|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CELAL YILMAZ (cyilmaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYHAN ÇAKIR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Üst orta düzey İngilizce seviyesinde dil yeterliliğini kazandırma ve yoğun dinleme, konuşma, okuma ve yazma aktiviteleri ile öğrencilerin dil becerilerini geliştirmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Konuşmalarında yakın geçmiş ve devam eden zamanı kullanarak eylemlerin sürekliliğine vergu yapabilir. |
PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-2 | Okudukları bir kitabı veya izledikleri bir filmi kısaca anlatabilirler. |
PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-3 | Telefon konuşmalarında ne istediklerini kolaylıkla ifade edebilirler. |
PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-4 | Konuşmalarda abartma veya iğneleme yapabilirler. |
PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-5 | Duydukları veya okudukları bir haberi aktarabilirler |
PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Üst orta düzey İngilizce seviyesinde yakın geçmiş ve devam eden zaman, aktarma ifadeleri, iş dili ve diyalogları, abartma ve küçümseme sözcükleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Zaman uyumu ve sistemi. Resmi olmayan dil. | Soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, drama, rol yapma, beyin fırtınası |
2 | Zaman uyumu ve sistemi. Birleşik kelimeler ve sosyal ifadeler. | Soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, drama, rol yapma, beyin fırtınası |
3 | Yakın geçmiş zaman. | Soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, drama, rol yapma, beyin fırtınası |
4 | Bir konuyu aktarma zaman ve ifadeleri. Haberler. | Soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, drama, rol yapma, beyin fırtınası |
5 | Bir konuyu aktarma zaman ve ifadeleri. Hikaye kitapları ve filmler. İlgi gösterme. | Soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, drama, rol yapma, beyin fırtınası |
6 | Soru ve cevaplara tepkiler. Nezaket ifadeleri | Soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, drama, rol yapma, beyin fırtınası |
7 | Ön ekler ve zıtlıklar. | Soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, drama, rol yapma, beyin fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Gelecek zaman yapıları. Take ve put fiillerinin geniş kullanımı | Soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, drama, rol yapma, beyin fırtınası |
10 | Gelecek zaman yapıları. Telefon konuşmaları ve ifadeleri. | Soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, drama, rol yapma, beyin fırtınası |
11 | Miktar bildiren ifadeler | Soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, drama, rol yapma, beyin fırtınası |
12 | Meslek ve iş ifadeleri. | Soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, drama, rol yapma, beyin fırtınası |
13 | Modal fiiller ve yapıları 1. Get fiili ve kullanımları. | Soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, drama, rol yapma, beyin fırtınası |
14 | Modal fiiller ve yapıları 2. Abartma ve küçümseme ifadeleri. | Soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, drama, rol yapma, beyin fırtınası |
15 | Genel Tekrar. | Soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, drama, rol yapma, beyin fırtınası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Soars, L. and Soars, J. (2011) New Headway Upper-intermediate Student's Book. (4th ed.). Oxford: Oxford University Press. | |
2 | Soars, L. and Soars, J. (2011) New Headway Upper-intermediate Student's Work Book. (4th ed.). Oxford: Oxford University Press. | |
3 | Soars, L. and Soars, J. (2011) New Headway Upper-intermediate Teacher's Book. (4th ed.). Oxford: Oxford University Press. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları ve ek materyaller, ICT malzemeler, video ve CD çalar, tahta ve kalem. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 14 | 84 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |