Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM FAKÜLTESİ / GM301 - GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI

Kodu: GM301 Adı: İNGİLİZCE V Teorik+Uygulama: 6+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı CELAL YILMAZ (cyilmaz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
AYHAN ÇAKIR,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Üst orta düzey İngilizce seviyesinde dil yeterliliğini kazandırma ve yoğun dinleme, konuşma, okuma ve yazma aktiviteleri ile öğrencilerin dil becerilerini geliştirmek

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Konuşmalarında yakın geçmiş ve devam eden zamanı kullanarak eylemlerin sürekliliğine vergu yapabilir. PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Kısa Sınav
DÖÇ-2 Okudukları bir kitabı veya izledikleri bir filmi kısaca anlatabilirler. PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Kısa Sınav
DÖÇ-3 Telefon konuşmalarında ne istediklerini kolaylıkla ifade edebilirler. PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Kısa Sınav
DÖÇ-4 Konuşmalarda abartma veya iğneleme yapabilirler. PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Kısa Sınav
DÖÇ-5 Duydukları veya okudukları bir haberi aktarabilirler PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Kısa Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Üst orta düzey İngilizce seviyesinde yakın geçmiş ve devam eden zaman, aktarma ifadeleri, iş dili ve diyalogları, abartma ve küçümseme sözcükleri
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Zaman uyumu ve sistemi. Resmi olmayan dil. Soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, drama, rol yapma, beyin fırtınası
2 Zaman uyumu ve sistemi. Birleşik kelimeler ve sosyal ifadeler. Soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, drama, rol yapma, beyin fırtınası
3 Yakın geçmiş zaman. Soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, drama, rol yapma, beyin fırtınası
4 Bir konuyu aktarma zaman ve ifadeleri. Haberler. Soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, drama, rol yapma, beyin fırtınası
5 Bir konuyu aktarma zaman ve ifadeleri. Hikaye kitapları ve filmler. İlgi gösterme. Soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, drama, rol yapma, beyin fırtınası
6 Soru ve cevaplara tepkiler. Nezaket ifadeleri Soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, drama, rol yapma, beyin fırtınası
7 Ön ekler ve zıtlıklar. Soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, drama, rol yapma, beyin fırtınası
8 Ara Sınav
9 Gelecek zaman yapıları. Take ve put fiillerinin geniş kullanımı Soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, drama, rol yapma, beyin fırtınası
10 Gelecek zaman yapıları. Telefon konuşmaları ve ifadeleri. Soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, drama, rol yapma, beyin fırtınası
11 Miktar bildiren ifadeler Soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, drama, rol yapma, beyin fırtınası
12 Meslek ve iş ifadeleri. Soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, drama, rol yapma, beyin fırtınası
13 Modal fiiller ve yapıları 1. Get fiili ve kullanımları. Soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, drama, rol yapma, beyin fırtınası
14 Modal fiiller ve yapıları 2. Abartma ve küçümseme ifadeleri. Soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, drama, rol yapma, beyin fırtınası
15 Genel Tekrar. Soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, drama, rol yapma, beyin fırtınası
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Soars, L. and Soars, J. (2011) New Headway Upper-intermediate Student's Book. (4th ed.). Oxford: Oxford University Press.
2 Soars, L. and Soars, J. (2011) New Headway Upper-intermediate Student's Work Book. (4th ed.). Oxford: Oxford University Press.
3 Soars, L. and Soars, J. (2011) New Headway Upper-intermediate Teacher's Book. (4th ed.). Oxford: Oxford University Press.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitapları ve ek materyaller, ICT malzemeler, video ve CD çalar, tahta ve kalem.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 6 14 84
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 4 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 4 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180