|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Doktora | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ALEVİ VE BEKTAŞİ KÜLTÜRÜ(DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | İLGAR BAHARLU (ibaharlu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MİHRİBAN ARTAN OK, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, öğrencilerin araştırma konusu, çalışma yöntem ve tekniklerini belirlemektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Uygun araştırma tasarımını ve yöntemini belirler. |
PÇ-13 Kaynak analiz türleri hakkında detaylı bilgi sahip olur PÇ-14 Araştırma yöntemleri hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olur PÇ-16 Bilimsel etik kurallarını bilir ve uygular. |
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Bilimsel araştırma yapma becerisi kazanır. |
PÇ-9 Sahada derleme, gözlem ve anket çalışmaları yapar. PÇ-14 Araştırma yöntemleri hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olur PÇ-16 Bilimsel etik kurallarını bilir ve uygular. |
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Alevi Bektaşi Kültürü alanında bir araştırmayı rapor hâline getirir ve sunar. |
PÇ-2 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-5 Bilimsel bilgiyi açık ve etkin biçimde aktarabilir. PÇ-15 Alevi Bektaşi Kültürü alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders, öğrencilerin doktora tez konusunu belirleme ve yürütmelerine yardımcı olmak için tasarlanmıştır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dersin amacı, içeriği ve yönteminin açıklanması | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
| 2 | Bilimsel araştırma süreci | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
| 3 | Bilimsel araştırma süreci | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
| 4 | Tez önerisi hazırlama ilkeleri ve yöntemleri | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
| 5 | Tez önerisi hazırlama ilkeleri ve yöntemleri | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
| 6 | Öğrencilerle tez önerisinin değerlendirilmesi ve tez konularının belirlenmesi | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
| 7 | Öğrencilerle tez önerisinin değerlendirilmesi ve tez konularının belirlenmesi | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
| 10 | Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
| 11 | Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
| 12 | Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
| 13 | Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
| 14 | Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
| 15 | Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Şencan, Hüner (2002). Bilimsel Yazım. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Yayınları. | |
| 2 | Aziz, Aysel (2008). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri. Ankara: Nobel Yayıncılık. | |
| 3 | Gastel, Barbara ve Day, Robert. A. (2001). Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? Ankara: Tübitak Yayınları. | |
| 4 | Gulbenkiean Komisyonu (2018). Sosyal Bilimleri Açın. İstanbul Metis Yayınları. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Araştırma yöntemleri ile ilgili çeşitli kitaplar. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 14 | 3 | 100 |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 15 | 14 | 210 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 14 | 14 | 196 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 14 | 14 | 196 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 14 | 14 | 196 |
| Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 885 | ||