|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ARKEOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMİNE KÖKER GÖKÇE (eminekoker@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
EMİNE KÖKER GÖKÇE, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Antik Çağda Yunanistan ve Anadolu’daki bölgeler ve bunların idari yapısı tanımlanacak, sınırları ve kaynakları irdelenecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Antik coğrafya ve coğrafyaya dayalı tarihsel alt yapıyı kazanabilir. |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. PÇ-12 Arkeoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında, kullanır, çözümler ve uygular PÇ-17 Arkeoloji alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. PÇ-18 Arkeolojik kültürel mirasın, insanlığın ortak kültürel mirası olduğu bilinci ile hareket eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kıta Yunanistan bölgeleri ve kentleri hakkında bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. PÇ-11 Arkeoloji alanında kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-17 Arkeoloji alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. PÇ-18 Arkeolojik kültürel mirasın, insanlığın ortak kültürel mirası olduğu bilinci ile hareket eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Anadolu’nun bölgeleri ve kentleri hakkında bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. PÇ-4 Arkeoloji ilkelerini tarihi ve günümüz dünya problemlerine uygular. PÇ-5 Arkeoloji ile ilgili kuram ve yöntemler arasındaki bağlantıyı kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Kıta Yunanistan dağları, denizleri ve gölleri hakkında bilgi sahibi olur |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. PÇ-4 Arkeoloji ilkelerini tarihi ve günümüz dünya problemlerine uygular. PÇ-9 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-10 Çalışma alanıyla ilgili etkili tanıtımlar yapar. PÇ-13 Arkeoloji alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri düzenler. Arkeoloji alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar. PÇ-18 Arkeolojik kültürel mirasın, insanlığın ortak kültürel mirası olduğu bilinci ile hareket eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Anadolu’nun dağları, denizleri ve gölleri hakkında bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. PÇ-4 Arkeoloji ilkelerini tarihi ve günümüz dünya problemlerine uygular. PÇ-9 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-10 Çalışma alanıyla ilgili etkili tanıtımlar yapar. PÇ-13 Arkeoloji alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri düzenler. Arkeoloji alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar. PÇ-18 Arkeolojik kültürel mirasın, insanlığın ortak kültürel mirası olduğu bilinci ile hareket eder. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Antik Çağda Yunanistan ve Anadolu’daki bölgeler ve bunların sınırları, kaynakları ve idari yapısı tanımlanır. Bölgelerin dağları, gölleri ve nehirleri de incelenir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Anadolu antik bölgelere bakış. | Slayt gösterimi, terimlerin açıklanması, konu anlatımı ve soru-cevap, beyin fırtınası. |
2 | Trakya, Troas, Mysia bölgeleri ve kentleri | Slayt gösterimi, terimlerin açıklanması, anlatım, soru-cevap |
3 | Aiolia bölgesi ve kentleri | Slayt gösterimi, terimlerin açıklanması, anlatım, soru-cevap |
4 | İonia bölgesi ve kentleri | Slayt gösterimi, terimlerin açıklanması, anlatım, soru-cevap |
5 | Karia bölgesi ve kentleri | Slayt gösterimi, terimlerin açıklanması, anlatım, soru-cevap |
6 | Lykia bölgesi ve kentleri | Slayt gösterimi, terimlerin açıklanması, anlatım, soru-cevap |
7 | Frigya ve Lidya bölgesi - kentleri | Slayt gösterimi, terimlerin açıklanması, anlatım, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Pisidia ve Pamphylia bölgesi - kentleri | Slayt gösterimi, terimlerin açıklanması, anlatım, soru-cevap |
10 | Kapadokya ve Kilikya bölgesi ve kentleri | Slayt gösterimi, terimlerin açıklanması, anlatım, soru-cevap |
11 | Paphlagonia ve Pontus bölgesi - kentleri | Slayt gösterimi, terimlerin açıklanması, anlatım, soru-cevap |
12 | Kommagene Krallığı ve kentleri | Slayt gösterimi, terimlerin açıklanması, anlatım, soru-cevap |
13 | Leuka Syria bölgesi ve kentleri | Slayt gösterimi, terimlerin açıklanması, anlatım, soru-cevap |
14 | Armenia ve Parth bölgesi - kentleri | Slayt gösterimi, terimlerin açıklanması, anlatım, soru-cevap |
15 | Kıta Yunanistan Bölgeleri ve kentleri | Slayt gösterimi, terimlerin açıklanması, anlatım, soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Herodotos, Herodot Tarihi, 1998 | |
2 | Strabon, Geographika, 2000 | |
3 | Sevin, V., Anadolu’nun Tarihi Coğrafyası I, (Ankara, 1989). | |
4 | Ramsay, W., Anadolu’nun Tarihi Coğrafyası, (İstanbul, 1960). | |
5 | Bean, G. Eskiçağda Ege Bölgesi, (İstanbul, 1995) | |
6 | Bean, G. Karya, (İstanbul, 1987). | |
7 | Akurgal, E. Anadolu Uygarlıkları,( İstanbul,1989). | |
8 | Sevin, V., Eski Anadolu ve Trakya, (İstanbul,2003) | |
9 | R. E. Wycherley Antik ÇAğ'da Kentler Nasıl Kuruldu, 2011, Arkeoloji ve Sant Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon Makinesi |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 13 | 52 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 100 |