|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET KIRTAY (mehmet@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KADİR ABA, CEREN BAŞTEMUR KAYA, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
3D Modelleme dersi, öğrencilere dijital ortamlarda üç boyutlu nesneler oluşturma becerileri kazandırmayı amaçlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | 3D modelleme süreçleri, araçlar ve temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olarak modelleme yazılımlarının kullanır |
PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır PÇ-5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Karakter modelleme süreçleri ve bu modellerin animasyon için nasıl hazırlanacağına dair temel bilgilerini projeye aktarır. |
PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | 3D modelleme kullanarak görsel efektlerin nasıl oluşturulacağına dair temel bilgilerle projelerini destekler. |
PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | 3 boyutlu modelleme becerilerinin kazanır |
PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır PÇ-7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Modelleme teknikleri hakkında bilgi aktarmak, 3 boyutlu düşünce yeteceğini geliştirmek, hazır modelleri dönüştürebilmek gibi konuları içeren bu ders, öğrencilere 3D modelleme alanında güçlü bir temel oluşturma, film, animasyon, oyun geliştirme, simülasyon oluşturma. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Modellemeye Giriş | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | 3 Boyutlu Animasyonda Yüzey Türleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Modelleme Yöntemleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Modelleme Araçları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Modelleme Araçları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | 3 boyutlu yüzey oluşturma teknikleri ve uygulama | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | 3 boyutlu yüzey oluşturma teknikleri ve uygulama | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Karakter Tasarımı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Karakter Gövde Modelleme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Karakter Yüz Modelleme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Görselleştirme araçları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Görselleştirme araçları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | 3B oluşturma Araçları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | 3B oluşturma Araçları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN 3D STUDIO MAX EĞİTİM KİTABI-Şerife DEMİR Kodlab 2021 | |
2 | Blender 3.4: Modelleme Animasyon ve Tasarım Uygulamaları -Hayriye Altural Özkan Akademisyen Kitabevi-2023 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar,Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 8 | 16 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |