Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / ARK 234 - ARKEOLOJİ

Kodu: ARK 234 Adı: ANADOLU TARİHİ COĞRAFYASI - II Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ARKEOLOJİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EMİNE KÖKER GÖKÇE (eminekoker@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
EMİNE KÖKER GÖKÇE,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Antik Çağda Yunanistan ve Anadolu’daki bölgeler ve bunların idari yapısı tanımlanacak, sınırları ve kaynakları irdelenecektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Antik coğrafya ve coğrafyaya dayalı tarihsel alt yapıyı kazanabilir. PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır.
PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar.
PÇ-12 Arkeoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında, kullanır, çözümler ve uygular
PÇ-17 Arkeoloji alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
PÇ-18 Arkeolojik kültürel mirasın, insanlığın ortak kültürel mirası olduğu bilinci ile hareket eder.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Kıta Yunanistan bölgeleri ve kentleri hakkında bilgi sahibi olabilir. PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır.
PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar.
PÇ-11 Arkeoloji alanında kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-17 Arkeoloji alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
PÇ-18 Arkeolojik kültürel mirasın, insanlığın ortak kültürel mirası olduğu bilinci ile hareket eder.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Anadolu’nun bölgeleri ve kentleri hakkında bilgi sahibi olabilir. PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır.
PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar.
PÇ-4 Arkeoloji ilkelerini tarihi ve günümüz dünya problemlerine uygular.
PÇ-5 Arkeoloji ile ilgili kuram ve yöntemler arasındaki bağlantıyı kurar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Kıta Yunanistan dağları, denizleri ve gölleri hakkında bilgi sahibi olur PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır.
PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar.
PÇ-4 Arkeoloji ilkelerini tarihi ve günümüz dünya problemlerine uygular.
PÇ-9 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
PÇ-10 Çalışma alanıyla ilgili etkili tanıtımlar yapar.
PÇ-13 Arkeoloji alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri düzenler. Arkeoloji alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
PÇ-18 Arkeolojik kültürel mirasın, insanlığın ortak kültürel mirası olduğu bilinci ile hareket eder.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Anadolu’nun dağları, denizleri ve gölleri hakkında bilgi sahibi olabilir. PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır.
PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar.
PÇ-4 Arkeoloji ilkelerini tarihi ve günümüz dünya problemlerine uygular.
PÇ-9 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
PÇ-10 Çalışma alanıyla ilgili etkili tanıtımlar yapar.
PÇ-13 Arkeoloji alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri düzenler. Arkeoloji alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
PÇ-18 Arkeolojik kültürel mirasın, insanlığın ortak kültürel mirası olduğu bilinci ile hareket eder.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Antik Çağda Yunanistan ve Anadolu’daki bölgeler ve bunların sınırları, kaynakları ve idari yapısı tanımlanır. Bölgelerin dağları, gölleri ve nehirleri de incelenir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Anadolu antik bölgelere bakış. Slayt gösterimi, terimlerin açıklanması, konu anlatımı ve soru-cevap, beyin fırtınası.
2 Trakya, Troas, Mysia bölgeleri ve kentleri Slayt gösterimi, terimlerin açıklanması, anlatım, soru-cevap
3 Aiolia bölgesi ve kentleri Slayt gösterimi, terimlerin açıklanması, anlatım, soru-cevap
4 İonia bölgesi ve kentleri Slayt gösterimi, terimlerin açıklanması, anlatım, soru-cevap
5 Karia bölgesi ve kentleri Slayt gösterimi, terimlerin açıklanması, anlatım, soru-cevap
6 Lykia bölgesi ve kentleri Slayt gösterimi, terimlerin açıklanması, anlatım, soru-cevap
7 Frigya ve Lidya bölgesi - kentleri Slayt gösterimi, terimlerin açıklanması, anlatım, soru-cevap
8 Ara Sınav
9 Pisidia ve Pamphylia bölgesi - kentleri Slayt gösterimi, terimlerin açıklanması, anlatım, soru-cevap
10 Kapadokya ve Kilikya bölgesi ve kentleri Slayt gösterimi, terimlerin açıklanması, anlatım, soru-cevap
11 Paphlagonia ve Pontus bölgesi - kentleri Slayt gösterimi, terimlerin açıklanması, anlatım, soru-cevap
12 Kommagene Krallığı ve kentleri Slayt gösterimi, terimlerin açıklanması, anlatım, soru-cevap
13 Leuka Syria bölgesi ve kentleri Slayt gösterimi, terimlerin açıklanması, anlatım, soru-cevap
14 Armenia ve Parth bölgesi - kentleri Slayt gösterimi, terimlerin açıklanması, anlatım, soru-cevap
15 Kıta Yunanistan Bölgeleri ve kentleri Slayt gösterimi, terimlerin açıklanması, anlatım, soru-cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Herodotos, Herodot Tarihi, 1998
2 Strabon, Geographika, 2000
3 Sevin, V., Anadolu’nun Tarihi Coğrafyası I, (Ankara, 1989).
4 Ramsay, W., Anadolu’nun Tarihi Coğrafyası, (İstanbul, 1960).
5 Bean, G. Eskiçağda Ege Bölgesi, (İstanbul, 1995)
6 Bean, G. Karya, (İstanbul, 1987).
7 Akurgal, E. Anadolu Uygarlıkları,( İstanbul,1989).
8 Sevin, V., Eski Anadolu ve Trakya, (İstanbul,2003)
9 R. E. Wycherley Antik ÇAğ'da Kentler Nasıl Kuruldu, 2011, Arkeoloji ve Sant Yayınları
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon Makinesi

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 13 52
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 3 6
Ara Sınav 2 2 4
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 2 8
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 100