|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KADİR ABA (aba@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KADİR ABA, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin dijital içerik üretimi konusundaki temel bilgi ve becerileri kazanmasının yanı sıra, kullanıcı katılımını artıran etkileşimli içerikler tasarlayabilmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, hedef kitleye uygun dijital stratejiler geliştirecek, interaktif araçları etkin kullanacak ve etik kurallar çerçevesinde içerik üretebilecek yeterliliğe ulaşacaklardır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dijital ve etkileşimli içerik türlerini ayırt eder, içerik stratejisi oluşturur |
PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Hedef kitleye uygun, kullanıcı etkileşimini artıran dijital içerikler tasarlar ve üretir |
PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır PÇ-5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir PÇ-7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Etkileşimli içerik oluşturma araçlarını etkin biçimde kullanır |
PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır PÇ-12 Web programlama teknolojilerini açıklar ve uygular |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Hazırladığı içeriklerin performansını analiz eder, telif ve etik kurallara uygunluk gösterir |
PÇ-5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir PÇ-6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder PÇ-9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dijital içerik ve etkileşimli içerik kavramları, hedef kitle analizi ve stratejik içerik planlaması, metin ve görsel temelli etkileşim yöntemleri, quiz, anket ve form tabanlı içerikler, etkileşimli video üretimi, oyunlaştırma teknikleri, mobil ve sosyal medya içerik tasarımı, HTML/CSS ile basit etkileşimli bileşenler, yapay zekâ destekli içerik üretimi, performans analizi ve etik ilkeler. Ders sonunda özgün bir etkileşimli içerik projesi geliştirilecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dijital İçerik ve Etkileşimli İçerik Kavramlarına Giriş | Anlatım (Teorik sunumlar), Uygulamalı Çalışmalar, Proje Geliştirme, Grup Çalışması, Etkileşimli Sunumlar |
2 | Hedef Kitle Analizi ve İçerik Stratejisi Geliştirme | Anlatım (Teorik sunumlar), Uygulamalı Çalışmalar, Proje Geliştirme, Grup Çalışması, Etkileşimli Sunumlar |
3 | Metin ve Görsel Temelli Etkileşim Teknikleri | Anlatım (Teorik sunumlar), Uygulamalı Çalışmalar, Proje Geliştirme, Grup Çalışması, Etkileşimli Sunumlar |
4 | Quiz, Anket ve Form Oluşturma Yöntemleri | Anlatım (Teorik sunumlar), Uygulamalı Çalışmalar, Proje Geliştirme, Grup Çalışması, Etkileşimli Sunumlar |
5 | Etkileşimli Video Üretimi: Planlama ve Uygulama | Anlatım (Teorik sunumlar), Uygulamalı Çalışmalar, Proje Geliştirme, Grup Çalışması, Etkileşimli Sunumlar |
6 | Oyunlaştırma (Gamification) Yöntemleri | Anlatım (Teorik sunumlar), Uygulamalı Çalışmalar, Proje Geliştirme, Grup Çalışması, Etkileşimli Sunumlar |
7 | Mobil Cihazlar için Etkileşimli İçerik Tasarımı | Anlatım (Teorik sunumlar), Uygulamalı Çalışmalar, Proje Geliştirme, Grup Çalışması, Etkileşimli Sunumlar |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sosyal Medyada Etkileşimli İçerik Stratejileri | Anlatım (Teorik sunumlar), Uygulamalı Çalışmalar, Proje Geliştirme, Grup Çalışması, Etkileşimli Sunumlar |
10 | HTML/CSS ile Basit Etkileşimli Bileşenler Tasarlama | Anlatım (Teorik sunumlar), Uygulamalı Çalışmalar, Proje Geliştirme, Grup Çalışması, Etkileşimli Sunumlar |
11 | Yapay Zekâ Destekli İçerik Üretim Araçları | Anlatım (Teorik sunumlar), Uygulamalı Çalışmalar, Proje Geliştirme, Grup Çalışması, Etkileşimli Sunumlar |
12 | Storytelling ve Hikâye Tabanlı Etkileşimli İçerik | Anlatım (Teorik sunumlar), Uygulamalı Çalışmalar, Proje Geliştirme, Grup Çalışması, Etkileşimli Sunumlar |
13 | İçerik Performans Analizi (Araçlar ve Yöntemler) | Anlatım (Teorik sunumlar), Uygulamalı Çalışmalar, Proje Geliştirme, Grup Çalışması, Etkileşimli Sunumlar |
14 | Telif Hakkı, Etik ve Dijital İçerikte Sorumluluk | Anlatım (Teorik sunumlar), Uygulamalı Çalışmalar, Proje Geliştirme, Grup Çalışması, Etkileşimli Sunumlar |
15 | Genel tekrar ve final sınavına hazırlık | Anlatım (Teorik sunumlar), Uygulamalı Çalışmalar, Proje Geliştirme, Grup Çalışması, Etkileşimli Sunumlar |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | DİJİTAL ÇAĞDA İÇERİK YÖN.KURALLARI, Ann Handley (Eser Sahibi), C. C. Chapman (Eser Sahibi), Zeynep Kökkaya Chalar (Çevirmen) | |
2 | https://h5p.org/ | |
3 | Articulate 360 ile Dijital İçerik Geliştirme, M. Hanifi Aslan | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yardımcı ders kitabı, ders notu, projeksiyon, bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 11 | 11 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |