş İçerik Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Derin Öğrenme ve Eğitimde Kişiselleştirilmiş İçerik Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma Yöntemi
10 Yapay Zeka ve Eğitimde Kişisel Öğrenme Asistanları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma Yöntemi
11 Yapay Zeka ve Eğitimde Kişisel Öğrenme Asistanları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma Yöntemi
12 Yapay Zeka Destekli Otomatik Değerlendirme ve Geri Bildirim Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma Yöntemi
13 Yapay Zeka Destekli Otomatik Değerlendirme ve Geri Bildirim Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma Yöntemi
14 Yapay Zeka ile Bireyselleştirilmiş Eğitimin Geleceği Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma Yöntemi
15 Yapay Zeka ile Bireyselleştirilmiş Eğitimin Geleceği Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Artificial Intelligence in Education: Promises and Implications for Teaching and Learning
2 Personalized Learning: A Guide for Engaging Students with Technology
3 Learning with Artificial Intelligence: What Teachers Need to Know
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi 16 1 30
9.Proje
Final Sınavı 16 1 30

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 14 28
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 7 21
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 3 1 3
0
0
Toplam İş Yükü 180