|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KADİR HALTAŞ (haltaskadir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilere yapay zekanın temel kavramlarını, tekniklerini ve uygulamalarını tanıtarak, yapay zeka alanında temel bilgi ve beceriler kazandırmaktır. Öğrenciler, makine öğrenmesi, veri işleme, yapay sinir ağları ve yapay zekanın etik yönleri gibi konularda bilgi sahibi olacak ve basit yapay zeka projeleri geliştirebileceklerdir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yapay zekanın temel kavramlarını ve tarihçesini açıklayabilir. |
PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Makine öğrenmesi ve veri işleme tekniklerini uygulayabilir. |
PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-11 Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar PÇ-14 Yazılımları test eder ve hataları giderir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Yapay sinir ağlarının temel yapısını ve işleyişini açıklayabilir. |
PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır PÇ-6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder PÇ-11 Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar PÇ-14 Yazılımları test eder ve hataları giderir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Yapay zekanın etik ve toplumsal etkilerini değerlendirebilir. |
PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir PÇ-9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, öğrencilere yapay zekanın temel kavramlarını ve tekniklerini tanıtmayı amaçlamaktadır. Ders boyunca, yapay zekanın tarihçesi, makine öğrenmesi, veri işleme, yapay sinir ağları ve yapay zekanın etik yönleri gibi konular ele alınacaktır. Öğrenciler, teorik bilgilerini pratik uygulamalarla pekiştirecek ve basit yapay zeka projeleri geliştirme fırsatı bulacaklardır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yapay Zekaya Giriş | Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Gözlem |
2 | Yapay Zeka Tarihçesi | Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Gözlem |
3 | Temel Kavramlar | Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Gözlem |
4 | Makine Öğrenmesi Nedir? | Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Gözlem |
5 | Veri Toplama ve Hazırlama | Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Gözlem |
6 | Basit Algoritmalar | Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Gözlem |
7 | Kümeleme Teknikleri | Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Gözlem |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yapay Sinir Ağları | Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Gözlem |
10 | Görüntü İşleme | Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Gözlem |
11 | Doğal Dil İşleme | Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Gözlem |
12 | Model Değerlendirme | Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Gözlem |
13 | Yapay Zeka Araçları | Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Gözlem |
14 | Yapay Zeka ve Etik | Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Gözlem |
15 | Yapay Zeka Projeleri | Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Gözlem |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Yılmaz, C. (2024). Yapay Zeka: Teori ve Uygulamalar. Nobel Akademik Yayıncılık. ISBN: 978-625-393-169-8. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, projeksiyon ve bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 89 |